• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Inget positivt älutslag idag som jag väntade mig.. Testar nog igen ikväll och hoppas på glad gubbe då eller imorgon bitti!

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-13 11:37:17 följande:

Ja, Carlanderska har en frekvens på runt 93 %. Och av alla återförda blastocyster vid FET blir över 50 % gravida. Sedan blir det ett antal missfall, men ändå en mycket bra chans till bebis!

50 % även över 40 som blir gravida vid FET?
  • johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-13 17:22:35 följande:
    Det är åldern då embryot blev till som räknas. Hur gammal man är vid återföringen spelar ingen roll. Tror statistiken gäller upp till 38 år, men allt står på Fertilitetscentrums webbplats. Mitt embryo blev till när jag var 35. Har man barn från samma IVF tror jag chansen är jättebra. Sedan ska man ju ha tur också, så klart.

Jag fäster inte så mycket vikt vid statistik för min egen del, jag lyckas alltid vara den som avviker (på gott och ont)!
    Jag fäster inte heller så mkt vikt vid statistik och som du märker ingen direkt koll! Men känns skönt att jag var 37 när embryot blev till och att vår son kommer från samma "kull" och han bllev till på första försöket. Dock försöker jag stålsätta mig att det kanske inte tar sig och att vi då får acceptera att vi bara fick ett barn. 
    Har du pratat med Calanderska ännu?
  • johjen

Ingen glad gubbe ännu..Frustrerande! Hade jag fått glad gubbe senast igår hade återföringen skett nästa helg och man slipper joxa med att sjukskriva sig eller ta ledig från jobbet men det är som det är.. Hur gör ni andra, tar ni ledig från jobbet eller sjukskriver er från jobbet? Undersökningar, ultraljud mm är ju inte så tidskrävande men en återföring tar ju lite längre tid..

• johjen

Åhå testade precis nu när jag gick på toa och fick glad gubbe! Kommer testa igen givetvis imorgon bitti men frågan är om de kommer räkna från idag eller imorgon?

• johjen

Nja tror de sa 6 dagar till mig och vet att vårt embryo är 6 dagar men får väl se vad de säger imorgon när jag ringer. Ja vår klinik är öppen helger också.

Har alla fått äl nu då i tråden eller är det någon mer som väntar?

• johjen

Men ingen glad gubbe idag trots äl känningar och utslag igår? Vad är det frågan om? Förut kunde jag få äl utslag i två dagar och nu bara en kväll?

• johjen
    A S E skrev 2016-11-15 11:20:16 följande:
    Du kollade inget igår morse? Bara då på eftermiddagen? I så fall hade du säkert på morgonen o hela dagen! Jag hade definitivt räknat det som min äl-dag!
    Jag kollade på morgonen men inget utslag! Dock utslag på em/kväll men inget imorse igen..
  • johjen

Nu har jag pratat med kliniken. De vill att jag kommer in på fredag och gör ett extra ultraljud för att dubbelkolla äl och att allt ser ok ut och om det gör det så blir det återföring på söndag! Hoppas på det!

Ska vi starta en lista över alla i tråden med äl, återföring och testdag?

• johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-15 20:56:25 följande:

Tack! Vi har bara en så jag e livrädd att den inte ska klara sig..

Håller alla tummar för er imorgon! Vilken tid ska ni dit?
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?