• Hemflyttad

Någon som ska göra FET under november?

God morgon!

Bimbim - grattis! Vad härligt Glad Håller tummarna för att plusset snabbt blir starkare. De vill väl att man testar sent för att man ska få ett definitivt svar. I sällsynta fall kan det ta ett bra tag innan det blir ett plus, särskilt efter FET tror jag.

Lisa - välkommen och ja, även FET är jobbigare än man tror rent psykiskt...

Johjen - bara att fortsätta vänta då. Hoppas det blir utslag senare idag eller imorgon!

Rosa - välkommen, tråkigt att det inte funkade förra gången. Hoppas på plus den här gången då!

Jag fick utslag idag, dock inte på första försöket kl. 7.30. Såg på stickan att strecket var ganska starkt, provade igen kl 9 och då fick jag glad gubbe. Jag vet att man inte ska kolla på strecken utan bara på gubben, men det är ju så att strecket blir starkare när det är positivt även på digitala test... Känns skönt, eftersom jag tydligen kan ha svårt att fånga stegringen så slipper jag oroa mig för att missa den nu. Dags att börja oroa sig för nästa steg, att embryot inte ska klara tiningen!

Går allt bra blir det ET på lördag för mig.

Det blir inga försök till egentillverkad bebis här, jag har redan två barn och vill inte undvika riskerna med tvillinggraviditet.

Trevlig söndag på er!

• Hemflyttad

Om man har kort stegring är det inte säkert att man får utslag på morgonen. Jag fick utslag bara på eftermiddagen förra månaden, och idag alltså inte direkt på morgonen utan något senare. Imorgon bitti skulle säkert vara för sent för mig. Men när jag var yngre var det aldrig problem att få utslag på morgonen, så kanske får skylla på åldern?

Min klinik har som policy att man bara ska testa på morgonen. Det funkar säkert för de allra flesta, men jag missade min stegring helt i augusti och fick ställa in. Surt. Började testa två gånger om dagen efter det och då har det funkar mycket bättre.

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-12 22:55:30 följande:

Vi har också bara ett embryo i frysen så hoppas den klarar upptining och även resulterar i en graviditet.. Har för mig att min klinik sa att 90 % klarade upptiningen? Kan det stämma?

Ja, Carlanderska har en frekvens på runt 93 %. Och av alla återförda blastocyster vid FET blir över 50 % gravida. Sedan blir det ett antal missfall, men ändå en mycket bra chans till bebis!
  • Hemflyttad

Nästan helt säker på att det är första utslaget som räknas. Men din klinik vet bäst, så prata med dem imorgon för säkerhets skull.

• Hemflyttad
    johjen skrev 2016-11-13 14:21:20 följande:
    50 % även över 40 som blir gravida vid FET?
    Det är åldern då embryot blev till som räknas. Hur gammal man är vid återföringen spelar ingen roll. Tror statistiken gäller upp till 38 år, men allt står på Fertilitetscentrums webbplats. Mitt embryo blev till när jag var 35. Har man barn från samma IVF tror jag chansen är jättebra. Sedan ska man ju ha tur också, så klart.

Jag fäster inte så mycket vikt vid statistik för min egen del, jag lyckas alltid vara den som avviker (på gott och ont)!
  • Hemflyttad
    Bimbim79 skrev 2016-11-13 16:46:18 följande:

Fattar fortfarande inte att jag fick plus, fotade Stickan så jag kan kolla på den. Spännande! Vill skrika ut till världen, men får nöja mig med att informera syrran och skriva här! :)

Härlig känsla! Bara att njuta Glad
  • Hemflyttad

Återföringen går snabbt, fast det kan bli lite förseningar innan så man behöver vänta. Eftersom detta är er sista återföring hade jag nog försökt att ta ledigt, om det var möjligt. Du får ju veta nästan en vecka innan vilken dag det blir. Återföringen är på eftermiddagen så man kan jobba som vanligt på förmiddagen.

Har du några ägglossningskänningar? Hoppas det blir glad gubbe snart!

Jag mejlade kliniken igår och fick tid för återföring på lördag. Inga extra blodprov eller VUL för att bekräfta ägglossning. Hoppas hoppas att embryot klarar sig. Det är en blastocyst från dag 6 som höll på att kläckas när den frystes, vet inte om de är extra känsliga för att frysas och tinas då. Bara att hålla tummarna.

• Hemflyttad
    A S E skrev 2016-11-14 14:01:51 följande:

Tjoho! Återföring på fredag!!

Vad bra att det blev fredag! Glad
  • Hemflyttad

Ja, alltid finns det något att oroa sig för. Statistiken är mycket bra för upptining, men vi kan bara vänta och se. Visst är det extra nervöst när man bara har en i frysen ...

Blir en spännande vecka för oss!

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?