• johjen

Någon som ska göra FET under november?

Välkommen alla nya!

Jag har periodvis dragit ner på kaffe, socker och undvikit alkohol för att öka chansen för att bli gravid men hittills utan framgång. Dragit ner på kaffet igen nu då jag gjorde det sist när jag blev gravid med sonen via ET. Kommer nog undvika kaffe helt från insättning och under ruvningen bara för att.. Nojar mig dock för att jag inte gått ner i vikt så mycket som jag vill utan väger ca 5 kg mer än när jag blev gravid med sonen

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-09 15:46:02 följande:

Förresten, angående ägglossningstester. Tester ni bara på morgonen? Enligt Carlanderska ska man bara testa på morgonen men jag har upptäckt att jag har mycket korta stegringar. När jag var yngre fick jag utslag på morgonen men det var några år sedan jag höll på med ägglossningstester och det verkar ha ändrats. I augusti fick jag aldrig utslag och FET blev inställt. Sedan började jag testa även på eftermiddagen (på eget initativ) och förra månaden fick jag endast utslag på eftermiddagen. Tester bekräftade ägglossning.

Antar att det är ganska ovanligt att det är så här, men om någon av er som ska göra ostimulerad FET är osäker på att ni får utslag i minst ett dygn kan det vara ett tips att testa även på eftermiddagen ungefär då man tror att det bör vara dags... Enormt frustrerande om man missar en månad ju!

Det ska jag tänka på! Ska börja testa imorgon men brukar få utslag 1-2 dagar. Har dock inte testat på ett tag dock!
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-09 22:16:31 följande:

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hur många försök har ni gjort? Hur gamla är ni? :)

Jag är 40 år, har en son på två år som blev till på första försöket med IVF. Vi har nu ett embryo i frysen från samma "kull" som vi nu ska försöka med.
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-09 22:16:31 följande:

Ni kanske har skrivit om det längre upp i tråden (läste inte igenom så jääääättenoga innan jag hoppade in här) men vart går ni allihopa o gör ivf/fet?

Hur många försök har ni gjort? Hur gamla är ni? :)

Glömde skriva att vi går på calanderska i Göteborg och eftersom denna tråd inriktar sig på FET så är det de vi ska göra.
  • johjen
    Muffins2017 skrev 2016-11-10 15:53:24 följande:

Nu äntligen var äggblåsan 2 cm så det blir ovitrelle i kväll och återföring nästa onsdag!

Härligt, grattis!

Själv ska jag börja testa med ägglossningstestet imorgon och har inbokat ul imorgon eftermiddag. Känns så overkligt att vi ska göra detta så fullt upp med annat just nu! Har knappt berättat för vänner och familj denna gången medan när vi gjorde ivf med sonen visste alla nära och kära..
  • johjen

Hej!

Nu har jag varit och gjort ul och de såg en äggblåsa som ganska så snart skulle lossna, eventuellt redan på söndag! Då blir det återföring nästa lördag för mig sa läkaren. Hon tyckte dock inte jag skulle ha någon typ av hormon efteråt då inga värden eller historik visar att jag skulle behöva det. Jag får väl göra som de säger.. Så nu blir det att vänta på glad gubben på äl testet!

Hur går det för er andra?

• johjen
    Hemflyttad skrev 2016-11-11 22:55:25 följande:

Jag hade också VUL idag och beräknas få utslag när som helst. Så vi är i fas!

ASE - åh, jobbigt! Hoppas hoppas det inte blir ÄL tidigare nu då så att du slipper vänta till nästa månad!

Kul! När blir återföring för dig troligtvis?
  • johjen
    A S E skrev 2016-11-11 21:02:23 följande:

Den översta är från dag 10 och understa idag, dag 11. Hoppas det dröjer flera dagar nu innan positivt test!

Håller tummarna att det inte ger utslag än! Själv testar jag med clearblue digital så blir lite antigen eller..
  • johjen

Välkomna till tråden alla nya!

Bimbim-låter som en graviditet i min öron.. Håller alla tummar!

Rosa -då hoppas vi att november för tur med sig till oss alla!

Vi har också bara ett embryo i frysen så hoppas den klarar upptining och även resulterar i en graviditet.. Har för mig att min klinik sa att 90 % klarade upptiningen? Kan det stämma?

Hoppas på en glad gubbe på morgondagens test!

• johjen
    Bimbim79 skrev 2016-11-13 08:01:26 följande:

Uppdatering på fars dag å allt! Svagt positivt. Jobbar 100% natt så bli ju inte morgon urin på det sätt det ska, kunde bara hålla mig 2,5 timme från frukost kaffet över morgon arbetet och hem. Kommer ta nytt test på torsdag oavsett då borde det ju bli ordentligt utslag! Kommer sova gott idag! Uppdatera mig, hur går det för er andra?

Stort grattis!! Härlig present så här på fars dag och allt!
Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?