• Sjeldan

Någon som ska göra FET under november?

Hemflyttad skrev 2016-11-21 09:38:26 följande:

Jag kommer troligen att tjuvtesta på fredag morgon, 11 dagar efter ägglossning. Svärföräldrarna kommer hit på eftermiddagen och stannar minst ett dygn och har det inte funkat finns det risk att mensen börjar komma igång under lördagen. Så då är jag hellre förberedd på att det inte har funkat.

Hur tänker ni andra? TD är så himla långt bort, 19 dagar efter ÄL för mig.

TD är 20 dagar efter ÄL för mig.. Kommer inte testa innan, känns för osäkert på något sätt. Efter förra FET fick jag mensaningar fyra dagar innan beräknad mens, och mens en dag efter beräknad. Har inte alls samma känsla denna gången, men förra gången var jag övertygad om att jag var gravid och då var det negativt.
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-21 12:57:50 följande:

Också trött och magen har svullnat upp, känner mig uppblåst typ.

Har du haft några blödningar idag?

Inga blödningar idag än så länge. Skönt men ändå orolig varje gång man går på toa.

Kan hålla med om uppblåstheten, känns som magen har svullnat tre storlekar idag!
  • Sjeldan

Jag fortsätter visst att blöda... Förstår ingenting, tredje dagen nu. Förra gången började jag ju blöda på rd5, vad tror ni det här handlar om?

• Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-22 12:07:59 följande:

Hur går det för dig? Hoppas allt är bra!

Inget blod hittills idag, men det har kommit framåt kvällen de andra dagarna. Avvaktar med att ringa kliniken, tänker att de kan ju ändå inget göra!

Var nedstämd igår, idag känns det lite lättare på något sätt.

Hur mår du?
  • Sjeldan

Märker inget fett hår, däremot svettas jag konstigt!

Ringde kliniken i alla fall. Sköterskan tyckte att mina blödningar verkar märkliga och skulle rådfråga en läkare. Ska bli uppringd imorgon så bara att vänta! Tur att man är van ;)

• Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-22 19:33:27 följande:

Inget fett hår men jag är så trött så jag skulle kunna lägga mig för kvällen nu typ. Ska gå upp kl 4:30 imorgon, köra i ca 90 min till flyget, flyga till Stockholm, möte hela dagen och sen flyga hem och samma resa hem.. Hur ska jag orka? Får stödsova på flyget!

Åh, försök sova på flyget! Har också gjort ett par sådana resor, man är ju trött utan att vara ruvare!

Vilka av er tar någon typ av hormoner nu och varför?

Själv är jag helt ostimulerad!
  • Sjeldan

Intressant att det är så olika! Ingen har ens nämnt något extra för mig. Kan tänka mig att det är jobbigt att hålla på med lutinus, speciellt så länge som till v10!

• Sjeldan

Jag blöder fortfarande och kliniken har inte ringt upp.. vaknade dock av illamående kl 04 inatt så jag hoppas att det är något positivt! Vill testa men håller med om att man inte vill att det ska ta slut!

• Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-24 16:46:00 följande:

Hur mår du nu? Hört något från kliniken?

Inte blivit uppringd av kliniken.. lite märkligt men försöker ta det med ro. De kan ju ändå inte göra någonting!

Annars är det nog samma status som innan! Borde få mens på lördag om det inte har tagit sig.
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-25 06:01:34 följande:

Kunde inte hålla mig så tjuvtesta idag på ruvdag 5 och det var minus.. Vet att det är tidigt och mycket kan hända men lika bra och försöka landa i detta över helgen. Som sagt, jag har min fantastiska son, sambo och vi ska snart bygga hus så får försöka glädja mig åt det. Nu behöver det inte kännas jobbigt att byta jobb eller att jag ska vara tärna på min bästa väns bröllop i sommar, kommer ju inte ha någon mage som är i vägen..

Mycket kan hända, det är som sagt tidigt att testa! När ska du ha mens? Förstår dock att du resonerar som du gör, ett barn är fantastiskt!
  • Sjeldan
    Hemflyttad skrev 2016-11-25 12:40:17 följande:

Men vad konstigt att de inte hör av sig! Dåligt.

När ska du testa?

Jag ska ha mens imorgon, får jag inte det blir det kanske smygtestning på söndag!
  • Sjeldan
    johjen skrev 2016-11-26 05:21:21 följande:

Tog ett dinglat test precis. Det var ett sådant som jag använde när jag plussade med sonen. Hade lovat mig själv att inte ta något test förrän imorgon men kunde inte hålla mig. Herregud är det sant? Hade nästan ställt in mig på att det inte skulle bli något syskon och googlade på ensambarn hela kvällen igår.. Det lustiga är att jag känner mig mindre gravid idag än vad hag gjort i veckan.. Jaja nu hoppas jag att lilla ärtan stannar där inne!!! <3

Åh va roligt! Grattis!!
  • Sjeldan
    Rosa98 skrev 2016-11-28 19:21:45 följande:

Hoppas nu på ett plus :) Skulle haft min mens igår och den lyser ffa med sin frånvaro. Har testdag på onsdag så då får vi se. Har inga dessvärre inga symptom än och hoppas bara på att det inte är Lutinuset som gör att mensen inte kommit än.

Vi verkar vara synkade :) håller tummarna för dig!

Borde också fått mens igår men inget än. Slutade äntligen att blöda sedan insättningen i fredags och hoppas verkligen att det är ett bra tecken! Tar inga hormoner men känner mig allmänt skum i kroppen. Mår illa mest hela tiden och är trött så jag vill sova mitt på dagen.

Hur går det för er andra? När är era bim?
  • Sjeldan

Jag kunde inte hålla mig längre... Testade imorse och fick "Gravid 2-3 veckor"! Bästa morgonen!

• Sjeldan
    Sops skrev 2016-12-01 13:28:20 följande:

Grattis till alla plus i tråden!

Och för er som det inte gått lika bra för, stor kram!

Imorgon är det dags för återföringen för oss. Känner mig mycket lugnare än förra gången! Fick ta ovitrelle i fredags och började med lutinus i tisdags. Hade gärna velat slippa lutinus men men :)

Lycka till imorgon! Jobbigt med lutinus, du får tänka att det är för en god sak!
  • Sjeldan

Jag fick ultraljud den 20/12. Kliniken rådde mig också att ta kontakt med MVC direkt för att få tid, inte ringt än men tänker att jag gör det nästa vecka.

Har någon hakat på en annan grupp eller ska vi starta en egen? Väldigt trevligt att följas åt när vi är i samma utgångsläge tycker jag :)

Svar på tråden Någon som ska göra FET under november?