• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • UndrandeSökare

Pyret - Tack för grattis och att du håller tummarna för mig ! Jätteroligt att höra att ditt Nipttest gick bra och allt var normalt. Om du vill får du gärna avslöja könet för oss, efter du haft din babyshowerfest. Hoppas resten av graviditeten går bra.

• Cakh
    UndrandeSökare skrev 2017-03-29 21:28:47 följande:

Cakh- bruna, rosa, röda spottnings/flytningar etc är vanligt vid ivf och ÄD. Men sluta inte med några mediciner förän du vet med 100% SÄKERHET att du inte är gravid !!!. Om du vill kan du höra av dig till din läkare/Rmc ang de rosa. Hoppas det går bra på din testdag !

Har inte gett upp hoppet ännu. Blev bara en liten rosa flytning. Testdag på fredag och fram tills dess ÄR jag gravid :)
  • UndrandeSökare

Maran - Hur gick det på vul nr 2 idag? Hur tjock var slemhinnan vid vul nr 1? Och vid vul nr 2 ? Kliniken sa till mig att man måste ha minst 7mm för att de ska göra insättning. Hoppas det gick bra idag !

• UndrandeSökare

Cakh - Skönt att det inte blev fler flytningar. Håller tummarna för dig imorgon ! Använd gärna Clearblues digitala gravtest. De säger Inte gravid eller Gravid och antal veckor. Mycket lättare att använda än de billigare med otydliga streck att tyda. Dessutom har jag hört att de billigaste varianterna som testlagret kan visa falskt positivt eller falskt negativt. Vill du vara 100% säker så gå till din vårdcentral och be att få ta ett blodprov och mäta hcg. Allt över 5 betyder gravid. Annars kan man också ta blodprov via www.werlabs.se utan läkares hjälp. Man går bara in på Werlabs hemsida och klickar i vilka prover man vill ta, väljer provtagmingsställe, betalar och sen dagen efter går man och tar provet. Sen får man ett sms och så loggar man in på deras hemsida och kan läsa sitt provsvar direkt i mobilen eller på datorn. Jättesmidigt ! Använder du rabattkoder

Som "fertilitetsguiden" ellet "LCHF" eller "FB15K" så blir det ännu billigare ! Lycka till !

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-03-30 10:42:38 följande:

Maran - Hur gick det på vul nr 2 idag? Hur tjock var slemhinnan vid vul nr 1? Och vid vul nr 2 ? Kliniken sa till mig att man måste ha minst 7mm för att de ska göra insättning. Hoppas det gick bra idag !

Hej du! Tackar som frågar, det gick bara fint. Allt såg friskt och bra ut. Slemhinnan är helt ok med tanke på att det är så långt kvar t insättning, 6,3 mm. Både min gyn och Katerina sa att den aaaaabsolut kommer att vara redo om ca två veckor. Så ingen ändring av medicinering. Kommer inte ihåg hur det var på UL nr 1, men det var ju innan mens så det förändras ju ändå. Normalt vad jag minns. Har också bestämt att vi köper Utrogest (var det väl, Katerina fattade iaf ) när min man lämnar sitt bidrag, har vi redan lagt x antal tusen är ju ett par till inget att tjafsa om tänker vi! Skönt slippa iaf en del av kladdet, som du säger ska man ju (förhoppningsvis!) ta det länge...
  • UndrandeSökare

Maran - Låter bra att du hade minst 6mm vid vul idag. Den hinner ju förhoppningsvis bli tjockare innan insättning. Min slemhinna var drygt 12mm 2 veckor innan och 14mm vid insättning. Det heter Utrogestan i Riga, det står Utrogestan 100mg 90 kapslar dom jag köpte från AvaRiga. Ska tas vaginalt 2st varje gång 3 gånger per dag. Man trycker in dem med fingret. Kladdar inget alls jämfört med Lutinus. Låter bra att du tog mitt tips om Utrogestan också ! Jag köpte bara en ask, men blir du sen gravid och behöver fler askar då kan kliniken skicka till dig med post från Riga.

• smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-03-27 18:49:24 följande:
    Hej! Nej hu, jag tittade bort under den "grymmaste" delen! Men det var ändå... speciellt att se, även om man tycker jättesynd om bocken.

IVF och allt detta är SÅ tungt, omöjligt att det bara är du som tvekar!! Eller? Tänkte som så att det inte är omöjligt att du hamnade i en "dålig" cykel, hade otur? I vår ålder kan det ju hända att det inte blir ÄL varje månad, trots regelbunden mens. Så det är kanske inte är omöjligt med dina ägg? Men, ja, antar att det inte är annat att göra än att harva runt alla tankar o känslor typ tusen ggr tills du/ni kommer fram till något. Stön, lider med dig! <3 Min uppfattning hittills är att man får lika många olika svar som personer man frågar! Fast iof sig är ju 5 ägg jmf med sådär 6-7 ägg inte så stor skillnad. Det är skit att det inte GÅR att förutsäga något, min läkare på första kliniken var mkt pessimistisk, sen blev hon överlycklig över våra 10 ägg! Hon sade aldrig vad hon trodde från början, men att "it doesn't look good". Och m tanke på hennes reaktion på de 10 (hon verkligen strålade!) så kanske hon tippade på bara några få. Så... Äsch, vet inte vad jag vill säga egentligen, bara att jag förstår att det är skitsvårt! <3
    Tack igen för input! Pratade med läkaren igår, och ser det riktigt dåligt ut kan vi ju avbryta igen, och då betala hälften, dvs 16000 totalt. Jag nämnde också min rädsla för äggplock men där försökte hon lugna mig och säga att nästan alla inte tycker det va så farligt. Jag är expert på och jaga upp mig ( behöver jag säga det...)

Jo så kan det vara, får ju utslag på Äl varje månad, men kanske inte det släpper??

Så nu är det väldigt snart dags för insätt, gud så spännande! Du måste vara förväntansfull, ska bli så kul följa dig. Och PGS igen, låter bra det.
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-03-29 21:32:51 följande:

Smurfen - Ang Progynon utan ivf så kolla upp Frazze och hennes inlägg, hon gjorde det och är nu gravid naturligt med barn nr2. Tror Frazze finns i tråden Vi som planerar äggdonation 2016 (fortfarande aktiv tråd trots 2017).

Ok ska kolla där, tack för tips :)

Men såå roligt med två embryon, dessutom med PGS, kan det bli bättre! Dessutom till framtida syskon om ni vill. Önskar så att jag själv var lika driftig med allt detta med bebis som er alla här.

Jag var precis på vc och ingen hjälp där...:( jag får remiss att kolla blodproppbenägenhet, annars visste han inget om immunprover...men han skulle kolla med sina kollegor...föga förvånande va??

Så jag knaprar mina albyl minor och mejlar väl Marie då.
  • smurfen 11
    Pyret,
    Jo, förstår vad du menar med att komma till insikt med de ivferna du gjorde innan. Då vet man verkligen. Vi körde ju korta protokollet sist när det sket sig, och nu tänkte nya läkaren testa långa, hon trodde väl det eventuellt kunde ge några fler ägg. Så hoppet är inte stort. Nu tänker jag att vi skulle testat ivf utomlands där de är villiga att ge mer stöttande mediciner.

Härligt att allt ser så bra ut för dig!
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?