• Jessy01

ivf / äd 2016/ 2017?

God morgon!
    Inte riktigt en vecka än va
    Maran....njaeee önskar det vore så lätt men de kan tydligen vara så att de kan vara lite slöa men inte helt orörliga....fast viftar de bara lite på svansen så funkar det
    6-8 ägg va bra! Spännande!!!

Ja detta med våra sambos....men Smurfen att din kille ringer woooow det skulle ALDRIG min kille göra never....denna omgång är ändå bättre än förra omgången. Jag sa faktiskt till min kille att jag kommer att avbryta behandlingen denna gång om han inte iallefall frågar hur jag mår....då vände han lite....sen försökte jag sitta ner vid ett lugnt tillfälle och förklara precis som jag känner. Det tog nog skruv lite med. Men han är inte den mest empatiska personen så......

Jag har barn sedan innan och fick prata en del med min man innan han sa ja till detta....för mig var det superviktigt.....han vill gärna nu med....från att ha sagt NEJ 100 procent i ett helt år. Behövde mogna med tanken....är du inte 40 + så kanske du ska ge han lite tid....förklara precis som du känner utan att försöka tvinga på det....svårt när man vill så mkt själv och inte mannen är med......lycka till!

Smurfen....precis dina ägg behöver väl inte vara kassa men bra att ha en plan B tycker jag....själv kollade jag upp adoption igår....då jag har barn innan så är nu åldersgränsen för oss 45 år...

Hur många försök har ni gjort? Vad är det som hindrar en graviditet om jag får fråga.

Kram på er!

• Jessy01

Hej alla Skrev också ett långt mail på jobbet igår...väntade för länge och pooof borta...nya tag Fast nu kanske jag glömmer svara på ngt...

Maran så spännande....fast oroligt förstår jag!! Håller tummarna och tårna!!

Ja denna väntan... jag sätter igång Mars slutet....tråkigt att vänta men men...

Fina boktips...jag önsjar jag kunde läsa nåt men är alldeles för disträ av detta.....

Smurfen... 44 år? Får man fråga viljen klinik? Vet ju att Nordic IVF har varit lite mer generösa och dem har ju gott resultat. Fördel såklart om medicinen är "gratis"!

Skriver mer imorgon! Kram allihopa!

• Jessy01

Hej alla...

Maran...nej vad tråkigt, ngt jag inte förstår dock är varför de inte sätter in blastocysten och morulan om de ändå finns....de kan ju hämta sig? När de satte in på mig var de lätt fragment och 3 dagars...två stycken och en tog sig...bara en tanke men det finns säkert en anledning.
    Vet inte exakt hur de kollar spermier men har ni haft sex precis innan? Min kille fick avvara i 2 dygn innan...kanske det har ngt med det hela att göra. Min killes är helt helt orörliga och de gjorde ICSI och funkade fint, frågat på kliniken ang. detta men de säger att det inte ska vara ngn skillnad.
    Tänker på dig i allt detta! Du verkar ändå vara stark i att fortsätta med ÄD. Kram!

Superfurry, jag som skrev ett mail häromnatten som försvann det med...iallafall så hade jag samma symtom på dag 6-7 med ca 1 h. av huggande då jag blev gravid! Men synd läste tråden nu att det inte tagit sig   Men hoppas du sätter igång nu i Mars med, då är vi väl minst 3 som försöker!

Hej Undrande sökande vi har ju träffats i Athen tråden

• Jessy01

Smurfen..av vad jag hört så går man in tidigare i klimakteriet om man får mens sent...låter inte helt klokt i mina öron, borde ju vara tvärtom men men....jag har alltid varit väldigt sen med mensdebut, mjölktänder etc så hoppas att jag därför är sen med klimakteriet med...
    IVF Nordic ska ju ha fina resultat! Skönt att du slipper åka iväg ändå! Visst skulle du sätta igång i mars med Puregon och Menopur

• Jessy01

Godmorgon tjejer!

Grattis Maran! Hoppas att det är ett guldägg nu då!!

Ja förstår ditt resonemang....tänkt liknsnde då de sätter in 3 dagars på mig då vi aldrig kommer till blastocyststadiet :( Till mig sa de att det är bättre miljö i livmodern. Känns som en chansning för min del...hade jag haft råd hade jag m velat göra din beh.

Undrade sökande....jag hade fyra mf innan jag fick min dotter. Ville bara ge dig lite hopp men förstår att det du går igenom är helt helt fruktansvärt påfrestande! När jag träffade en läkare för detta så hade hon själv gafr sju mf innan det satte sig. Har du en autoimmun sjukdom? Jag har det och tar pred, fragmin, kortison....denna gång sks jag börja mkt tidigare. Tar du ngt annat?

Superfurry....vet inte säkert men jag tar som sagt feagmin för att få mitt blid tunt så tror absolut inte du behöver oroa dig...jag har inte heller ngn kiagulationsrubbning men tänker att det inte kan skada

• Jessy01

Oj bara en procent kvar på mobilen.. fick skicka iväg det jag skrivit innan mobil dog :) hs en bra dag tjejer!

• Jessy01

Hej tjejer!

Ville bara säga att idag möttes jag av en leende kollega som försökt bli gravid länge....hon är nu gravid i v.12 och är född -72 i feb. dessutom. Ger en lite hopp Och en liten gnutta avundsjuka

• Jessy01

Glömde fråga en sak....de som funderar på spermadonator här....hur har era män reagerat? Tänkte föreslå det om det inte fungerar denna gången med IVF....orkar inte gå igenom ett IVF till....rädd för att bli deprimerad om jag gör så....kram

• Jessy01

Hahaha Maran...en stor gnutta då

Jepp jag sätter igång i mars...troligtvis den 23:e.

Just det! Orgalutran är det beställningsstopp på så försök att få ut receptet redan nu och hämta ut! Jag har fått åka runt och hämta engångsförpackningar! Man kan också lägga undan på apoteket i 2 veckor utan recept. Srn går d nog att fjäska och få d förlängt. Jag tog ut 6 sprutor för gardering.

Ja man vill ju sätts igång så fort som möjligt i vår ålder förstår dig verkligen....fick ju bänts in min kille men nu när han okeyat så är det bara jag som bestämmer det...anser jag är rätt

• Jessy01

Ja just det...ang. spermieprov. Det kan ju vara så att en gång är de nedsatta och 3 månader är de helt ok. Om t.ex mannen badat varmt eller hsft feber 3 månader innan provet då kan det visa "falskt" negativt om jsg förstår det rätt. Tar 90 dagar för nya spermier att bildas....detta vet ni säkert bara jag som var obildad Så absolut inga varma bad!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?