smurfen 11 skrev 2016-12-15 15:29:36 följande:
Ok det låter mindre bra. Men det är ingen blödning man kan få vid äl då? Ingen erfarenhet av det så kan tyvärr inte hjälpa dig...har du ringt gyn?
Nja det där med mediciner kan jag inte styra...de vet ju bäst, men fick svar från Finland idag att de använder Menopur mm så det verkar som jag kan använda dom där i alla fall. Lettland verkade det också så med. Ryssland lite osäkert än. Gick dina mediciner på högkostnadsskyddet då?
Fick nya priser från Finland igår, helt plötsligt var det ca 10000 kr dyrarae än läkaren jag fick svar från första gången jag mejlade. Så irriterande och ledsamt, för hade ev nästan bestämt oss för dom. Nu mejlade jag tillbaka till Finland med mer frågor, så får se vad de svarar...
Börjar fundera på om pgs är ett bra alternativ för oss, pga min ålder. På sätt och vis är det ju det, då det är mer kromosomfel nu. Men för att få bra resultat så bör man få ut fem blastocyter, varav ett bra då, och för de krävs nog flera ivf.
Så återigen har jag sneglat på Danmark! Din plus Storkkliniken! De verkar vara mer liberala i Danmark plus har mer hjälpmedel än Sverige. Undrar varför de tillåter ivf till 45, resultaten då verkar ju inte bra, men det kanske är individuellt. Hörde en professor på Youtube igår som sa att den äldsta ivf med egna ägg han hade behandlat var 47, och det gick vägen. Får prata med min sambo plus invänta mejlet från Finland.
Söndag hinns inte med, då vi måste haft ett möte antingen på plats eller Skype. En månad mer gör nog inget. Behöver nog smälta alla information också, blir lite mycket nu..hmm
Gör inget att du ställer frågor, det får mig att tänka ur annan synvinkel, så fråga på!
Ja ok, men har du frågat varför de skrev ett billigare pris och hänvisa till att ni i princip bestämt er för dem pga det? Kanske de ändrar tillbaka :)
Ja om man får receptet översatt så går det på högkostnadsskyddet. Jag mailade alla gyn jag kunde få tag på så att jag kunde hitta nån. till slut svarade en och det är hen jag gått till!
Jaha men om man bara får ut typ tre så gör dem inte PGS på dem? (nu kommer frågorna igen ;P )
Ja jag vet faktisk inte heller varför de gör upp till 45 år, men jag tror att de också kollar lite på utgång och så, vi har ju fått veta att de inte gör fler försök på oss om den sista misslyckats, så lite avgränsningar har dem...
Jag vet faktisk inte om de odlar så länge... Vi har alltid fått veta att vi får tillbaka tredagars embryon och så odlar dem vidare på resterande.. Men hos oss kan man sätta in två embryos...
Nu har blödningen stannat! den varade totalt nio dagar! Sist jag hade det så var typ tre år sen, och så i oktober, men då kom den typ en vecka efter ägglossning och varade till och ifrån (avstannade ibland) tills jag fick riktigt mens, en dag efter positiv test. Nu har den varat sen innan ägglossning och nästan fem dagar efter det :/ läste att s.k. äl blödning bara varar nån dag.! Dumma kropp! vill att den ska skärpa sig nu! Inte jiddra när man behöver den som mest!
önskar dig lycka till med valet Smurf! Det blir nog rätt vilket du än väljer!
Kram