• Maran73

ivf / äd 2016/ 2017?

Hej igen allihopa!

Pyret, vad underbara nyheter!!! Blir så glad! Och snart har ju halva graviditeten gått, måste kännas härligt kan jag tänka mig. Övriga glada nyheter idag är att den första bebisen i en sluten Facebook grupp jag är med i har tittat ut, så kul! <3 Ett gäng tjejer 40+ som flyttade över t Facebook härifrån FL så vi kunde vara lite mindre anonyma. Bebis nr två borde komma väldigt snart, och en tjej till är gravid men ganska nytt. Så det finns hopp efter 40! Fast det visste vi ju redan.

Ego: rullar på här, ska på UL nr två imorgon och kolla slemhinna etc. Hoppas hoppas att jag får tummen upp! Donatorn påbörjat stimulering, ÄP planerat t 6-7 april men vi får detta datum bekräftat på måndag efter hennes andra UL (el om det var tredje...), sen blir det odling 5 dgr+PGS så ET planerat t 12-13 april. Det är mycket snart!! Börjar bli lite pirrigt, har ju aldrig kommit till ET...

Hoppas ni andra mår bra!

• Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-03-30 10:42:38 följande:

Maran - Hur gick det på vul nr 2 idag? Hur tjock var slemhinnan vid vul nr 1? Och vid vul nr 2 ? Kliniken sa till mig att man måste ha minst 7mm för att de ska göra insättning. Hoppas det gick bra idag !

Hej du! Tackar som frågar, det gick bara fint. Allt såg friskt och bra ut. Slemhinnan är helt ok med tanke på att det är så långt kvar t insättning, 6,3 mm. Både min gyn och Katerina sa att den aaaaabsolut kommer att vara redo om ca två veckor. Så ingen ändring av medicinering. Kommer inte ihåg hur det var på UL nr 1, men det var ju innan mens så det förändras ju ändå. Normalt vad jag minns. Har också bestämt att vi köper Utrogest (var det väl, Katerina fattade iaf ) när min man lämnar sitt bidrag, har vi redan lagt x antal tusen är ju ett par till inget att tjafsa om tänker vi! Skönt slippa iaf en del av kladdet, som du säger ska man ju (förhoppningsvis!) ta det länge...
  • Maran73
    Cakh skrev 2017-03-31 06:34:19 följande:

Då var testdagen ÄNTLIGEN här.....fattar inte hur jag lyckats med att inte tjuvtesta innan, då vänta inte är min starka sida.

Blev ett PLUS och vi ÄR gravida. Kan knappt fatta att det är sant :) Går bara runt och ler <3 Kram till er alla

Åååååh vad HÄRLIGT Cakh, GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!! <3 Förlåt, men känner att jag har lite dålig koll nu, ni har väl gjort "vanlig" IVF? Vilken klinik och vilket försök i ordningen? Kram!!!
  • Maran73
    Cakh skrev 2017-03-31 10:43:53 följande:

Tack :)

Detta är vår första ivf, korta protokollet på rmc.

Coolt! Inte många som lyckas på första försöket!
  • Maran73
    Superfurry skrev 2017-03-31 11:53:30 följande:

Grattis Cakh! Så härligt :D :D hoppas att detta plus är den första i raden och att det kommer fler snart!!!Undrande du som kan så mycket om detta!! Kan man sj¨lv beställa prover på exempelvis Werlabs och kolla ifall man har en stark immunförsvar? Du har säkert skrivit detta innan men jag hittar inte det :/ kan dessvärre inte ta mig till Stockholm eller ju jag kan, men det blir en sån stor projekt då och jag tror att sambon e lite trött på att mycket blir stora projekt och jag vill inte skrämma honom. När vi diskuterade om vi ska göra äggdonation häromdagen så berättade jag om detta med immunförsvaret och att det kunde ju vara något och att man kunde åka till Aten etc etc då sa han direkt att nej detta får inte helt ta över så att vi jagar runt i världen och gör av med mer pengar. Han sa att enough is enough. så med andra ord vill jag inte  göra för stor "grej" av det... Hur hade du det med sin sambo? var han med på att dra till Aten och allt detta? Vad säger era män, har ni diskuterat hur långt man kan gå (nu är Aten ifs inte "för lång" men har hört folk som åker till USA för olika ännu mer avancerade behandlingar...).OM OM det blir ett försök till med egna ägg så har vi (jag) också diskuterat att prova utomlands då de ju ger fler stötande behandlingar och tar fler prover än hemma. MEn vart ska man då vända sig? Det ska vara lätt att ta sig dit då sambon verkar nu ha tappat hoppet lite och jag tror inte jag kan tvinga honom för långt och det ska vara "lätt" att ha att göra med... :/

Nu e min lunchrast slut!!

Ha det fint tjejer och Cakh igen: grattis!!!!

Hej Furry! Var det inte Danmark ni hade er klinik? Fast du kanske räknar det som "hemma" med! Jag är väldigt nöjd m Riga, men verkar som att många är jättenöjda även med Grekland, Polen, Ryssland, Spanien... så det är ju inget lätt val! Vi tänkte på hur lätt det var att åka dit vilket var viktigast då man lägger så mkt tid o energi på detta iaf, samt vad de erbjöd utöver "det vanliga, dvs PGS osv. Och att det gick att göra ÄD om mina ägg inte skulle funka, ville inte byta klinik när vi väl satt igång. Nu fick vi ju göra det i alla fall, men det var ju inte pga själva behandlingen egentligen. Gör en lista med pros and cons! Alltså ooooom det nu blir aktuellt.

Blev ytterligare ett positivt gravtest i min fb-grupp imorse! Ingen där förutom jag som gör IVF/ÄD, men tjejen som fick plus nu skulle faktiskt köra igång denna mens! Som ju då inte kom... Superkul!
  • Maran73

Godmorgon! Eller ja, morgon och morgon... Ligger och lördagsslöar i sängen, läser FL trådar om IVF/ÄD och känner mig plötsligt såååå otålig! Allt har ju gått i RASANDE fart sedan vi (jag... ) kontaktade AVA Riga om ÄD, men nu känns plötsligt de 12-13 dagarna till insättning (förutsatt att allt tuffar på) som 12-13 veckor! Tror det är det sammanlagda väntandet som ligger bakom, startade ju bebisfabriken i juli 2015... Hjälp, när man tänker på det, snart två år av att knappt kunna tänka på något annat än detta!! Hoppas det ger resultat snart. Ska iväg till stallet snart, rider en privathäst ut i skogen en dag i veckan och lektioner på ridskola måndagar. Vad gillar ni andra att göra? Ha en toppenhelg alla fina! <3

• Maran73

Hej tjejer! Hur är läget? Här bara bra, börjar känna mig väldigt förväntansfull! Fick idag reda på att ÄP blir på torsdag den 6:e, och ET (ta i trä) onsdag den 12:e. Riktigt snart alltså! Har även fått veta åldern på vår donator, som är 23 år. Härligt med så "fräscha" ägg.

Har även "avslöjat" att bebisfabriken pågår för min mamma. Har inte velat göra det tidigare av olika skäl, mest för att det varit så dåliga odds med mina ägg. Men nu var det hög tid. Hon blev positivt överraskad, och att vi nu gör ÄD verkade hon se som en bagatell. Det blir ev ett nytt barnbarn helt enkelt, var det som var mest intressant. Känns förstås jättebra! Var mkt osäker på hur hon skulle reagera på just den biten. Så, nu är det bara 19-åriga sonen kvar att inviga, DET ska bli riktigt intressant.... Får jag gissa blir han först chockad, typ "men du är ju jääääättegammal!", för att sedan tycka att det i så fall blir lite kul. Återstår att se.

Snart testdag, Undrande, hur känns det???

• Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-04-04 13:30:04 följande:

Så ÄP i övermorgon, det är ju kanon! Och ET om bara en vecka, det går fort nu, eller det kanske inte du tycker ;) !  Ja det är annat än våra gamla ägg...

Min syrra vet om att vi ska testa en gång till, och mina systersöner också. Ingen vet dock på sambons sida, vet inte varför han inte vill berätta, skäms kanske för att vi inte fixar det själva, men dom brukar inte bli så personliga i den familjen. När hans lillasyrra på 36 år blev gravid fick vi veta det i 6:e månaden. Kul att din mor blev glad, det blir säkert 19 åringen också.

Jo här har jag sprayat med Synarela i två dagar, och som jag nämnde ovan så vaknade jag i klimakteriesvett inatt, usch! Fick du biverkningar av Synarelan?

Annars är det mellan hopp och förtvivlan här  hela tiden, tänker man lägger ut minst 16000 på nåt som inte har bra odds, men annars vet vi ju inte. Det är inte pengarna som är värst, utan vetskapen.

Hej! Nu säger jag så här: "Kör på nu Smurfen!"

Det blir bra tror jag, oavsett resultat, för min teori är nog att du behöver ge det en chans till. Men det är jag det, kan ju bara utgå från mig själv förstås. Iaf, glömde svara, jag fick inga biverkningar alls av Synarela (skönt!) och dessutom tror jag inte att hormonerna stängs av så snabbt för den första effekten av Synarela är tvärtom, att hormonproduktionen stimuleras. Sedan träder kroppens fantastiska feed back system in och talar om att "stäng av helt, det här är alldeles för mycket!" Sagt det förut o säger det igen, läkemedel är sååå coola! Nä nu måste jag kolla i Fass, väääänta lite..... Ok, inom tre till fyra veckor står det att "klimakteriet" träder in... svårt säga exakt alltså men tror inte att två dagar räcker. Jaja, det kan vara hormoner hur som helst tänker jag, kroppen reagerar ju ofta på ngt sätt.

Nu känns det inte så långt bort längre, otåligheten lade sig!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-04-02 21:32:44 följande:

Jag har testdag onsdag 5 april, ska ta blodhcg då på klinikens önskemål,

vet inte hur länge det dröjer sen innan jag får svar.

Ha en bra kväll !

Åååååh Undrande, nu får du slänga åt oss en liten köttbit, är så nyfiken så jag spricker! Blodprov idag?? Hur känns det, vad tror du? Tjuvtestat ngt??
  • Maran73

Hej tjejer!
    Tack för alla glada tillrop. Glad

Idag har det hänt två bra saker: jag var hos gyn imorse och kollade slemhinnan (fast kliniken inte tyckte det behövdes mer UL men det är som sagt så lätt att hoppa in till min gyn på drop-in, vill inte ha några obehagliga sistaminuten överraskningar..). Den har tjockat på sig fint till 8,7 mm och är treskiktad. Så för min del är allt "good to go"! Mannen har varit över "pölen" till kliniken och lämnat sitt bidrag, allt gick fint, blev ju första besöket på nya kliniken. Han fick även med sig Utrogestan (ist f Lutinus) till mig som jag börjar med imorgon.

Tror vi bestämt oss för att sätta in bara ett embryo. Har ju ökad risk för komplikationer pga min diabetes också, så det känns som det (tillsammans med åldern och IVF/ÄD) gör att det räcker med ökade risker för vår del... samt att jag faktiskt inte vill HA tvillingar förstås. Glad

Vi får besked ikväll gällande hur många ägg det blev, spännande! To be continued alltså... Kram!

Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?