• Superfurry

ivf / äd 2016/ 2017?

UndrandeSökare skrev 2017-04-09 22:09:29 följande:

Fråga din gyn vad hen anser om Progynon (östrogentabletter).

ok tack! :) Men eftersom jag har alltid haft en helt fin och tjock slemhinna så känns denna progynon inte aktuell. Det var mest om den hade fler egenskaper än bara "tjocka" till slemhinnan :)
  • Superfurry
    Jessy01 skrev 2017-04-10 11:06:36 följande:

Superfurry kolla inboxen!

Har börjat tänka på ÄD då vårt senaste IVF gick åt skogen :(

Vet ni hur det är m öppen donator. Jag skulle vilja ha mycket info kring

donatorn dels för barnet och dels för att kunna matcha bra. Är detra möjligt? Vet ju att

tvärtom med spermier funkar det men är helt ny på detta m ÄD.

Kram!

Men usch vad trist Jessy. Men vi här inne förstår dig mer än väl att du/ni nu överväger ÄD. Alla har haft sina beskärda del av besvikelser på IVF fronten. Vad hände? (Om du orkar berätta)

Vi har mest kollat på InviMed i Polen då vi bor i Malmö och det är lätt att ta sig dit med färja och flyg kostar ingenting typ från Kastrup/Sturup. De har bilder på donatorerna, info om dem och så kan man se barnbilder på donatorn, men de är anonyma så barnet kan inte ta reda på vem det är när den växer upp (har jag förstått det som, att det är så enligt polsk lag). En nackdel med Polen är att de har en färdig donatorbank så de letar inte upp en ny ifall man skulle vilja (som jag har förstått det) en annan nackdel är att de har frusna ägg så donatorn har redan plockats på äggen. Vet ej hur det ligger till med kvaliteten på redan frusna ägg... Men man får minst 3 embryon och du får 12 äggceller så blir alla befruktade så får du 12, men minst 3 embryon ska det vara. En annan fördel är att det är mycket billigare än på många andra ställen 44000-ish minns jag att det kostade.

Ja vi har inte bestämt oss, vi väntar på sambons spermaprov och sen tar vi ett beslut :) men ja. Känn efter nu och tänk på fördelar och nackdelar med äd så att ni kommer fram till ett beslut som känns rätt för er.

Jag mailar dig lite senare! Måste springa och jobba nu :) kram vännen!
  • Superfurry
    Cakh skrev 2017-04-10 17:28:39 följande:

Hej på er!
    Just nu är mitt illamående bättre. Är kopiöst trött, framförallt på eftermiddagarna och tidig kväll, ont i brösten och molande typ mensvärk. UL är inbokat den 5/5, känns som en evighet tills dess.
    Kramen <3

Ja det var ett tag!! Men håller tummarna att allt går väl till dess!! :)
    Maran73 skrev 2017-04-11 12:40:45 följande:
    Ha ha, natten var verkligen pest! Ibland blir ju mitt blodsocker alldeles för lågt och jag måste då dricka el äta ngt sött och vänta på att det går upp igen. Vilket ibland leder till att jag blir klarvaken...

Japp, imorgon är det dags! Om inget oförutsett inträffar... Väntar på dagens rapport, igår hade vi 9 embryos som var "all good", nr 10 utvecklades mkt långsamt så vi får se hur det blir m det. Enl mina beräkningar borde blastocyst stadie inträffa idag och sedan gör de PGS. Resultatet av det får vi inte veta förrän imorgon tippar jag på.

Spääääännande!!!
    Oj Maran! insättning imorgon, hoppas verkligen att allt går väl :) hur många ska ni sätta in? Två? Såååå spännade! Händer mycket bra nu härinne, man blir sugen på att komma med goa nyheter man med :) Blir faktisk så glad över att det går så bra med äd för er som gjort det och trots att vi sagt att vi väntar tills hösten o vi nu ska göra det, så blir man sugen på att starta tidigare....

Får se helt enkelt!

Smurfen: hur går det för dig med biverkningar? Fått blödning än? När startar du med sprutor igen?

HA det fint alla!
  • Superfurry
    UndrandeSökare skrev 2017-04-12 22:54:30 följande:

Mitt hcg hade stigit från 230 till 1060 på 3 dagar    Så nu har jag ringt min läkare och bett honom skicka remiss till specmvc och imorgon ska de ringa mig. 
    Måste ju boka tid för inskrivningssamtal och vul  

Pyret - Hur går det för dig med graviditeten? Vilken vecka är du i nu?

Grattis Undrande! du är gravid :D
    Maran73 skrev 2017-04-13 07:18:16 följande:

Härligt Undrande!!! 

Själv är jag äntligen ruvare, för första ggn, känns overkligt och superspännande! 

Ett toppenfint och (enl läkaren) väldigt stort embryo in, 8 st i frysen, med normal kromosomuppsättning. Superresultat tycker jag! Känns skönt att ha så många i frysen utifall att.  Två fina bilder med hem, ett på embryot i närbild och ett när det ligger i livmodern, en vit liten prick. Så häftigt! "Här lilla vän, är du som embryo, 5-6 dagar gammal!"  Känns mysko att läkaren och koordinatorn vet könet på den presumtiva bebisen.  

Iaf, nu är det "bara" att ta det lugnt och hålla tummarna! Testdag redan om en vecka. Ja, kommer att testa hemma men inte innan testdag.  

Ha en härlig påsk allihopa!!! <3

Och ett stort grattis till dig Maran för en sån fin resultat!! Det är så mycket spännande som sagt här på tråden!
    Jessy01 skrev 2017-04-13 13:04:50 följande:

Tack undrande för svar! Och supergrattis till graviditeten! Underbart att höra! :) 

Tänkte bara kolla ang öppen donator....vad får man reda på vet du eller ngn? Bara ögonfärg etc eller lite mer? 

Min läkare sa att bär man barnet vid ÄD formas barnet till 30 procent efter den som bär det  

Furry- jag hade ägguttag i fredags.. dåg bra ut 9 äggblåsor 5 ägg. Fagen efter ringde det och sa att INGA blivit befruktade . Totalt knäckt :( Har ett försök kvar dom blir, om jag orkar psykiskt, i augusti. Mitt problem med ÄD är även pengar tyvärr. Tråkigt att sådant ska sätta stopp men men... 

Furry du frågade efter infp ang. kortison...vill gärna ge dig så maila om du fortfarande intresserad  

Kram på er allihopa!

Men jessy kära vän!! Jag förstår din besvikelse helt och hållet! Detta har ju hänt mig och sambon vid våra första försök. Fick inte ut så många ägg som dig, men fick ut 4 st och 3 men ingen befruktning, eller ju sorry, befruktning men ingen delning. De dog alltså direkt efter att de befruktas :( Det är tungt tungt att få det samtalet. Så jag förstår dig helt! även eran ekonomiska dilemma förstår jag. Vi har planerat att vänta till hösten, men jag blir mer och mer sugen när jag hör hur bra det går för många av er som har gjort äd. Vi kan låna pengar av mina päron. Men ja, ni har ju betalat för dessa andra försök? Jag var ganska nere efter vårt andra försök och behövde flera månader för att våga mig på ett försök till... Vi reste en del jag och sambon och så började jag på akunpuntur. Tror detta hjälpte en del. Nu är ju dessa saker inte gratis, men ja, tycker att det var värt det hela :) Sorry att jag inte mailat, är ledig och har bokat upp mig på en del saker :)
    Mailar dig nu!! :)

Kram
  • Superfurry

Glömde att gratta dig till ruvarstatus Maran. Sorry :) Grattis!!! Så glad för din skull och var häftigt med bilder :D

Undrande: judå det går bra. Jag är i väntan på mens-tider. Ska ha mens på lördag och den är ju i princip alltid väldigt regelbunden. Har haft hög temperatur ett tag nu. Man småhoppas alltid på ett mirakel, men ja, samtidigt så håller man sig lugn. Väntar på resultat från spermieproverna för att ta det slutgiltiga beslutet om hur vi går vidare. JA där är vi nu!!!

Ha det fint tjejer och glad påsk!

• Superfurry
    smurfen 11 skrev 2017-04-14 18:05:44 följande:
    Maran och Superfurry,

Jo känner mig lite upp och ner i humöret, och mensen har kommit, igår kom en vårflod, har aldrig blött så som en gris första dan som jag gjorde igår. Ska börja med sprutor nästa vecka antar jag. Också haft en jobbig vecka i jobbet plus grejer med flyttfirma som krånglat.

Har mensen kommit Fuury? Ni kanske tom lyckas själva innan ni sätter igång med nästa behandling :) Ni vet ju ni kan bli gravida, kanske bara inte hittat rätt ägg än? Hoppas spermieprovet går bra.

Maran, Grattis till lilla embryot! Det blev ju ett riktigt bra resultat! Måste kännas bra veta det mycket väl kan gå vägen !

Det kanske blir en " Gravid ÄD 2017 " tråd till slut !
    Hej smurfen!

Kanske bra att blöda så mycket så blir du av med den gamla slemhinnan och en ny fin kan bildas :) trist med stressiga saker. Är flytten fullbordad nu? Jag hoppas så innerligt att det blir ägg så att du får ruva och vem vet, kanske guldägget råkar finnas där!!! hoppas hoppas!!!

Ja den kom idag en dag försent (tackar som frågar) och det konstiga är att jag har fortfarande hög temp! Den brukar alltid sjunka typ till mellan 36.1-36,3 när mensen kommit, den var 36,7 idag och mensen kom ändå. Kan ju vara att det blev nåt som inte fäste ordentligt. Därav fortsatt hög temp (googlat lite liknande fall). Jag vågar inte testa dock, vad hjälper det att veta att jag igen haft en tidigt missfall eller kemisk grav.? Man blir så sjuk deprimerad när mensen kommer. Varför ska jag ha mens när det ändå inte blir nåt? Lite bortkastat liksom :(

Jaja en bra sak är att jag kan nu igen träna hårt inför toughesttävlingen som jag och min vän ska vara med i om ja tre veckor nu!! Shit tiden går! Så det är ju en "bra sak" hade ju annars får hoppa det om jag varit grav. Har tagit det lite lugnt sista veckan då jag haft så hög temp, ca 37 på morgonen så jag blev lite misstänksam/hoppfull. Jaja det får helt enkelt bli äd för oss också om nåt ska hända känns det som :/

Vi har tänkt att om sambons test kommer tillbaka som bra så är det ju mina ägg då som är gamla och kassa och då är äd enda vägen. Vi har diskuterat fram två olika alternativ (nu får ni gärna hjälpa mig och rösta för den som låter bäst!!)

1. Att göra äd i september och under tiden försöka naturligt, men be gyn om hjälp med letrozol/clomid och koll på äggblåsor och ovitrelle för ägglossning, för att se om det blir något med lite hjälp. Finns en liten nackdel med denna att sambon kommer att resa en del med jobbet (ungefär varannan vecka ) inom det närmaste och det verkar som att det ev. kan infalla med ägglossning :(

2. Att nu i maj göra IVF/ISCI med egna ägg och om detta går åt pipsvängen så gå vidare med äd direkt typ i juni (om någon av klinikerna vi tittat på har öppet inte kollat det än).

Vad tycker ni? Sorry för egoinlägg men nu när vi båda varit lediga så har vi diskuterat litegrann och lagt fram olika alternativ :)

Ha det fortsatt fint tjejer!!

• Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-16 09:59:46 följande:
    Halloj!

Tråkigt, dumma dumma jäkla mens... Men, tänker att om ni ska göra en till IVF m dina ägg så måste du ju ha ÄL/mens och jag tror att det är mer fördelaktigt att ha en fungerande menscykel även vid ÄD. Men det kan vara ngt jag felaktigt fått för mig. Bra att du inte testar, har mina misstankar att jag kan ha haft fler missfall än de två jag vet säkert, ett el t o m fler mkt tidiga missfall, men det är skönt att det fått stanna vid misstankar! Är ju så deprimerande...

Jag är otålig av mig så röstar på alt 2! Men det blir förstås dyrare... och hänger på att ni orkar psykiskt! Alt 1 känns som en mer skonsam väg?
    Tack Maran för snabbt svar! Haha ju mens behövs, tror jag nog menade (med en konstig mening ja ;) ) att det är så trist att bli påmind att "ja allt fungerar som en klocka med din menscykel men du blir ändå inte gravid"  mensen skrattar en i fejset liksom! Ja jag tror inte jag ska testa. Fortfarande hög temp tog den nu för "skojs skull" och den var 37,1! nu har jag ju varit uppe, men inte gjort så mycket mer än att äta frukost och sen i säng med datorn igen och läst runt på internet.... Kroppen är lustigt (och jobbig eftersom den  sviker mig gång på gång).

Intressant att du skriver alt 2 jaha jag är mest sugen på nr 1 (idag känns den rätt men vem vet imorgon?)! Men ja detta kommer att diskuteras fram och tillbaka lite till så jag är glad för all input!

Nu ska jag dra och träna!! En bra sak med ikke gravid! Man får ju ta alla silverlinings som bjuds! Kram
  • Superfurry
    smurfen 11 skrev 2017-04-17 10:25:39 följande:
    Jaså det säger du, jo att jag haft mens går inte ta miste på :(, men bra jag får ny slemhinna då :) Flytten är klar, men inte iordningsställda än, sen "bara" måla huset och göra ordning tomt ! En sak i taget...tur vi är två om det.

Det där med temp har jag aldrig testat, ännu en sak hålla reda på tänker jag, men dom säger man kan ta reda på saker om sin kropp då.

Jag funderar också såklart på nästa steg redan...tänker jag blir 43 i oktober, då är de flesta bra ägg slut hos de flesta, då är bara ÄD kvar. Läste i en annan tråd igår om nån som skrev om en kompis som inte lyckades på varken ivf eller ÄD, fy attans, men sån är ju verkligheten, det KAN ju bli så, även om vi INTE vill det.  Men sånt vill man ju förtränga!

Ang dina alt, jag hade nog kört en blandning, IVF nu, funkar inte det, ÄD efter sommaren. Då hinner man samla sig lite. Och under sommaren kanske ta Letrozol mm. Kan du resa till honom under ÄL? Lite fanatiskt kanske, men vad gör man inte...

Ego:

Jag tänker ivf nu, och låta kropp återhämta sig under sommaren, och sen ÄD till höst. Har dock inte presenterat detta för sambon än...men inser ju att egna ägg är slut...vet inte om jag ska kolla det med Letrozol mm. Kör nog vitaminer och ev Rosenrot, kanske försöker få tag i kortison. Skulle möjligen velat prova det nu på ivf:en, för å maximera chanser.

Hoppas alla haft en go påsk !
    Hallå! Ja ok, så bra att ni "typ" kommit iordning i huset då. Vad kul med hus! vi drömmer också om det men det går inte ekonomisk nu dessvärre...

Att tempa eller inte det är frågan! haha, jag har fått in vanan nu och om jag missar så blir jag lite ledsen för då vet jag inte hut det ligger till med cykeln. Men man kan missa någon dag utan att det gör något! JA jag och sambon pratade om det idag senast, att där är ju folk som inte ens lyckas med äd. Usch :( det vill jag inte heller tänka på! Nej det går ju inte att jag reser till honom haha, jag ska ju jobba jag med! Fast under sommarlovet är jag ledig så kanske jag kan resa till honom ja!!

Ego: idag hade jag o sambon en snack igen. Det är så trist att man inte är rik som ett troll för att om vi varit det så hade vi inte tvekat att göra fler försök. MEn som det ser ut nu så måste vi vänta. Så vi bestämde oss för att köra clomid/letrozol och försöka naturligt. Nu ska jag bara få min gyn med på noterna. Om det inte lir nåt (dessvärre är jag inte hoppfull) så blir det äd i sep-okt då har vi hunnit spara ihop några slantar och kan låna resten av mina päron. Så det blir inga fler IVF/ICSI för oss. Kan hända att vi lider Marans råd om att göra ett sista försök med egna (om vi har råd)  och om  det inte går så göra äd i samma klinik och det blir nog Invimed i Polen, tror vi.

Så där är vi nu

Undrande: vi skulle få svar om två veckor vilket blir imorgon ,men man kanske får räkna med några dagar till då det varit påskledighet.

Maran: vad trist med spottings!! Det vill man verkligen inte ha nu :O hoppas det slutar!

Kram tjejer
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-19 11:40:38 följande:
    Hej Furry!

Ja fy faan, ekonomi... vette sjutton hur vi hade haft råd utan mannens arv efter en mkt nära släkting... inte alls om vi hade varit hänvisade till mitt, i princip obefintliga, sparkonto! Låna antar jag... Tänker att det kanske är smartare att göra som ni tänker, att lägga pengarna på det som ger störst chans! Även om det är tufft (innan man väl satt igång för då tycks de flesta känna att det var helt rätt beslut, jag själv inräknad!) att gå över t ÄD.

Min röst på alt 2 var nog mer otålighet än ett råd egentligen, känner mig ju nästan lika engagerad i era behandlingar o resultat som mina egna! Nu nu nu liksom. Har du ngn gång fått bekräftelse genom t ex UL att du har ordentlig ÄL? Bara nyfiken. Vette sjutton hur man ser att en kvinna HAR haft/har ÄL, förutom att man ser blåsor men de kan ju vara tomma tänker jag... Jaja. Hur som helst, värt att prova hormonbeh!

Inte haft mer spottings, det var heller inte färskt blod utan mer som lite brunaktigt slem.. Rätt säker på att det är pga svamp o irritation. Hoppas iaf det!

Mer ego: imorgon är det dags att trava iväg till labb och lämna blod! Vet inte hur lång tid det tar att få svar sedan men hoppas på besked till fredag! Har även tänkt göra hemmatest fredag morgon... även om det kan vara för tidigt för ett säkert svar med urintest. Kan hur som helst inte hålla mig längre än t fredag!

SÅ nervös!!!!!!!!!!!!
    Hej Maran! Känner precis som dig, att man bryr sig om hur det går för er andra och engagerar sig mycket. Är så glad för er som valde äd det har ju gått kanon för er! Nu hoppas vi att det blir en liten böna också. Det kommer säkert att gå superfint!!! 

Ja jag har mät faktisk... de mäter väl nån hormon och ser ifall man har haft det? De gjorde det på mig när jag gick på Pergotime och jag hade haft äl. Vi funderar än på om vi ska köra ett försök. JAg är nöjd med vårt beslut, men jag känner att jag vill ge mina egna ägg en sista chans. Om detta inte fungerar så ska vi leva loppan och inte bry oss om bebisverkstaden alls utan bara leva och så ge oss på ett försök med äd i slutet av året. Så tänker jag, har inte presenterat detta för sambon än. Tänker att det gör jag när vi fått reda på hans resultat. De ringde aldrig idag så vi får se om de gör det imorgon!

Håller tummarna såååååå för dig imorgon Maran! Skriv direkt när du vet! :D

Kram
  • Superfurry
    Maran73 skrev 2017-04-20 07:06:51 följande:
    Tack! Håll tårna också!

Jaha men då så, bara att köra på m hormoner då! Eller? Är inte riktigt med, vad funderar ni på än? Hormoner (Pergo typ) eller ett till IVF? Var det fragmentationstest ni gjorde? Var i så fall? Skriv så fort ni får svar!! Spanish Inquisition...

Smurfen, hur går det, börjat spruta än?? Hur känns det? Spännande!

Nej, nu måste jag in i duschen, sen iväg till labb (herregud testdag redan, tiden kröp ju fram nyss!!). Ha en bra torsdag!!
    Hej! Håller tummar, tår och ber till alla verkliga och overkliga gudar!! Och karman :D

förstår att du är förvirrad med mina upp och ner vad göra och inte göra som ändras från dag till dag! Detta är vad jag har planerat, sambon har inte fått säga sitt då, då han inte ens vet att jag tänker detta :)

Att vi kör ett försök nu snart och om det går åt pipsvängen så njuter vi i ca ett halvår utan att försöka och bara vilar oss och sen efter det gör vi äd :) under tiden försöker vi så klart naturligt, men absolut inte lika stressigt som nu. Utan bara tar det som det kommer. Jag har kollat och tydligen får man försök mycker billigare hos CFC (den kliniken vi gick på innan) om man redan varit patient hos dem. Vi var ju inte så glada över deras löpande band-behandlingar, men ja man sparar typ 8-9000 danskar om vi gör det hos dem igen.... Så man får kanske bara tänka på det positiva med dem: de fick ju jobbet gjort och de ar billiga att prova fler metoder och de har denna spindelapparat.

så där är vi nu! Blev du klokare? :) 

Hur har det gått för dig idag Maran?

Smurfen hur går det för dig, startat med sprutorna än, var du nedreglerad? Och Jessy long time! Skriv lite :)

Nu ska jag jobba lite! Mer trött efter påskledigheten haha. Varit igång hela påsken i princip.....

:)
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?