ivf / äd 2016/ 2017?
Fråga din gyn vad hen anser om Progynon (östrogentabletter).
Fråga din gyn vad hen anser om Progynon (östrogentabletter).
Superfurry kolla inboxen!
Har börjat tänka på ÄD då vårt senaste IVF gick åt skogen :(
Vet ni hur det är m öppen donator. Jag skulle vilja ha mycket info kring
donatorn dels för barnet och dels för att kunna matcha bra. Är detra möjligt? Vet ju att
tvärtom med spermier funkar det men är helt ny på detta m ÄD.
Kram!
Hej på er!
Just nu är mitt illamående bättre. Är kopiöst trött, framförallt på eftermiddagarna och tidig kväll, ont i brösten och molande typ mensvärk. UL är inbokat den 5/5, känns som en evighet tills dess.
Kramen <3
Mitt hcg hade stigit från 230 till 1060 på 3 dagar Så nu har jag ringt min läkare och bett honom skicka remiss till specmvc och imorgon ska de ringa mig.
Måste ju boka tid för inskrivningssamtal och vul
Pyret - Hur går det för dig med graviditeten? Vilken vecka är du i nu?
Härligt Undrande!!!
Själv är jag äntligen ruvare, för första ggn, känns overkligt och superspännande!
Ett toppenfint och (enl läkaren) väldigt stort embryo in, 8 st i frysen, med normal kromosomuppsättning. Superresultat tycker jag! Känns skönt att ha så många i frysen utifall att. Två fina bilder med hem, ett på embryot i närbild och ett när det ligger i livmodern, en vit liten prick. Så häftigt! "Här lilla vän, är du som embryo, 5-6 dagar gammal!" Känns mysko att läkaren och koordinatorn vet könet på den presumtiva bebisen.
Iaf, nu är det "bara" att ta det lugnt och hålla tummarna! Testdag redan om en vecka. Ja, kommer att testa hemma men inte innan testdag.
Ha en härlig påsk allihopa!!! <3
Tack undrande för svar! Och supergrattis till graviditeten! Underbart att höra! :)
Tänkte bara kolla ang öppen donator....vad får man reda på vet du eller ngn? Bara ögonfärg etc eller lite mer?
Min läkare sa att bär man barnet vid ÄD formas barnet till 30 procent efter den som bär det
Furry- jag hade ägguttag i fredags.. dåg bra ut 9 äggblåsor 5 ägg. Fagen efter ringde det och sa att INGA blivit befruktade . Totalt knäckt :( Har ett försök kvar dom blir, om jag orkar psykiskt, i augusti. Mitt problem med ÄD är även pengar tyvärr. Tråkigt att sådant ska sätta stopp men men...
Furry du frågade efter infp ang. kortison...vill gärna ge dig så maila om du fortfarande intresserad
Kram på er allihopa!
Glömde att gratta dig till ruvarstatus Maran. Sorry :) Grattis!!! Så glad för din skull och var häftigt med bilder :D
Undrande: judå det går bra. Jag är i väntan på mens-tider. Ska ha mens på lördag och den är ju i princip alltid väldigt regelbunden. Har haft hög temperatur ett tag nu. Man småhoppas alltid på ett mirakel, men ja, samtidigt så håller man sig lugn. Väntar på resultat från spermieproverna för att ta det slutgiltiga beslutet om hur vi går vidare. JA där är vi nu!!!
Ha det fint tjejer och glad påsk!