ivf / äd 2016/ 2017?
På väg till rmc i Malmö för vårt första UL. Stimulerats med Gonal-f sedan i lördags. Hoppas allt ser bra ut och många äggblåsor på gång. Är vårt första IVF försök, allt är nytt och miljoner funderingar
På väg till rmc i Malmö för vårt första UL. Stimulerats med Gonal-f sedan i lördags. Hoppas allt ser bra ut och många äggblåsor på gång. Är vårt första IVF försök, allt är nytt och miljoner funderingar
Spännande
All lycka till er.
Jag är på väg till mitt första UL efter vi startade stimuleringen i lördags med Gonal-f 250. Vi kör det korta protokollet. Är 40 i sept och detta är vårt första ivf försök.
Spännande
All lycka till er.
Jag är på väg till mitt första UL efter vi startade stimuleringen i lördags med Gonal-f 250. Vi kör det korta protokollet. Är 40 i sept och detta är vårt första ivf försök.
Hoppas ni haft en fin helg.
Jag har mitt första äggplock på tisdag och ska erkänna att jag är lite nervös inför det. När jag var på UL i torsdags sa läkaren att det sedan blir insättning Tors, fre eller söndag. Ni som har gjort detta innan, gör det ont? Hur mådde ni efteråt kan jag gå till jobbet på em?
Hej på er!
Hej Hej
Äggplocket gick bra igår, fick ut 6 fina ägg <3 och ett av dem håller vi nu tummarna att bli vårt guldägg.
Var riktigt nervös inför ÄP men var inte alls så farligt som jag trodde, däremot sov jag 5 timmar när jag kom hem och hade riktigt ont på kvällen och fick ta citodon
Idag är jag öm men mår mycket bättre.
I eftermiddag får vi svar på när insättningen ska ske. Väntan till 15 känns lång
Kram på er alla
Hej tjejer! Är på ruvardag 4 nu och tar lutinus 3 ggr om dagen.....ingen höjdare kan jag säga men står lätt ut med det så att det lilla ägget mår bra och fäster fint :) Ni andra som använt lutinus har ni haft mensliknande smärtor? Jag har börjat få det mer och mer.
Kram på er alla.
Cakh - Hej ! Såg att du går hos Rmc i Malmö och hade fått 5 befruktade ägg. Satte de in 1 eller 2 embryon i fredags?
Vilken dag ska du ta urintest eller hcg-blodprov?
Jag håller med om vad Pyret säger, om du får menslikande smärtor av Lutinus, så fråga din läkare om han/hon kan skriva ut något annat progesteron åt dig istället. Kontakta läkaren som skrivit ut Lutinus eller om du har någon annan vettig läkare du kan fråga, så be att få ett recept på Crinone. Det är vaginalgel (progesteron) som finns på recept i Sverige. Då får du det på högkostnadskortet också.
Jag har bara testat Lutinus och Utrogestan, inte Crinone. Men Pyret har ju erfarenhet av det, så henne kan du fråga mer om Crinone om du vill.
Här kan du läsa om Crinone:
www.fass.se/LIF/product
Lycka till !
Hej på er alla
Jag är på ruvardag 10 idag. Tar lutinus 3ggr/dygn. Igår upptäckte jag lite svagt ljusrosa flytningar på trosskyddet samt kom med lite ljusrosa på lutinuspinnen. Min första tanke var: Nu kommer mensen det är kört!! Sovit oroligt inatt och sprungit på toa många gånger för att kolla om mensen kommit igång. Men inga fler rosa flytningar. Har nån av er andra oxå upplevt detta?
Cakh- bruna, rosa, röda spottnings/flytningar etc är vanligt vid ivf och ÄD. Men sluta inte med några mediciner förän du vet med 100% SÄKERHET att du inte är gravid !!!. Om du vill kan du höra av dig till din läkare/Rmc ang de rosa. Hoppas det går bra på din testdag !
Då var testdagen ÄNTLIGEN här.....fattar inte hur jag lyckats med att inte tjuvtesta innan, då vänta inte är min starka sida.
Blev ett PLUS och vi ÄR gravida. Kan knappt fatta att det är sant :) Går bara runt och ler <3 Kram till er alla
Hallå igen! Ni får ursäkta alla detaljer och inlägg om våra små frön i Riga framöver, men bara MÅSTE dela med mig för det liksom... bubblar i mig hela tiden. Ha tålamod... Fina besked idag, har 9 frön av "very good quality" och 1 "middle". Toppen utgångsläge! Mycket glad. Och oändligt tacksam gentemot donatorn, den fantastiska kvinna som gjort det möjligt. <3
Hej på er!
Just nu är mitt illamående bättre. Är kopiöst trött, framförallt på eftermiddagarna och tidig kväll, ont i brösten och molande typ mensvärk. UL är inbokat den 5/5, känns som en evighet tills dess.
Kramen <3