Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Väcka bebis för mjölkens skull?

Min 6 veckors sover mellan 6-8h varje natt. Inte fasiken väcker jag honom. Så lämge han äter bra på dagarna går upp i vikt bra kissar och bajsar och inte är slö och trött så kommer jag inte väcka honom när han sover. Man måste inte lyssna på allt BVC säger. Du känner ditt barn bäst. Mjölken kommer inte sina. Den ställer in sig på din bebis behov. Jag ammar också och det räcker trots att han sover på nätterna. Men är du orolig kan du ju pumpa på nätterna. Detta är mitt 5e barn. Så kanske därför jag inte lyssnar på allt vad BVC anser utan litar på min egen förmåga.

• viseversa

Kan väl säga att även barn nr1 och nr3 sov hela nätter tidigt. Dom är 9 resp 5,5 år så överlevt har dom gjort.

• viseversa
    JohannaSaGo skrev 2016-10-26 12:24:48 följande:

Okej =) Tack, behöver inte oroa mig!  Amningen har fungerat med alla dina barn trots att du inte väcker dom så det låter bra :P Men har du behövt pumpa på natten? För att hålla igång mjölken? 

Haha nej jag är på tok för trött på nätterna för att släpa mig upp och sitta och pumpa. Har sovit när barnet sovit. Nej amningen har inte funkat med alla men det berodde på andra orsaker. Men med sonen(nu 5,5år) helammade jag i 8 mån utan problem och han var en av bebisarna som sov hela nätter tidigt(1mån) och han var även en stor bebis bara på amning så mjölk fanns det trots att jag inte ammade på nätterna.
Svar på tråden Väcka bebis för mjölkens skull?