• Fröken W

Amningskläder

Hej!

Jag är på jakt efter amningsplagg. Jag har några toppar från hm. Jag behöver utöka amningsgarderoben då det har en tendens att bli en hel del kladd på kläderna med en fyraveckors bebis. Jag har inte hittat amningskläder någon annanstans än hm, vilket verkar konstigt. Jag vill köpa kläderna från en fysisk butik då jag vill prova plaggen först. Är det någon som vet var jag kan gå?

• Svar på tråden Amningskläder
  • Vasilisat

Verkligen en bra fråga. ..

Jag köpte en del på ullared. men det är kanske en bit att åka dit. Sen beställer jag från hm Web shop, större utbud och bekvämt.

Men fysiska butiker. .hmmmm. ..jag följer tråden, aktuellt för mig med!

• Gullefjuns mamma

Utbudet är uselt! Mitt tips är att använda ett kort linne med en blus över. Dra upp linnet och knäpp upp de översta knapparna i blusen när du ska amma.

• Fröken W

Åh vad tråkigt att fler upplever att utbudet är skralt :( Till gekås är det för långt, ca 45 mil, så det är tyvärr inte aktuellt.

Tack för tipset om linne och blus...slutar kanske där.

Hoppas att det finns någon som ändå vet en butik som säljer amningsplagg!

• BuoBä

Många webshoppar har fria returer så du kan prova och skicka tillbaks om det inte passar. Kolla tex Zalando och Mamalicious.

• BuoBä

Lindex har amningslinnen som går att knäppa upp vid axelbandet som en amningsbh. Då kan du dra upp tröjan utan att visa magen.

• ABC73

Vilken storlek har du? Om du bor i Stockholm skänker jag gärna en del amningstoppar i strl. S-M mot en slant till något välgörande ändamål  vi enas om och löfte mot att de senare skänks vidare till  någon

• Sommar15

Jag tyckte amningskläder både var fula och opraktiska. Jag körde linnen med tunna axelband under vanliga blusar och tröjor, drog upp tröjan och drog ner linnet så det blev en glipa. Så slapp man sitta med bröstet bart också som med en skjorta.

Svar på tråden Amningskläder