• akica

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

anina skrev 2017-02-06 20:00:44 följande:

Tack tjejer. :)

Hur mår ni idag?

Jag funderar på om jag är överstimulerad. Har jätteont i magen och ser gravid ut. Känns som om magen ska explodera. Känner mig sjuk i hela kroppen. Imorgon är det dags för återförande. Hoppas det blir av.

Kram på er

Heej! Är på ruvar dag nr 3 idag, jag hade också ont i magen och var supersvullen efter äggplocket men det är nog normalt, å du fick ut mer ägg än mig. Tänker på dig idag! Hoppas ni har ett guldägg att sätta in idag! Kram :)
  • akica
    anina skrev 2017-02-07 08:55:30 följande:

Hur känns det? Så spännande. =) När har du testdag?

Tack, hoppas det. =) Kram

Dom säger att man ska testa efter ca 14 dagar, men jag kmr nog testa tidigare haha väntan är den värsta typ. Sist jag gjorde iVF testade jag på dag 11 och fick ett positivt gravtest. Medans dom andra två gångerna ett BIG minus. Så det visar snabbt om man är eller inte.

Men nån gång i slutet på nästa vecka testar jag :)

Hur går det för dig när har du återförning? Kram
  • akica
    anina skrev 2017-02-07 17:00:27 följande:

Ja fy vad jobbigt med den där väntan. Jag ska försöka vänta med får väl se hur det går. :)

Nu är vi på väg hem efter återförandet. Det gick bra. 4 ägg till frysen och så ska de odla 3 till tills imorgon.

Nu är jag skitnojig över allt, vågade knappt kissa efteråt. :)

Vad härligt! Nu hoppas vi att tiden går snabbt och att allt är som det ska =)

Ta det bara lungt,vila mycket å lyft inget tungt. :) Jag kollar på massa serier för att fördriva tiden ;)
  • akica
    anina skrev 2017-02-08 11:30:08 följande:

Det gör vi verkligen. =) Har du ändrat kost och sånt?

Nee äter nog som vanligt, mammas mat förtillfället vilket blir mycket grytor å så :) Har inte tänkt så mycket på kosten om jag ska vara ärlig.

Har haft en molande värk i magen hela morgonen, typ mensvärk liknande men ändå inte, då börjar hjärnan spinna i hundra :/ Men försöker tänka positivt, har mått väldigt bra hittills så lite får man väl tåla... Undra om man kommer kunna slappna av nån gång om man blir gravid...:/
  • akica
    anina skrev 2017-02-08 12:28:42 följande:

Är du hemma eller jobbar du?

Nej jag tror aldrig man kommer slappna av. =) Känns som man alltid kommer leta symptom av nåt slag. 

Jag mår illa idag, men det känns ju alldeles för tidigt, så det borde bero på nåt annat. 

Har de sagt nåt om mensvärk?

Jag är sjukskriven veckan ut sen är det sportlov så det kunde inte komma lägligare med ett lov :) Har läst och hört från andra att man kommer känna av "mensvärk" symptom i början typ men aja vi får se :)
  • akica
    anina skrev 2017-02-10 15:59:16 följande:

Hej.

Hur mår ni? Vad ska ni hitta på i helgen?

Kram

Jag mår bra,tar det väldigt lungt fortfarande. Sover väldigt mycket. Sj d?

Helgen blir lugn med massa mys bara :)
  • akica
    anina skrev 2017-02-12 16:26:02 följande:

Så mysigt med Ullared. Förstår att det var jobbigt att inte gå till babyavdelningen. Man vill ju köpa så mycket.

Jag har både tagit det lugnt och även haft lite gäster. Mår ganska bra nu. Lite som mensvärk och ont i brösten har jag. Jobbigt med väntan nu bara.

Känner du av nåt akica?

Jag har ont i brösten också,har lite som mensvärk som kommer och går. Vissa stunder fryser jag pch sen svettas jag när man tar på sig lite extra..

Väntan gör mig galen typ, men försöker intala mig att man ska vänta i ytterligare 12 veckor innan man är lite "safe" så försöker att inte stressa. Jag har köpt gravtest tror jag kommer tjuvtesta imon det är min 9:e dag sen återförandet. Är lite rädd att det är negativt men samtidigt det är tidigt så jag får testa senare pckså. Men sist jag gjorde IVF så testade jag positivt på 10:e dagen. Sen är jag rädd att om det är positivt, sen ska man tänka på att det ska fortsätta utvecklas rätt, oh alla tankar och flashbacks man får från förra gången som slutade i MA. Aja det som inte dödar en härdar en istället...
  • akica
    anina skrev 2017-02-12 19:24:19 följande:

Jag har lyckats hålla mig från att köpa ett test för jag vet att jag skulle ta det isf.

Det blir ju rädslor oavsett vad det skulle visa nu som du säger.

Hur sent fick du ditt MA?

Vecka 8 var det :(
  • akica
    anina skrev 2017-02-12 22:52:13 följande:

Usch vad jobbigt. Hoppas och ber för att det går bra denna gången.

Förresten jag har haft ont i lungan också. Har du känt det? Läste att man kan ha vätska där också efter stimuleringen.

Oj vad jobbigt, jag har inte upplevt några smärtor i lungan. Har du ont idag? Ring dom på sjukhuset å fråga det skadar aldrig. :)

Tog ett test imorse det visade ett svagt plus tror jag,har visat både mamma å syrran och dom ser plusset det är svagt men ett plus, blir typ galen och ångrar lite för att jag tog det. Men det är dag 9 så det är nog förtidigt!

Gör inte testet tidigare det sätter bara igång massa onödiga spratt i hjärnan!!

Ska försöka hålla mig till fredag och göra ett digitalttest för att vara på den säkra sidan och slippa gissa och tyda jäkla dessa streck. Försöker vara positiv men allt känns lite bläää nu...:( #ingettålamodkvar #trögärman
  • akica
    anina skrev 2017-02-13 11:57:15 följande:

Det är bättre idag faktiskt. Gjorde som mest ont i fredags.

Oj vad spännande och nervöst. Jag vill så gärna ta ett test. Tror jag tar 1 dag tidigare kanske.

Ja ett digitalt är nog en bra idé. Dessa streck gör en galen, har dock aldrig haft ett plus men jag har letat noga. =) 

Bor du kvar hemma hos dina föräldrar?

anina skrev 2017-02-13 11:57:15 följande:

Det är bättre idag faktiskt. Gjorde som mest ont i fredags.

Oj vad spännande och nervöst. Jag vill så gärna ta ett test. Tror jag tar 1 dag tidigare kanske.

Ja ett digitalt är nog en bra idé. Dessa streck gör en galen, har dock aldrig haft ett plus men jag har letat noga. =) 

Bor du kvar hemma hos dina föräldrar?

Vänta ett bra tag innan du tar det! 1 dag tidigare låter klokt!

Nej jag bor inte hemma, är bara på besök hos föräldrarna har varit sjukskriven en vecka och nu är det sportlov så jag passar på att vara kvar så länge som jag kan :) Här slipper jag göra massa hushållssysslor utan bara vilar :) fast det blir svårt mem vad gör man inte för sitt framtida barn förhoppningsvis.
  • akica
    anina skrev 2017-02-13 14:16:47 följande:

Jag menade om du bor kvar där denna veckan också. =)

Vad skönt att bli uppassad. Man behöver det ibland, särskilt nu. 

Är sambon fortfarande sjuk? 

Jaha hahaha lite trög är man ibland..

Nej han är frisk nu,men han har skola hela vecka så vi syns inte förrän till helgen. Två veckor ifrån varandra har varit bra faktiskt. Man får en chans att sakna varandra då det har varit intensivt den senaste månaden...:)
  • akica

Testade idag igen och blev bekräftat med ett stort plus och ett "Gravid" 1-2 veckor. Nu är det ett steg i rätt riktning nu hoppas jag och ber att dom små prickarna eller en pricken är kvar till slutet.

Är lite lättad men nu är det en väntan till första ultraljudet tills man får det bekräftat med hjärtslag och bild. Nästa Milstolpe Är nr 6,IVF graviditeter består av massa milstolpar enligt mig, 1 sprutor,2 äggplock,3 befruktning,4 återförning,5 graviditetstest,6 första ultraljudet, 7 lite "safe zone" till vecka 12.. osv puhhhh som sagt den eviga väntan men men vad gör man inte för att få sitt kärleksbarn :) Kram på er!!

• akica
    anina skrev 2017-02-15 09:52:32 följande:

Stort grattis. =) Nu blir det en lång väntan till UL kan jag tänka mig. Men tänk så många milstolpar som är färdiga. =) När är din testdag som kliniken sa?

Jag har tjatat på gubben om att testa tidigare så vi kom överens om att testa imorgon, 3 dagar innan testdag. Har inte kunnat köpa gravtester innan för då hade jag använt dem. 

Jaa man får tänka positivt som du skrev :)

Dom sa faktiskt ingen speciellt testdag till mig men eftersom detta är min fjärde gång så vet jag att efter 14 dagar så brukar det vara testdag. Så lördag skulle ha varit på testdag för mig. Testa men köp en digital och testa på morgonurinet då är det bäst =) Oh hoppas och ber för er också att ni ska få ett stort starkt plus<3
  • akica
    Söndag skrev 2017-02-15 08:37:50 följande:

Stort grattis akica!

Vi gör återföring på lördag FM! Hoppas den klarar upptidningen och sådär

Tack så mkt :) Lycka till för er!!!
  • akica
    anina skrev 2017-02-16 08:28:03 följande:

Det var ett väldigt tydligt icke gravid. Undra om det kan ändras till söndag. Det är ju ändå 9 dagar sedan vi återförde och då med en 5 dagars blastocyst. Så det känns kört.

Nej det är inte kört än!! Vänta tills du är på dag 11 å sen testa igen, jag testade på dag 9 å det var knappt ett streck där. Å när jag testade igår på dag 11 så blev det ett mycket starkare streck så mycket kan hända på några dagar,teata då med ett digitalt och ett vanligt. Ge inte upp <3!!
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-02-16 21:58:02 följande:

Man har googlat och läst en del under de snart två åren vi har försökt. Man har analyserat allt så varje gång man började blöda lite utan någon direkt mensvärk så trodde jag att jag var gravid. Men det var bara spottings..

Japp, vi bor i Skåne. Även jag sätter upp delmål denna gången, så vi får se vad de säger när vi kommer dit. Jag vill naturligtvis påbörja försök nummer två så snart som möjligt. Men jag är glad att vi har fått ett datum nu för kallelsen.

Jag är så ledsen för din skull :( men jag måste säga ge inte upp detta var min fjärde gång som sagt och det är inte helt hundra om allt går hela vägen men ge aldrig upp!!! Nästa gång tar det sig ska du se :) <3
  • akica
    anina skrev 2017-02-18 22:04:31 följande:

Hoppas och ber för att allt går bra för dig denna gången. :) det är du värd. <3

Tack fina du!! Försöker vara optimistisk och tänka positivt men jag har mörka dagar också,men med hjälp sv gud och bön så finner jag styrka.

Försök att njuta lite av din semester iaf. <3
  • akica
    anina skrev 2017-03-16 10:17:46 följande:

akica, hur går det för er?

Heej alla fina! Har inte varit inne här ett tag, kämpar på med illamåendet å tröttheten. När vi var på ultraljudet i början av mars så såg vi två små tickande hjärtan, så båda våra embryon hade fastnat :) Vi ska på ultraljud igen nästa vecka för en sista kontroll innan vi blir utskrivna från salgrenska. Men det verkar ta sig bra denna här gången, fortfarande svårt att tro på det och man är rädd men jag försöker hålla mig positiv. Jag är så tacksam för allt och jag hoppas och ber för alla er godingar här inne att få uppleva samma sak!!! Btw jag är sjukskriven i en månad nu så det är skönt!!

Kram på er <3
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?