• akica

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

tokfia84 skrev 2017-01-23 08:05:11 följande:

God morgon tjejer,

Hur går det för er? Har helgen varit bra?

Hellu!!

Inne på 4:e kvällen med Menopur, tog blodprov idag,ska ringa imon för provsvar för att se hur det går.. sj då? Känner inget speciellt,lite extra känslig bara.
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-24 08:29:38 följande:

Spännande!

Själv ska jag träffa läkare idag och göra ett vul. Jag är sååå spänd och nervös! Jag började i lördags med Orgalutran utöver Menopur och mår lite sådär.. Illamående och konstig i magen. Hur mycket Menopur tar du?

Varför tar du orgalutran? Jag tar 225 på Menopur. Ska ta blodprov imorgon igen så får jag reda på torsdag när jag ska göra ultraljud.
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-24 16:40:10 följande:

VUL gick bra, jag har svarat bra på behandlingen. Det blir äggplock på fredag, jättenervöst! Är himla orolig för att det ska göra ont.

Be om extra lugnade:)
  • akica
    anina skrev 2017-01-25 10:09:36 följande:

Kör du långa eller korta protokollet?

Vad jag har förstått det som så tar man inte den sprutan på långa, utan fortsätter med nässprayet istället.

Jag kör långa protokollet och ja jag kör menopur och nässpray samtidigt.. :)
  • akica

Ska på mitt första ultraljud imon, är så nervös att det inte ska finnas tillräckligt med ägg eller att något ska vara fel,allt kännS blä just nu...:/

• akica

Var på ultraljud igår, såg ca 10 st äggblåsor som höll på att mogna bra. Tar slutsprutan på tisdagkväll och det blir äggplock på torsdag. Längtar lite faktiskt samtidigt som man är nervös. Hon sa att jag skulle få bra med smärtatillande vid äggplock så det känns tryggt. Hoppas och ber innerligt att det ska gå vägen nu för ALLA oss här i tråden!!????????

• akica
    tokfia84 skrev 2017-01-27 17:22:31 följande:

Tack för att du har tänkt på mig idag! Allt har gått bra! Jag oroade mig och var nervös i onödan, fick en avslappnande tablett samt lagom med smärtstillande och det enda som kändes var stick och tryck. Ingen direkt smärta utan mer obehag. Så fort bedövningen släppte fick man vara beredd med paracetamol för det gör ont efteråt.

13 ägg fick dom ut vilket dom sa var jättebra och vi har fått tid för återföring på måndag. Har fått sova någon timme nu på eftermiddagen då jag är rätt trött efter dagens spektakel.

Vad skönt att allt gått bra!! Fick du använda lustgasen? Dom sa att jag kunde använda den också ifall jag är rädd att det ska göra ont. Har lite trauma sen sist.

Ska du få tillbaka ett embryo eller två?
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-30 10:47:41 följande:

Tack! Tyvärr är jag inte ett dugg hoppfull, mest uppgiven. Tusen frågor går genom huvudet just nu, varför det blev så här och vad vi kunde gjort annorlunda? Men vi får se vad dom säger på onsdag. Nu funderar jag på om jag ska ta en dag för mig själv eller om jag ska pallra mig till jobbet?

Nej vad tråkigt att höra! Men dom kommer säkert växa till sig, ta inte ut olycka i förtid, allt kan hända! Tänker på dig!!
  • akica
    tokfia84 skrev 2017-01-30 10:47:41 följande:

Tack! Tyvärr är jag inte ett dugg hoppfull, mest uppgiven. Tusen frågor går genom huvudet just nu, varför det blev så här och vad vi kunde gjort annorlunda? Men vi får se vad dom säger på onsdag. Nu funderar jag på om jag ska ta en dag för mig själv eller om jag ska pallra mig till jobbet?

Sist jag gjorde IVF tog dom ut 16 ägg å bara två befruktades, fick tillbaka ett guldägg blev gravid, inte hela vägen men ändåååå ;) Försök att tänka positivt.. Kram
  • akica

[quote=77362511][quote-nick]tokfia84 skrev 2017-01-30 20:20:51 följande:[/quote-nick]Tack för att du tänker på mig! Du har rätt, det definitiva beskedet kommer på onsdag och allt kan hända.

Men jag förstår inte, av 13 ägg blev 5 ägg befruktade men inga utvecklas som dom skulle. Varför kan det bli så?

Okej, har du gjort något annorlunda till denna gången? Levt och ätit på ett annat sätt?[/

Jag har gått ner 30 kg sen sist jag gjorde IVF så jag vet inte om det kan påverka något. Men jag har ätit "nyttigare" i 2 års tid nu. Men har fuskar rejält nu när man är behandlingen, är en tröstätare tyvärr... Dom sa sist till mig att det är inget vi kan påverka tyvärr.

Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?