• Söndag

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Freya18 skrev 2016-12-10 23:22:46 följande:

Jag och maken fick avboka IVF-mötet.. Det är så overkligt, men vi plussade för en vecka sedan :')

Jag har hela tiden tänkt "hoppas att vi är ett sånt där par som lyckas bli gravida precis innan IVF". Och så blev det!! :D När vi endast hade sex 2ggr på en hel månad för maken var jätte sjuk och så plussar man helt plötsligt! Kan inte fatta det.

Fertilitetskliniken vill göra ultraljud dagen innan julafton sen skulle vi skrivas av därifrån. Varför dom vill göra det när jag är runt vecka 7-8 vet jag inte. Jag tycker det är för tidigt. Men man är ju nyfiken, så vet inte om jag ska boka av den?

Det händer så mycket nu och jag som var förberedd på IVF om en månad.. Gaah, min hjärna hänger inte med!

Grattis!! vecka 7 ser du att de har tagit sig och om hjärtat slår! Du gör ul efter 7-8 veckor alltid när de är assisterad befruktning :)
  • Söndag
    anina skrev 2017-02-03 17:25:35 följande:

Var så glad över äggen så jag glömde nämna att jag har en del vätska vid livmodern som måste försvinna innan tisdag. Har ni varit med om det?

Jag följer er i tysthet! Jag har gjort två ivfer vätska i bägge gångerna - överstimulering och därför totalfrys och återföring längre fram

Men toppen resultat för dig!

Sista ivfen fick vi 11 ägg ett klarade sig till dag fem och ligger i frysen och inväntar återföring som bör bli om va 2 veckor!
  • Söndag
    anina skrev 2017-02-04 16:32:49 följande:

Gör du någon behandling inför återförandet nu då?

Nej gör ostimulerade återföringa! Första blev sonen andra försöket blev ingenting!

Ja överstimulering har de sett bland annat pga vätska i äggstockar och livmoder
  • Söndag
    anina skrev 2017-02-06 20:00:44 följande:

Tack tjejer. :)

Hur mår ni idag?

Jag funderar på om jag är överstimulerad. Har jätteont i magen och ser gravid ut. Känns som om magen ska explodera. Känner mig sjuk i hela kroppen. Imorgon är det dags för återförande. Hoppas det blir av.

Kram på er

Oj då de låter besvärligt! Hoppas de lägger sig!
  • Söndag

Stort grattis akica!

Vi gör återföring på lördag FM! Hoppas den klarar upptidningen och sådär

• Söndag
    amandahyytiainen skrev 2017-02-18 09:36:52 följande:

Hej tjejer!

Hoppar in som ny här med en snabb fråga.

Då jag och min sambo nu är på gång med provrörsbefruktning så har jag fr.o.m i måndags tagit Gonal-F sprutan och igår började vi med Orgalutran (vi kör det korta protokollet) och nu behöver jag er hjälp som tagit denna (om nu någon gjort det?)!

Jag har för mig att jag ska ta både Gonal-F och Orgalutran fram tills mitt ultraljud på måndag, men jag minns inte om jag bara skulle ta den på första dagen jag började med den!?

Någon som vet?

Mvh

Nervös tjej i nöd????????

Du har helt rätt du ska ta två sprutor :)
  • Söndag
    amandahyytiainen skrev 2017-02-18 14:06:10 följande:

Fram tills ultraljudet så ska jag ta båda två alltså? :)

Nu är jag ju inte läkare men ja så skulle jag säga!
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?