• Okändtjej

IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?

Hej! Hoppas de är okej att jag också hoppar in här!

Jag och min sambo har försökt få barn i ca 3år utan resultat. I våras gjorde vi en utredning som visade att det inte var något "fel" på någon utav oss. Och imorgon ska vi på vårat första besöka på sjukhuset.

Hur lång tid tog det för er innan ni fick börja med behandlingen?

Och vad gick ni igenom på första mötet? Vi ska dit imorgon för fösta besöker. Börjar känna lite fjärilar i magen.

Lycka till alla!

• Okändtjej
    bricken skrev 2016-10-24 21:43:45 följande:

Var nånstans i landet ska ivf:a allihop (förstår om ni inte vill säga ifall ni vill hålla er så anonyma som möjligt)? Vore intressant i höra lite om väntetider o upplägg och sånt..

Anina, hur går nedregleringen till?

Hej!

Vi ska göra vår ivf på sahlgrenska i göteborg. Vi fick tid efter att ha stått i kö i ca 6 mån. Hur var de för er?
  • Okändtjej
    anina skrev 2016-10-25 09:56:23 följande:

Vi fick våra provsvar i mitten av september. Då kunde jag ha gjort spolningen direkt, men jag var osäker på vilken cykeldag var jag på så vi valde att vänta till efter nästa mens. Sen säger IVF-klinikerna att man ska påbörja nedregleringen dag 21. Min läkare sa att jag kunde börja när jag ville. Men jag valde att vänta till dag 21, vilket var igår. Så det har gått ganska snabbt för oss faktiskt. Sen säger läkaren att remissen till IVF tar 3 månader, återstår att se om det stämmer.

På första mötet pratade han om våra provsvar och vad som var nästa steg och att det skulle bli IVF. Vi blev även erbjudna en psykolog.

Jag är också nervös inför ägguttaget. Särskilt med tanke på hur ont spolningen gjorde. Men visst är det en spännande resa. Man hoppas verkligen att de kan ta ut fina ägg så det blir bra. Om du gör det före får du meddela hur det var.

Idag var vi på första mötet på sahlgrenska. De bestämdes då att vi ska göra de korta protokollet. Och om min mens kommer som beräknat så blir de äggplock innan jul!
  • Okändtjej
    anina skrev 2016-11-01 10:09:14 följande:

Hej tjejer.

Hur går det för er?

Kram

Hej!

Den här mensen kom när den skulle. Så nu hoppas vi på att nästa också gör det! Så det blir ett äggplock och insättning innan jul! Hur går det själv?
Svar på tråden IVF på gång i vinter, fler som är i samma läge?