anina skrev 2016-10-25 09:56:23 följande:
Vi fick våra provsvar i mitten av september. Då kunde jag ha gjort spolningen direkt, men jag var osäker på vilken cykeldag var jag på så vi valde att vänta till efter nästa mens. Sen säger IVF-klinikerna att man ska påbörja nedregleringen dag 21. Min läkare sa att jag kunde börja när jag ville. Men jag valde att vänta till dag 21, vilket var igår. Så det har gått ganska snabbt för oss faktiskt. Sen säger läkaren att remissen till IVF tar 3 månader, återstår att se om det stämmer.
På första mötet pratade han om våra provsvar och vad som var nästa steg och att det skulle bli IVF. Vi blev även erbjudna en psykolog.
Jag är också nervös inför ägguttaget. Särskilt med tanke på hur ont spolningen gjorde. Men visst är det en spännande resa. Man hoppas verkligen att de kan ta ut fina ägg så det blir bra. Om du gör det före får du meddela hur det var.
Idag var vi på första mötet på sahlgrenska. De bestämdes då att vi ska göra de korta protokollet. Och om min mens kommer som beräknat så blir de äggplock innan jul!