anina skrev 2016-11-10 09:39:09 följande:
Jag stör mig så på reklamen på denna sidan. Kan de inte välja reklam efter vilket forum man är i? All reklam är "har ni valt rätt barnförsäkring", "vad ska barnet heta", "köp detta till bebisen". Som att sparka på den som ligger.
Sorry, jag var bara tvungen att vädra det, haha.
Haha, ja jag håller verkligen med om det. Borde finnas en genväg in hit för såna som oss. Lite som idag när vi var på akademiska på reproduktionsenheten och vi var tvungna att åka samma hiss som de som ska till förlossning eller återbesök för nyfödda... Genväg hade varit skönt där också, hehe. Jag och min kille bara "jaha då kliver vi av här på våning fem då för oss ofröbara, så kan ni ju andra fortsätta till de andra planen och gå vidare med era liv och era barn.."..
Ok, det här blir riktigt långt inlägg nu om vårt möte på kliniken, så vill ni ha kortversionen kan ni bara läsa det fetstilta;)
Jaja, tänkte beskriva mötet lite så har ni mer koll på var vi ligger i processen nu, och hur mötet kan gå till. Vi fick svara på massa frågor (de flesta har vi redan gått igenom under utredningen) och så gick läkaren igenom alla våra provsvar. Sen var det dags för ultraljud på mig, (samma som under utredningen det också) där han kollade äggstockarna och livmoderns slemhinna osv. Som på alla våra andra undersökningar såg allt bra ut. Jag vet att jag inte ska klaga, det hade varit hemskt om de hittade nåt allvarligt fel men börjar liksom ändå bli trött på kommentaren "det ser jättefint ut här" ("vafan går det inte för då jävla doktor?!?!" vill jag bara svara..inte deras fel jag vet, men skulle va skönt att ha nån att vara arg på ibland).
Efter undersökning, fick jag en behandlingsplan med medicinering och preliminärt startdatum och prel. vecka för äggplock. Sedan gick han igenom hela proceduren, och vad man kan förvänta sig för resultat. Jag vet inte varför, men jag fick liksom panik av den där lilla broschyren om alla hormonsprutor, livmoderbilder etc. Det känns som att jag ska spruta i mig en massa konstigheter, gå igenom förbannad smärta, sedan fruktansvärd oro, och resultatet blir kanske absolut ingenting. Jag kanske står där om tre behandlingar i samma (fast mycket sämre) läge än jag är nu. Och paniken slutade i tårar inne hos doktorn. Han sa att det finns ju inga garantier men att jag måste försöka fokusera på de där 75% som lyckas och inte de 25% som inte gör det. Jag tycker det är svårt, jag ser bara tårar och misslyckande framför mig och ingen ullig gullig liten bebis... tyvärr..
Jag vänder mig till er alla nu, hur gör ni för att hålla modet uppe, när barnlösheten känns så hopplös och tärande ibland? Jag är verkligen superdålig på att se det här med positiva ögon, och målar istället allt i svart vad gäller chanserna, så behöver tips!!
Hursomhelst, efter läkarbesöket som tog ca 45 min sammanlagt fick vi komma in till sköterskan. Hon var väldigt snäll och gick igenom hela alltet en gång till, och sen fick jag prova det som jag bävat för, ta spruta på mig själv! Och som så många sagt innan mig, det var verkligen inte speciellt farligt allt. I själva verket känns det som det kommer vara det typ allra minst jobbiga i behandlingen.
Och till sist, datumen: Nästan säkert kommer min mens torsdag eller fredag nästa vecka. Därefter ska jag ringa kliniken och få klart för sprutstart som blir mensdag ett eller två dvs nånstans mellan 18-20 november. Därefter ska jag spruta mig enl. korta protokollet och sedan ÄP preliminärt vecka 48!
Alltså är det klara färdiga gå nästa vecka, vilket ju är sjukt spännande ändå!
Visst var det någon annan här inne som också har planerat äggplock till början av december? Är många namn i tråden så lite svårt att ha koll på vem som ligger i vilken fas:)?