• Gargamella

Nekad vab för son med Aspergers och ADHD

Sonen är 9 år och har Aspergers och ADHD. Hans skolgång är komplicerad. Skolan är det värsta i hela hans liv (hans egna ord). Han har ä en lite svårt att komma till ro och somna. Detta medför att han imellanåt blir slutkörd/utmattad och behöver någon dag för att återhämta sig. Ofta kan han han då vara med pappa på jobbet (vilket han gillar). Skolan säger inget negativt om detta, tvärtom, det funkar ju ännu sämre om sonen är för trött...

En sådan här dag uppstod för en tid sedan, och då kunde han inte vara med pappa. Så jag tog en vab-dag. Tyvärr var jag för ärlig (?) Och skrev att sonen behövde återhämtning. Fick ett papper hem från försäkringskassan att jag inte kunde vabba för det.

Har någon varit i liknande situation?! Vad ska man göra då? Om vi skulle pressa honom skulle han ju bli helt sönderstressad och allt bli ännu värre. Han har det redan mkt jobbigare i sitt liv än vad en 9åring skulle behöva ha....

• Svar på tråden Nekad vab för son med Aspergers och ADHD
  • Gargamella

Det vet de eftersom vi har extradagar just för att hans diagnos som är kopplad till LSS. Vi har ju tex skickat in hans papper från utredningen.

• Gargamella

Men okey, jag vänder mig ngn annanstans. Trodde det var ett forum för vårdnadshavare till barn med npf, där man kunde få diskutera med andra i liknande situation.

Svar på tråden Nekad vab för son med Aspergers och ADHD