• hanssonsnypa

Blir tokig!

Hej kära vänner!

Jag är väldigt ny här & har nog läst allt man kan på FamiljeLiv ????

Jag & mannen i mitt liv har bestämt oss för att skaffa barn, vi slutade med piller i september & tänkte att händer de så händer de.

Jo till min fråga,

Den 15/9 tog jag min sista pilla och fick min piller mens den 20/9, precis som jag skulle. Får alltid mensen på exakt dag!

Men nu skulle jag haft mens den 18/10 & den har fortfarande inte dykt upp.

Den 7-12/10 var jag sjukt öm & /spänd i magen, precis över äggledarna & livmodern.

Min ägglossning borde varit strax innan den 7/10.

Känner mig lite lustig, sjukt humör ibland, öm/svidande känsla i bröstvårtorna men inget i resten av brösten, bubblig i magen & känner mig fortfarande svullen i magen typ. Har även varit väldigt "trög" i magen men igår tvärtom..

Vad tror ni om detta? Är mensen bara sen & kroppen knäpp efter mitt piller stopp?

Super tacksam för svar så jag kanske kan lugna nerverna ????

Kramar till er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-22 13:34
    & att jag har en svank har bevisat sig dem senaste dagarn också..

• Svar på tråden Blir tokig!
  • hanssonsnypa
    viseversa skrev 2016-10-22 13:48:01 följande:

KÖP ett test och ta det.

Tack för ditt svar!

Tror du det är graviditets symtom? ????

Jag har test hemma, tänkte att kanske mensen skulle komma nu i dagarna eftersom jag va så öm då runt den 7 :de, tänkte att kanske de va ägglossningen som kom senare än vanligt?
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-22 17:58:19 följande:

Hade du äl senast den 7e så bör du inte få mensen senare än igår eller idag då det gått 14 dagar :) ett test borde visa positivt nu om du är gravid! Testa :D

Jag ska testa imorgon eller måndag då, blir ju sjukt nyfiken nu! ????????
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-22 18:00:10 följande:

Svullen o bubblg i magen har varit tidiga symtom för mina båda graviditeter, och sjuka humörsavängningar redan 10 dagar efter ÄL :)

Tack för ditt svar!

Nu blev jag ju sjukt exalterad! Men kan det verkligen gå såhär fort? ????
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-22 18:55:29 följande:

Jadå, tog ett försök för oss båda gångerna :D dock så hade vi bara kondom som skydd innan så vet inte hur det är när man haft hormon-skydd. Testa redan ikväll om du är nyfiken ;) efter missad mens brukar det visas oavsett tid på dygnet, men såklart finns det undantag också

Oj vilken lyx! Aha, nej de är säkert olika på skydd där.

Men borde inte brösten vara ömma om jag skulle vara gravid?

Väntar tills imorgon för bästa resultat ????????
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-22 20:00:32 följande:

Vet faktiskt inte om brösten måste vara ömma, tror inte mina var det när jag plussade, kom nog lite senare men minns inte riktigt. kanske inte alltid blir ömma för alla :) ja testa i morgon

Nej är kanske individuellt ???? Tack för dina svar, uppskattar verkligen de!
  • hanssonsnypa
    hanssonsnypa skrev 2016-10-22 20:25:34 följande:

Nej är kanske individuellt ???? Tack för dina svar, uppskattar verkligen de!

Det va falskt alarm .. så tråkigt när man börjar hoppas, så är där bara ett jäkla kontroll streck på stickan..
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-24 10:47:28 följande:

Okej vad tråkigt! Har inte mensen kommit än finns det fortfarande chans :)

Vadå menar du? :) Att jag ändå kan vara gravid? Har inte kommit någon mens än.
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-25 10:33:47 följande:

Ja precis, finns vissa som plussar senare än andra :) s.k. "Låghormonare", är nog inte jättevanligt men har inte mensen kommit så kan du ju vara gravid. Testa om några dagar igen

Aha, tänkte att det skulle visa plus redan på mensens första försenade dag.

jag ringde barnmorskan & hon sa att mensen kan bli försenad efter p-piller stopp. men så tyckte hon också att jag skulle ta ett nytt test i helgen :)
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-25 10:33:47 följande:

Ja precis, finns vissa som plussar senare än andra :) s.k. "Låghormonare", är nog inte jättevanligt men har inte mensen kommit så kan du ju vara gravid. Testa om några dagar igen

Har mått så himla illa också dem senaste dagarna & humöret ska vi inte snacka om Haha. Min sambo tror ju helt klart att vi är gravida, därför kändes de extra tråkigt med negativt..
  • hanssonsnypa
    Mallemamma skrev 2016-10-25 12:18:17 följande:

Ja hoppas du får plus snart :) vissa test är känsligare än andra också, beställ på nätet om du vill ha många billigt :)

Jag har köpt storpack på apotea :)

Hoppas också ????????
  • hanssonsnypa

Fick min mens igår! Känns faktiskt skönt även om man velat att den inte skulle komma alls !

Skönt att kroppen "är igång" redan efter piller stopp ????

Svar på tråden Blir tokig!