• molly50

Gravid vecka 40 och vansinnig på min man

Loppan84 skrev 2016-10-22 15:12:33 följande:
    syntharen skrev 2016-10-22 14:50:46 följande:

Wow, vilka konstiga svar du fått, TS! Helt orimligt dessutom, du vill ha lite tips bara. Klart som fan man kan bli less på sin partner, speciellt i en omvälvande situation som en graviditetet. Och visst kan den blivande pappan få humörsvängningar osv men framför allt är det den gravida kvinnan som får det pga hormoner och förändringar i kroppen, det påverkar ju så klart ens humör.

Mitt tips är att prata med din man om hur du känner utan att anklaga honom. Jag vet att det är svårt, men det är nog det som hjälper.

Tack för era svar, skönt att höra att det inte bara är jag <3

PRatade med honom nu och han var väldigt söt och förstående och sa att han inte tog det på så stort allvar att jag surat just nu och att han förstod att det egentligen inte handlar om honom. Så det ska säkert gå bra. Konstigt att jag efter 7,5 år tillsammans kunde glömma att det enklaste sättet att lösa äktenskapsproblem är att bara kommunicera ;)
    Bra att ni har pratat med varandra!

Jag tror,som många andra redan skrivit,att ni kommer att glömma bort alla småtjafs och det som varit när bebisen väl kommer.
    Men glöm inte bort att kommunicera med varandra om ni stöter på meningsskiljaktigheter igen.

Grattis och lycka till!
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Gravid vecka 40 och vansinnig på min man