• hope88

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Vecka 14 idag <3

Tog sista lutinusen samt innohep inj (blodförtunnande) igår efter överstimuleringen, så skönt :) Nu är det bara väntan på RUL och hoppas på att allt ska gå bra tills dess!

Vilka veckor är ni i nu allihopa? :)

• hope88
    shrigley skrev 2016-11-16 11:25:08 följande:

Jag vet inte om jag vågar....

Förstår alla är vi olika. Jag vill hellre veta klarar inte att gå i ovetskap. Men glr det som känns bäst för dig <3 men tänk på att det säkert inte är så bra för bebis med oro. Det är så jag tänker att jag hellre vet än att min kropp är i stress och oro om allt är bra.
  • hope88
    shrigley skrev 2016-11-16 13:05:40 följande:

Jag gjorde som du sade, ett privat VUL på lunchen. Komstaterades att det bara fanns en hinnsäck, inget foster inte ens en gulsäck. Allt avstannat i v 4 sannolikt. Är så knäckt.

Fy fan :( Blir så ledsen :( Tänker på dig! Ta hand om dig. Låt alla känslor få komma ut och gör sånt som du mår bäst av nu. När du orkar ta nya tag! En dag kommer du sitta där med ditt mirakel och ha glömt all den här jäkla smärtan och kämpandet vi får genomgå.

Stor stor kram!
  • hope88
    Filli89 skrev 2016-11-16 13:07:25 följande:

I natt drömde jag Att jag började blöda. Fy vad hemskt det var. Det är nog pga min rädsla men ändå. För innan jag såg hur många embryon som fäst hade jag en dröm om ett MF jag fick på toaletten med fyra embryon i. Hemsk livliga drömmar ja har. Bara ingen av de blir sann. V9 för mig idag har tid nästa torsdag igen för o se om den andra tvillingen gått tillbaka av sig själv lr vad som hänt med den.

Dessa drömmar alltså.. Kroppen spelar en ett spratt! Har också väldigt verklighetstroende drömmar. Mycket obehagliga. Har förstått att det är vanligt.

Skönt att ha kommit in i v9 det går framåt :) Hoppas allt der bra ut på ul, då är du i v10 också!

Gick in i v14 idag och igår tog jag sista lutinusen. Läskigt men hoppas nu att kroppen ska göra sitt.

Hur mår du annars?
  • hope88
    Filli89 skrev 2016-11-16 23:18:15 följande:

Jaa jag hoppas verkligen det kommer något gott ur detta när Man fått gå igenom allt detta.

Varje vecka för mig är framsteg, rädslan för varje känning av mensvärk, håller tiden för hur lång varje verk håller osv. Vi får se helt enkelt. Time Will tell.

Idag mår jag hyffsat. Har spytt alla andra dagar hittills exakt allt jag äter, pratade med klinken och de sa Att jag måste åka till sjukhuset o få dropp o eventuellt sjukskriva mig om det fortsätter. Min chef vet så hon förstår. Allt e värt så länge det kommer ett barn i slut ändan. Själv då hur mår du?

Det hoppas verkligen jag med för oss alla!

Samma här varje vecka är ett steg framåt. Men vännen! Förstår att molvärken är jobbig. Jag har ganska ont emellanåt speciellt på sidorna. Tror det är helt normalt. Det växer en massa där i nu. Men förstår oron för jag blir också orolig ibland. Barnmorskan sa att värken när livmodern växer kan göra rejält ont.

Det där låter inte alls kul :( Ja tycker också du ska vända dig till sjukhuset och få dropp. Viktigt att du orkar med kroppen. Hoppas att vändningen släpper nu med illamåendet <3

Precis när vi får våra mirakel kommer allt detta vara ett minne blott :) Jag mår väl bra. Ont i ligamenten, känner av dem rejält när jag nyser eller reser mig från sittandes till stående. Foglossningen blir inte bättre så ska till läkaren på mvc på måndag och prata. Men så länge den lille mår bra så är jag nöjd :)
  • hope88
    druvan52 skrev 2016-11-17 00:52:40 följande:

Härligt med v 14! Jag gick just in i v 11. Tänkte boka ett privat ultraljud i dagarna eftersom mitt nästa är först om 3v och mina symtom varierar från massa till ibland inga alls. Vill hellre veta än att inte veta.

Ja varje ny vecka är härlig :) Åh kul går framåt för dig med :)

Ja men gör det så slipper du oroa dig. Hade jag med gjort! Men allt ser säkert jättebra ut där inne :)
  • hope88
    Humla85a skrev 2016-11-17 08:30:26 följande:

Weee v.7 idag (6+0) och äntligen har min läkare hört av sig! Kontroll bokad 22/11 . Men är det ett vanligt ultraljud eller ett vaginalt ultraljud?

När jag t.ex nyser hugger det till runt livmodertrakten. Är det ligamenten? Har uppenbarligen noll koll på allt detta

Woohoo! :) Nya veckor är härliga :) Åh kul det är ju inte alls så långt kvar heller. Ett par dagar bara! Förmodligen ett vul :) Gjorde ett i v 8+1 på kliniken och då gjorde de vul.

Det är ligamenten ;) Samma sak här när jag nyser eller reser mig lite för snabbt från liggande till sittande eller sittande till stående. De töjer sig nu när livmodern växer :)
  • hope88
    Humla85a skrev 2016-11-17 09:07:22 följande:

Haha jag som blivit sjukt orolig varje gång skönt att höra lite lugnande ord. Tack

Det vart jag också i början tills jag fick höra samma sak :) Så lite så ;)
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-11-17 11:39:26 följande:

Fått svar från nipt, vi väntar ett friskt barn. Bm tyckte inte jag skulle vara orolig för de sparsamma bruna flytningarna och att man tidigast kunde lyssna på hjärtat vecka 15 . De vill väl inte säga tidigare pga om det är svårt att hitta hjärtslagen. Får se om jag väntar 5 veckor eller går tidigare...

Åhh så roligt!! Underbart! Så skönt att svaret kom nu innan helgen :) Grattis! Tog ni reda på kön?

Ja gör det som känns bäst för dig beroende på om du klarar av att vänta.

Från vecka 13+0 kunde man lyssna enligt BM
  • hope88
    Lee*** skrev 2016-11-17 12:59:30 följande:

Ja, det känns skönt att barnet är frisk. Men tyvärr så kan jag inte glädjas fullt ut men jag är inte direkt orolig heller, tror nog för man vill vara förbered om det skulle vara ngt, men sorgen kommer ju inte kännas mindre för att man inte kunde gjädjas, men det är svårt då vi fick MA förra gången o att jag har haft väldigt sparsam brun flytning.

Hur är din värk med tanke på foglossning?

Förstår det! Tog ni reda på kön?

Jag är också orolig. Har kanske 2 dagar av 7 i veckan då jag inte oroar mig. Så jobbigt vill ju kunna njuta av graviditeten men har svårt för det.

Nä sorgen kommer slå mot en som en tsunami ändå. Hoppas verkligen att vi får våra mirakel nästa år <3

Ligamenten känner jag av dagligen när jag rör mig. Foglossningen är si så där med. Väldigt ont i svanskotan. Men det är som det är. Ska träffa läkaren på mvc på måndag och sen måste jag införskaffa mig ett foglossningsbälte.
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016