Vi som plussat efter IVF hösten 2016
Hej!
Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3
Hej!
Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3
Hej! Det rullar på här med, trots omständigheterna som varit. Men vår flicka mår bra och kämpar på, aktiv är hon oxå så mkt hon sparkas o boxas där innan undrar jag ibland vad hon har för sig haha. V26 på onsdag.
Här är det helt okej med mig! Har det jobbigt med foglossningen så är sjukskriven på 100% men utöver det mår jag och bebis bra :) Han lever rövare där inne som vanligt. Ibland kan han röra sig så mycket och snabbt så jag blir illamående :p Har även fått ilningar som hugger till rakt ner i underlivet så kanske är det bebis som provar sig neråt i bäckenet eller så kommer han åt någon nerv.
Imorgon går vi in i vecka 31 <3 Nästa besök hos bm är nästa fredag i vecka 32 :) Sist var jag där i v28 och då såg allt fint ut!
Hoppas ni alla mår bra <3
Vad kul att höra att allt går bra Jag kände inte bebben förrän i v21 första gången. Och imorgon går vi in i v24. Men jag har en doppler också som jag lyssnar med lite ibland. Så otroligt skönt för nerverna!
Jaha oki :) Är det ditt första barn eller har du flera barn? Vad skönt att du har en doppler hemma, det är rätt praktiskt att ha en om man känner sig orolig. Jag har en gammal variant hemma som jag köpte för cirka 8 år sen. Har provat den men har inte lyckats hitta hjärtat för jag har försökt använda mig utav vaselin eller lotion och inget har fungerat. Förra veckan beställde jag ultraljuds gelé förhoppningsvis (tänkte jag då) att det ska vara lättare att hitta och höra bättre. Lyckades till slut hitta hjärtat men det var så svagt ljud. Vet inte om apparaten håller på bli dålig eller så är det jag som inte gör rätt hehe. Den har stått ganska länge gömd i ett skåp. Men så mysigt att höra bebisen hjärta <3
Första barnet. Så allt är nytt/roligt/spännande/oroligt och ångestfyllt. Allt på samma gång
Jag köpte en ny doppler, angel sounds, och har hört hjärtat tydligt varje gång. Men då har jag ul gelé också, om det gör nån skillnad. Men var i v18 när jag lyssnade första gången, och då fick jag vara rätt långt ner på magen. Vid troskanten typ.
Åh vad spännande :) Det blir också föesta barnet för mig :) Det var svårt att förstå i början att vi äntligen blev gravida. Allt kändes som en dröm för mig.
Jaha ok då kanske min är lite smått dåligt för jag höll den långt ner i magen :) Får nog köpa in ny när nästa lön kommer.
Nej jag tror jag fortfarande inte riktigt fattat att det växer en bebis i mig. Efter så många år och fruktlösa försök. 2017 ska bli bästa året någonsin!
Jag förstår dig precis hur du menar :) Håller även med dig att 2017 är det bästa året! Du är väl nu ganska nära nu till bf :D Så spännande!
Hej tjejer, väldigt tyst här inne. Hur gåre för alla? Vi börjar närma oss allt mer? Och jag tänkte att vi kanske kunde hjälpa varandra med allt som behövs inför det kommande barnet, tex hur vi förbereder sjukhusväskan, lr alla krämer och absolut nöd som behövs inför barnets ankomst, några som köpt vagn redan? Jaa whatever låt oss prata hehe. Kram
Hej tjejer, väldigt tyst här inne. Hur gåre för alla? Vi börjar närma oss allt mer? Och jag tänkte att vi kanske kunde hjälpa varandra med allt som behövs inför det kommande barnet, tex hur vi förbereder sjukhusväskan, lr alla krämer och absolut nöd som behövs inför barnets ankomst, några som köpt vagn redan? Jaa whatever låt oss prata hehe. Kram