• Lee***

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Har heller inget illa mående eller ömma bröst, kan känna ytterstlite att de ömmar ibland. Har växtvärk som kommer o går, men blir orolig då jag inte har känt ngt på någon dag.

Idag var vi på ultraljud (10+2) inför nipt o allt såg bra ut, fostret växer som den skall o är 2 dagar större än beräknat. Lugnar mig en stund men blir orolig igen , mycket pga att vi hade MA i vecka 11+0. Så alla måste inte ha en massa symtom o må kast.

• Lee***
    Humla85a skrev 2016-11-11 11:03:36 följande:

Åh nej nu börjar oron slå till. När jag tog min lutinus igårkväll blev det svagt rosa på själva införingsstickan. Självklart tolkade jag det som att nu är det kört när som helst. Hittills dock ingen mens. Men upplever att lutinusen som rinner ut är mörkare i färgen nu än för bara några dagar sedan.

Panik! Vad ska jag göra? Bara vänta och se? Köpa nya grav.test? Ångesten äter upp mig

Kan förstå dig skulle själv bli jätte orolig. Vilken vecka är du i? Man kan bli lite irreterad över införandet av lutinus har jag läst. Jag skulle nog köpa mig graviditetstest digital med veckor, även om det inte stämmer...
  • Lee***
    Humla85a skrev 2016-11-11 14:24:04 följande:

Är bara i v.6 (5+1)

Köpte på mig både digitalt o vanligt grav.test nu innan jobbet. Men har inte tid att testa förrän imorgon. Håller alla tummar och tår

Då är det lite för tidigt att åka till akuten. Måste nog gå 1 vecka till innan man kan se ngt.

Ta testet på morgon. Lycka till...hoppas att det bara är slemhinnan som har blivit irriterad. Har det kommit ngt mer.

Jag satte in 2 st o fick väldigt ont i magen någon dag senare så blev pappret rosa en större prick. Har du haft ont?
  • Lee***

Fin mage hope 88:) vad har du köpt dina mammabyxor?

Humla85, vad härligt. :)Hade glömt av men jag köpte också hem tester i början för jag var så orolig.

• Lee***
    hope88 skrev 2016-11-12 09:05:14 följande:

Tack :) Känns så overkligt att det är en liten pojke där inne :) Köpte dem på H&M, supersköna! Ett par blå och ett par svarta.

Har inte vågat köpa något men var tvungen nu. Kommer dock vänta tills efter rul (hoppas vi kommer dit) innan jag vågar köpa något till bebis. Kan fortfarande inte riktigt tro på det.

Hur mår du?

Tack jag mår bra, väldigt trött ff. Vissa nätter sover jag rätt dåligt som inatt, men fick iaf 5 bra timmar sömn. Men det gör mig inget bara lillen växer som den skall. Första natten jag även var tvungen att äta ngt.

Hur mår du själv?

Kan förstå dig att man inte vågar köpa något till sig själv ens ( man väntar in till det sista;)) o ännu mindre till bebisen. Än så länge kan jag ha vissa av mina jeans o jag tror nog att jag kan ha dem ett tag till. Var lite rund i magen även innan jag blev gravid.

Nu är det ett bra tag tills vi får höra den lilla. I mitten av dec får vi höra hjärtslag o i jan blir det rutinultraljud. Se om jag klarar mig tills dess, vill ju helst inte göra för många ul. Om det inte var tal om att det inte är så bra med för många ul så hade jag nog viljat ha en varje vecka...
  • Lee***

Beklagar verkligen för er som det skit sig för, finns inga ord. Var själv där förra graviditeten o det var nog en av mina värsta dagarna i mitt liv, den smärtan går inte ens att beskriva... förstår att man inte orkar just då, kände samma. Men någonstans får man orken tillbaka, vi tog en paus på 6 månader inkl sommaren.

Dessa bruna flytningar som man bara inte vill se. Kom i går morse för mig också, bröt ihop ungefär samma tid som förra gången dock har det inte kommit något mer o bm tycker att det är nog ingen fara o att jag skall vänta tills det kommer röda flytningar innan jag kommer in för ul. Hon sa även att det är vanligt i början. Ju visst det vet jag också , men oron släpper inte pga det!!! Har dock inte kommit mer. Så det är skönt...

• Lee***

Vad hade ni gjort. Jag fick en väldigt liten brun flytning i söndags och även i natt. Har inte haft ont. Men pga MA sist är jag ändå rädd, även om bm säger att det nog inte är ngt att oroa sig för.

Har redan gjort 3 ul som såg bra ut, första ul var embryot iof 3 mm för litet. Har tid om 5 veckor för att lyssna på hjärtat men vet inte om jag kan vänta så länge....

• Lee***
    hope88 skrev 2016-11-16 10:24:27 följande:

Jag hade kollat det direkt med min oro. Men gör det som känns bäst för dig <3 Är säkert ingen fara och brunt sägs ju inte vara något oroväckande men jag förstår verkligen att du blir orolig.

Tack för ditt svar. Min bm kommer ringa inom kort om nipt test skall höra med henne när jag tidigast kan höra hjärtat. (Fick mail svar från hennes kollega men inget svar ang när man tidigast kan höra hjärtat). Annars bokar jag nog in ett ul men skall försöka att vänta efter denna kritiska perioden, är i vecka 12+2 idag
  • Lee***
    hope88 skrev 2016-11-16 11:12:27 följande:

Hade ni gjort nipt än eller ska ni göra snart? Enligt min BM kunde man tidigast lyssna från v13+0 med en doppler men att det ändå kan vara svårt så ul är lättare.

Ja snart är du över så skönt :)

11+2 skall det stå. Gjorde nipt förra onsdag, så vi väntar på resultatet.

Kanske kan jag göra detta om 2 veckor...

Hur mår du?
Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016