Vi som plussat efter IVF hösten 2016
Mm jag håller alla mina tummar för det. <3 Jag är i vecka 6+3
Mm jag håller alla mina tummar för det. <3 Jag är i vecka 6+3
Lee*** snurrade till det. Klart du ringt kliniken. Det var riktat till Tatami i ivf tråden september 2016 ^^
Härligt att se den lilla igen:). Kan förstå att ni är lite nervösa nu.
Tack för att du delar med dig, kommer också säga till barnmorskan på torsdag att jag hellre gör NIPT test än KUB.
[quote=77096733][quote-nick]hope88 skrev 2016-10-31 18:49:08 följande:[/quote-nick]
Ja <3 Aa lär väl bli jobbiga två veckor men kan inte göra mer än fortsätta vänta haha ;)
Ja och går inte det via BM finns det säkert en klinik du kan vända dig till direkt själv och boka :) Det gjorde jag nu.
[/quote
Min barnmorska utför alla tester o ultraljud, det är delvist privat , så ul får vi betala för men inte besöken. så det känns skönt. De har även väldigt bra maskiner.
[quote=77096862][quote-nick]hope88 skrev 2016-10-31 19:36:43 följande:[/quote-nick]
A men dåså :) Vad skönt med den kontinuiteten :) När såg ni bebis sist på ul nu?
[/
Det var i fredags, då var jag i vecka 8+4.
Fick lite ont i magen på väg till jobbet, men släppte. Men man blir ju orolig när man får ont...
Hur förhåller ni er till influensa vaccinet? Jag vet inte om jag skall ta det , men däremot så är vi ju i risksonen.
Idag fick jag en akuttid för vul. Jag orkade inte med min egen oro längre. Ganska fort såg vi ett tickande hjärta <3 Läkaren mätte in då det är så litet, men hon var nöjd med att det satt där det skulle och att hjärtat slog (6+4)
Grattis till tickande hjärta kärleksbarn måste kännas jätte skönt, själv ska ja vänta tills nästa Fredag suck! Känner för o ställa till med scener i gyn akuten heheh näe skämt å sido. Jag undrar om ni mår illa? Ja mår illa på kvällarna bara, igår efter jobbet när ja kom hem på kvällen runt halv tolv spydde ja ute nästan vid porten kände mig som en fullis men kunde inte hålla mig tills ja kom fram.
Sen har ja samma problem som förra graviditeten nämligen att ja får orgasmer i sömnen asså neeej vill inte!!! Det gör sååå ont. Livmodern drar ihop sig o de gör ont som fan känns som allt ska komma ut, o de håller i sig ett tag. För övrigt har ja inte samlag alls men sen är ju detta utöver min kontroll. Så rädd nu. Sist frågade bm o hon sa att de inte var någon fara men ändå tänk om de leder till för tidiga sammandragningar så allt kommer ut.. Orolig som 17!!
Jaa alltså tiden går sååååå sakta, det gör inte saken lättare att ja testa pluss rd6 så känns som ja väntar i en evighet bara för att få en tid hos klinken, rekommenderar att man väntar av den anledning oxå lol, allt känns så utdraget.
Jag kräks varje kväll dessvärre, igår av min mans parfym. O på tåget känner jag vad exakt alla luktar. Svett, parfym, alkohol, cigaretter känns som mitt luktsinne har ökat gånger hundra.
Aah ja vågar inte ha samlag alls alltså även fast alla säger att d går bra så har ja dålig erfarenhet av det. Förra gången hade vi samlag o dagen efter började värkarna o MF satte igång så även om de kanske inte var de som orsakade så kopplar ja ihop de med samlaget, så maken får snällt vänta i typ halv år (haha driver)
Får du ont av orgasmerna? Mina gör så himla ont alltså df blir ja extra nojjig, har googlat gällande det och det verkar som att många upplevt det, o de kommer endast när ja blir gravid, alla tre gånger. Skulle ju va Nice o få d i sömnen annars oxå men icke sa Nicke, man ska få de när man absolut inte vill.
Det med samlag känner jag igen. Var på kliniken 2 ggr förra gången pga för litet embroy o då hade vi sex efter det, o 2veckor senare fick vi reda på att fostret hade dött. Finns nog ingen koppling , men jag vill vänta iaf till vecka 13