• Vera77

Tidigt missfall

Nu i lördags/söndags fick jag antagligen ett missfall. Jag var gravid i 5e veckan och i lördags kom det en brun flytning, några timmar efter flytningen kom endel blod och kraftig värk i magen, det fortsatte komma blod (med klumpar) med jämna mellanrum, under söndagen var det som värst och sen på måndagen var det över. Min mage är fortfarande väldigt svullen och jag har som foglossning i underlivet, och det känner jag av mer och mer. Är det vanligt att man har sån smärta? Jag hade den inte innan utan det har kommit nu de senaste dagarna och jag känner av det mer och mer. Tacksam för svar.

• Svar på tråden Tidigt missfall
  • Anonym (N)

Får du väldigt ont kan det handla om utomkveds, det bör kollas upp. Ring 1177

• Vera77

Ok, så svårt att säga om det gör väldigt ont eller lite ont, men det känns precis som foglossning men bara just i underlivet. Ingen smärta i magen eller så. Men fortsätter det så lär jag ju kolla upp det. Tycker inte det borde börja göra ont nu, det borde gå åt andra hållet istället. Men tack jag ska googla o kolla lite.

• Vera77

Jag ringde 1177 igår, hon trodde inte på något utomhavandeskap pga att jag borde ha smärta på ena sidan bara. Är det någon som upplevt samma känsla jag har efter ett missfall?

• Vanadisa

Kan tyvärr inte ge dig svar på det du frågar, men vill bara berätta att foglossningssmärta sitter i bäckenet, alltså skelettet. Tänkte att det kan bli missförstånd i vården om de tror att du har bäckensmärtor när det är något annat som gör ont.

Jag tycker att du ska be om att få bli undersökt om det fortsätter att göra ont.

• Vera77

Jo, jag berättade det för henne att smärtan känns på så sätt. Jag hade foglossning när jag var gravid med min dotter, och smärtan jag känner där nere liknar den. Jag har ingen smärta kvar i magen, den försvann efter blödningen men sen efter blödningen började denna smärta och jag tycker det känns konstigt att jag får ont efteråt. Den gör så jag har svårt att sitta, resa mig, gå, och sätta mig. Jag ville se om någon annan upplevt en sån smärta efter ett missfall. Jag har haft missfall en gång tidigare och kan inte minnas att jag fick så.

• Längtar efter en bebis

Samma sak hände mig med min dotter som är idag snart 2 år och hel frisk ..

I vecka 8 började komma små brunt sen forsade blodet varade flera dagar med brunt och röd

Blod klumpar allt möjligt men jag hade ingen smärta alls ..

Men fick ingen missfall utan bara blödde

• Vera77

Vad otäckt det är att blöda i en graviditet, men vad härligt att höra att det gick bra och inte var något missfall. När det skedde måste du väl ändå trott att du fått missfall? Jag ska göra ett test om ett par dagar. Dom små känningarna jag hade i brösten försvann i samband med att jag blödde men min mage är fortfarande lika svullen och tung. Så lite fundersam blir man ju. Smärtan jag har mellan bena finns inte när jag vaknar sen kommer den till baka under dagen och under kvällen är det ganska besvärligt.

• Anonym (N)

Har du tagit test efter missfallet? Om hcg stiger kan det ju vara som i fallet ovan :)

• Vera77

Nej, jag har inte tagit test, ska ta och göra det imorgon. Eftersom värken i brösten försvann i samband med att jag blödde och tyngden i brösten försvann så känns det som det är ett mf jag fick, ingen värk/stick/hugg i magen finns kvar. Är det någon som känner igen/har haft smärtan jag beskriver i underlivet? Den är inte outhärdlig. Nu har den varit borta 2 mornar när jag vaknar men kommer tillbaka under dagen och på kvällen är det ganska så jobbigt. Värken sitter på sidorna, i själva "väggarna" i skelettet så att säga. Har ingen värk Någon annanstans.

• Anonym (Haft liknande)

Jag har haft smärtan i underlivet du beskriver när jag haft missfall, har även haft så några ggr under mensen att det liksom "trycker" på och ilar. Väldigt obehagligt är det! MEN hade ont som värst "där nere" när jag hade utomkveds, hade inte bara ont på en sida utan ont på båda sidor som stråla ner i låren..

• Vera77

Tack så mycket för ditt svar, det är skönt att höra att någon förstår smärtan jag beskriver och att den kan tillhöra ett mf. I morse gjorde jag ett test men det visade negativt.

Svar på tråden Tidigt missfall