• poppe72

ADHD barn nyligen fått diagnos

Gör väl inget mamma städar väl så gärna ;)

• poppe72

Suck skoldagen verkar ha gått bra men fritids kaos han satt med två från fritids och pratade när jag kom han var arg och ledsen när dem berättar för mig vad som har hänt säger han att dem ljuger och smäller igen dörren och går ut. fast fick inte veta så mycket vad som hänt heller.

• poppe72

Blev morgon fritids idag bara att vänta på hur dagen varit Älskade unge hoppas det går bra.

• poppe72

Skolan bra fritids mindre bra som det är nu går det bra när manliga pedagogerna är där kvinnliga är det kaos han kör över dem. fast när det är andra kvinnliga från andra avd som hoppar in på hans avd så funkar det.

• poppe72

Godmorgon ny dag dagens utmaning för grabben är att  jag förklarat att man inte behöver tycka om alla men man måste lära sig att vara snäll mot alla och kunna jobba med dem förklarade att det finns folk på mitt jobb som jag inte gillar fast det vet dem inte för man måste kunna samarbeta iaf. Lät som han fattade vad jag menar så vi håller tummarna.

• poppe72

Från en kaos vecka till 4 bra dagar och idag gick till och med fritids bra nu hoppas vi på en bra avslutning i morgon och så ska han på disco något han ser fram emot mycket.

• poppe72

hallojsan tror det är bra att dela på barnen ibland och har man som vi barn som behöver extra uppmärksamhet då är det ju bra om andra barnen får vara själv hemma ibland.

• poppe72

Hej 
    Försöker skrämma fart på tråden igen då. 
    Nu Har utredningen startat med min 9 åriga son. ena dagen var jag och hans mamma dit och pratade med psykologen och efter bara det samtalet och alla formulär vi och skolan fyllt i så sa hon att det låter som ADHD och högfungerande autism sen var han själv inne med psykologen dagen efter och det mötet komenterade hon inte alls så vi vet inte om det är ändrat på något vis. nu kunde det ta upp till en månad innan det sista mötet är med läkarkontroll osv. Och då får vi även diagnosen. Det var väldigt rörigt i skolan under hösten  och då kontaktade vi BUP och fick gå på möte med dem i Januari. Hans lärare la lärandet åt sidan och siktade in sig på att han skulle tycka om skolan igen så han har tappat mycket och kommer inte klara målen för årskurs 3. Det som är att han hamnar i sin egen bubbla och behöver någon som petar på honom och påminner vad han ska göra för det försvinner väldigt fort. Så som jag ser det så skulle han behöva någon hos sig hela lektioner. Pratade med hans lärare igår och sa att jag skulle vilja ha ett möte lite senare när vi haft sista mötet med utredarna. Det som händer då är att hon skrattar och säger att det vill hon också ha det får mig att fundera på situationen i skolan hur svårt det är att få igenom något och jag fattar inte hur hon orkar då hon har 4 barn i klassen som behöver liknande stöd.

• poppe72

Jaha då var utredningen klar och diagnosen från utredarna blev ADHD, Atypisk autism och inlärningsstörning. Vad som händer nu vet jag egentligen inte vi väntar på att få utredningen hem och att BUP får den. Och BUP i sin tur ska kontakta oss för att träffa en läkare där. Vad gäller skolan så ska det bli spännande hur mycket hjälp han kan få som jag för står det så är det inte så lätt att få extra stöd även om skollagen säger så. Tips och råd mottages gärna.

Svar på tråden ADHD barn nyligen fått diagnos