Inlägg från: lucifer |Visa alla inlägg
  • lucifer

Biopsi Lymfkörtel halsen

Hej. Har sedan över en vecka sen haft en jätte knöl på halsen.. Jag gick till doktorn i måndags och han kunde mäta upp en lymfkörtel på 5×3 cm på höger sida, strax under där käkbenet slutar.

Så nu fick jag remiss till ett annat sjukhus och ska göra biopsi på fredag, men nu har knölen börjat gå tillbaka och är inte alls lika stor.. tänk om dem försvinner tills på fredag ? Kan dom göra tester ändå eller hur går det till?

• Svar på tråden Biopsi Lymfkörtel halsen
  • lucifer

Jag hade en liknande knöl på samma sida för någon månad sedan , men den kom också och gick. Jag har inte haft några förkylnings symptom så jag tror det var därför dom ville kolla upp den. Dock var den så liten när jag fick komma till sjukhuset så dom gjorde bara ultraljud. Ska dit om två veckor igen och göra ultraljud igen och ev ta prov om den är större då.

Jag har alltid vart så himla trött och kännt att nått inte står rätt till men dom hittar aldrig nått så det är bara o köra på o se glad ut.

• lucifer

Jag var på återbesök i veckan och som jag trodde kunde dom inte hjälpa mig, dom visste inte vad det kunde vara eller bero på. Så det är bara i tåga på som vanigt.... kände mig öm under armhålan förra veckan när jag hade på deo och kände då att knölen på halsen var på g igen. Men sen stannade det av igen..

Svar på tråden Biopsi Lymfkörtel halsen