Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

Hjälp mig att hitta en ras som passar in på beskrivningen

Tänker ju direkt på schäfer. Om halva bagaget räcker till barnvagn. Mycket hund och mycket motor.

• Deceree1

Åhhh va synd... eftersom du gillar schäfer så starkt. Jag har en schäfertik på tre år. Helt underbar. Vill ha en till.

Det jag närmast kan se som liknar schäfer är ju terverens, groendendal och mallinois. Alla herdehundar men är väl schäfer också i grund och botten. "German shepard" tyvärr vet jag inte så mycket om dom men tror att det är en hel del motor i dom också. Och väldigt vackra. Men inget slår ju schäfer.

Om du skulle komma hem med en schäferbebis på 8 veckor.. tror du inte att din pappa smälter då? Och det är ju ni som fostrar den till att bli den ni vill.

• Deceree1
    Anonym (A) skrev 2016-10-19 10:32:42 följande:

Vad synd att svärfar inte tycker om schäfrar som är så fina. Men tänket att han kanske skulle ha lättare för en svart schäfer än de med den klassiska täckningen?

Eller kanske en vit herdehund? Det är ju nästan en schäfer och i vissa fall till och med en schäfer eftersom det ska gå att få vita schäfrar reggade som vita herdehundar?

Men du.. måste han tycka om den? Klart han faller för en valp även om det är schäfer. Det är ju en helt annan individ som anföll honom. Ta med honom till kennlar så han får se vad Goa dom är. Om det nu är så viktigt att han ger sitt gillande.
  • Deceree1
    Jeblub skrev 2016-10-19 15:18:37 följande:

Svärfar kanske kan acceptera en vit eller svart schäfer? De är fantastisk vackra :)

ja, eller en vanlig.

Svar på tråden Hjälp mig att hitta en ras som passar in på beskrivningen