Loppan84 skrev 2016-10-19 21:12:14 följande:
Tack för svar. Nej förstår ju att det bara var förvärkar eftersom de klingade av och trodde aldrig de var riktiga eftersom jag inte tyckte de gjorde så ont som jag förväntade men ja jag var också tvungen att gå på toa några gånger för att tömma och gjorde absolut ont (hehe sorry Tmi).
Men det jag undrar är egentligen detta med tätheten - om man får så täta värkar redan under förvärkarna betyder det att när jag väl får riktiga värkar kommer de komma så tätt med en gång de också? Eftersom man ska åka in om man har så täta värkar så bli det ju lite intressant för då ska jag alltså åka in med en gång när de riktiga värkarna börjar? Eller hur länge kan man ha 2-4 minuter täta (riktiga) verkar utan att det är nån stress?
Axe skrev 2016-10-19 19:20:26 följande:
När det blir så illa att du inte kan ligga ner utan att det blir värre, då kan du börja klocka sa de till mig när jag ringde förlossningen.
Det tror jag inte måste ha samband. Men jag tror du märker och känner själv när du måste åka in. Har du svårt att stå ut med smärtan så ring förlossningen. Jag hade jättelång latensfas med 6-8 minuter mellan värkarna hemma i 36 timmar. Blev värre och värre och till slut åkte jag in även om det inte var 3 värkar på 10 minuter. Just för att få en undersökning och jag fick även en sovdos då för att kunna vila.