• cathrine100

Utnyttjad?

Jag bor med min sambo och hans 2 killar är hos oss varannan vecka. Flyttade hem till honom i augusti. Han har dålig ekonomi och kämpar enligt honom jag har fast jobb och jobbar extra utöver det.

Har Betalar hittills mina egna räkningar och hela hyran samt bilkostnader,mat,bensin,barnens sl kort,mobil. Han har noll koll på ekonomin men säger att han skall hitta ngt snart..Han öppnar ej brev heller med räkningar, hur 17 gör jag nu? behöver råd tack

• Svar på tråden Utnyttjad?
  • Långbenopluto

Vad du ska göra? Är inte det självklart?

Flytta därifrån och lev som särbo tills han fått ordning på sin ekonomi!

• Kjell2
    cathrine100 skrev 2016-10-19 12:39:09 följande:

Inte alltid så lätt när man vet att man lämnar den andra i sticket...

Då får du fortsätta att bli utnyttjad.
  • Långbenopluto
    cathrine100 skrev 2016-10-19 12:39:09 följande:
    Inte alltid så lätt när man vet att man lämnar den andra i sticket...
    Är det inte? Han får ju skylla sig själv!

Men om du stannar så får du skylla dig själv.
  • cathrine100

vet inte hur andra sambon har det? Jag har inga barn han igen 2 varannan vecka som kostar förstår det. Är det nån som oxå bor med ngn som inte har egna barn och hur gör ni då? hur delar ni upp kostnaderna?

• Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-19 21:16:32 följande:

vet inte hur andra sambon har det? Jag har inga barn han igen 2 varannan vecka som kostar förstår det. Är det nån som oxå bor med ngn som inte har egna barn och hur gör ni då? hur delar ni upp kostnaderna?

Jag hade inte betalat för andras barn,annan sak om man är väldigt rik/vill göra välgörenhet.Han som pappa är ansvarig över hans barn!
  • cathrine100

visst har jag tänkt på alla olika sätt men försöker ändå att hjälpa när hans barn behöver ngt men vet ej om jag ger för mycket och han ser det som självklarhet att jag betalar. Han har minskat jobbet också märker jag.

Därför vill jag jämföra med andra 40+ hur de har det i min situation

• ica
    Scalaren skrev 2016-10-18 20:02:02 följande:

Vad du ska göra? Är inte det självklart?

Flytta därifrån och lev som särbo tills han fått ordning på sin ekonomi!

Och inse att han lär behöva flera år innan han fixat sin egen ekonomi. Så fundera på om du ska leva med honom. Tills de funderat klart så låt honom inte leva på dig.
  • Connie07
    cathrine100 skrev 2016-10-20 10:10:16 följande:

visst har jag tänkt på alla olika sätt men försöker ändå att hjälpa när hans barn behöver ngt men vet ej om jag ger för mycket och han ser det som självklarhet att jag betalar. Han har minskat jobbet också märker jag.

Därför vill jag jämföra med andra 40+ hur de har det i min situation

Låter som du blir utnyttjad .Vill du verkligen det?D
  • Haskel

Jag har också blivit utnyttjad!
    Jag hade sex med en tjej i helgen. Jag fick ta alla initiativ. Det var jag som fick kramas och kyssas under förspelet. Jag som fick sköta arbetet med juckningen. Hon tillförde ingenting...

Ärligt talat, förstår jag om situationen är jobbig.
    Men säg inte att du blir utnyttjad.
    Du har själv valt att flytta ihop med den här killen, och du är fri att gå när du vill.

Svar på tråden Utnyttjad?