• Superfurry

Erfarenhet av zonterapi/akupunktur vid IVF

Regnbågsdröm skrev 2017-01-13 09:04:20 följande:

Blev ingen insättning. Båda dog. Så nu bryter jag ihop. Var min sista chans.
    Försvinner från familjeliv.
    Kram och lycka till till er andra.

Hej regnbågsdröm!

Jag har inte hängt i den här tråden alls men läst den och du och jag har "pratat" lite i en annan tråd, minns inte vilken. Jag vill bara säga att jag är verkligen ledsen för denna sista resultat. Det är f-n att det ska vara så svårt! Men det jag ville säga nu helst innan du försvinner från FL är att jag vill gärna berätta om mina erfarenheter.

Jag har haft exakt som du väldigt kassa ägg alla gånger jag har gjort IVF, har ifs inte gjort det så många gånger men det var ju nästan så att vi gav upp och hade planerat äggdonation. Jag har fått få ägg då jag har en cysta som varje gång växt och blockerat min högra äggstock. Men trots den har jag fått ca fyra ägg från vänster och nån gång har de plockat nån enstaka från hö. Alla ägg blir befruktade, men dör innan de börjar dela sig. Så med andra ord kom jag inte till ET första gången och inte andra gången heller.  Nu inför sista gången så ville de prova en annan protokoll. Jag gjorde korta metoden och tog 450 gonal f och varannan dag under behandlingen så tog jag en pyttelite "shot" av HCG, detta var för äggmognad och äggkvalitet. När jag väl fick ut äggen (fick bara ut tre då en massa äggblåsor var tomma och ja, mina ägg växte ganska ojämnt så det fanns en del små som de inte plockade) men anyways, de  gjorde ISCI på äggen gav de ett ämne, tror att det heter clorifern, så att det skulle kicka igång äggdelning, som en slags "elshock". Det gav resultat och för första gången nånsin kom jag till ET och fick dessutom ett riktig tiopoängare som jag ruvar på nu. Nu är det så att jag är inte gravid då jag inte kommit så långt så jag kan inte säga att detta slutar lyckligt än, men ville gärna skriva till dig asap innan du försvinner från FL. Tänkte om du kunde hitta styrkan till at prova än en gång, kanske du kunde föreslå den protokollen? Jag har dessutom gått på akupunktur i 7 månader innan och min akupunktör har mest jobbat med äggkvalitet. Han jobbade så att cystan inte skulle vaxa under behandling (och den växte faktisk inte så mycket) plus att jag hade mest äggblåsor jag nånsin har haft. Nu fick de inte så många ägg ut ändå, men bara att jag hade kanske 10 äggblåsor till skillnad från högst fyra innan är ju en stor framgång. om ca två veckor vet jag om det gav resultat :)

Jag förstår at teet känns hopplöst just nu been there med ägg som dör, men om du skulle vilja prova igen så kan jag föreslå protokollet ovan. Hopasp det är ok att jag skriver här om detta trots att jag inte ens hängt i denna tråd. Ville bara ge dig ett uns hopp.
  • Superfurry

ok, nej det är klart. men vill bara tillägga att jag gjort mina behandlingar privat i Danmark, där är de mer öppna med alternativa behandlingar och tar sig an svåra fall.

Skickar en massa styrka till dig. Det är ingen rolig sits du är i just nu, så jag hoppas att du hittar styrkan att gå vidare på nåt sätt. Massa kramar!

Svar på tråden Erfarenhet av zonterapi/akupunktur vid IVF