Inlägg från: Kroken |Visa alla inlägg
  • Kroken

En eller två vinteroveraller?

Min minsting är nyss fyllda 2 år. Nu funderar jag på om vi ska ha en eller två vinteroveraller? Tvådelat set är inget alternativ. Vi åker alltid bil till och från förskolan och till affären m.m, och i bilen har hon fleecejacka så bältet hamnar rätt. Men jag tänker att det blir bökigt att släpa overallen till och från förskolan nästan varje dag. Vissa dagar slutar jag tidigt och då är vi ute hemma en stund på eftermiddagen. Kan det inte vara smart/bekvämt med en extra overall att ha hemma då?

• Svar på tråden En eller två vinteroveraller?
  • Kroken

Tack för era svar. Jag kommer köpa en lite billigare overall att ha hemma och som reserv. Vi har en lite dyrare som kommer användas mest och främst på förskolan där de är ute mycket. Anledningen till att jag inte vill ha ett tvådelat set är för att jag inte ser oss ha någon användning av det. Overall är smidigare när vi är ute. Att jag inte vill ha det på barnet i bilen är för att man inte ska ha tjocka kläder under bältet. Man ska helst bara ha innekläder på sig när man åker bil för att bältet ska komma så nära kroppen som möjligt. Använder man jackor och overaller under bältet så kommer inte bältet så nära kroppen som det ska. Gäller även vuxna. Därför använder vi endast en fleecejacka i bilen.

• Kroken
    Marten skrev 2016-10-17 16:42:26 följande:

När äldsta sonen var liten kom räddningen från Didrikssons, fleece fodrat regnställ. Hängselbyxor och jacka....kladdkläder.

Köp ett sådant set i gult, de ser ut som små vägarbetare.

Du kommer inte att ångra dig, bästa dagisplagget någonsin. Kanske inte optimalt en kall vinterdag men alla andra kalla slaskiga och leriga dagar är det en salig gåva.

De Steen har jag erfarenhet av, både som förälder och som förskolepersonal, och de är bra! Har dock inte haft det till minstingen än, i år har vi ett annat fleecefodrat regnställ. Men till nästa år ska jag inhandla didriksons set!
Svar på tråden En eller två vinteroveraller?