Elise86 skrev 2016-10-25 13:01:25 följande:
9 ägg fick dom ut och på torsdag stoppas förmodligen ett bra ägg tillbaka! Och hoppas hoppas det hamnar ägg i frysen också!
Åh vad spännande med testet! Jag var gravid i maj och då kände jag NOLL när jag testade mig, däremot dagarna efter började jag få symtom (mensvärk som fortsatte tills vi fick missed abortion) så det behöver inte vara så att mensen är påväg! Varför får du progesteronsprutor och inte vagitorier? Vad är orsaken till att ni gör ivf förresten? :)
Vad skönt att höra att det kanske finns en chans trots boöl syptom! :)
Hoppas allt går bra för er den här gången och jag beklagar hur det slutade sist.
Vi fick bara ut 4 ägg varav två utvecklades till embryon och sattes in. Alltså inget till frysen. Trist att eventuellt behöva gå igenom allt igen. Men såklart värt det! :)
Jag har både progesteronsprutor och en vaginal gel. Från början var det meningen att jag skulle ta vagitorier men de innehöll gelantin som jag inte äter. Eftersom det fanns ett alternativ så valde jag att byta, efter att ha frågat läkaren, såklart. Hade inget alternativ funnit så hade jag fortsatt med pillrena... Sprutorna har jag tagit varje dag sedan äggplock, de har alltså hela tideb varit en del av medicineringen. Jag gör min IVF utomlands eftersom jaginte bbo i Sverige så det kan ju vara därför det ser lite olika ut. :)
Vi gör IVF för att min man inte har tillräckligt många spermier för en naturlig befruktning, och de som han har är inte av så god kvalitet. Ni då? Vi har blivit rådda att använda en spermiedonator nästa gång men vi får se, vi är inte helt övertygade än.