• Glammig

FINNS DET UTBILDADE MÄN PÅ FL? ÖSTERMALMSKILLAR SOM ÄR STILIGA

Ja, som frågan lyder... Finns här på FL några akademiskt utbildade män är på FL?
    Som bor på typ Östermalm och klär sig trevligt och gillar att gå ut och äta och dricka gott? Livets goda helt enkelt.

Har sett att en del män skriver här och då blir jag nyfikna på vad det är för män som hänger här. Vissa män verkar endast skriva i sex-trådar och jag ser det spännande och intressant och det gör ju bilden av att de bara är losers ännu tydligare.

Så män, med stil och klass - ge er till känna! Vem är ni och var bor och jobbar ni?

• Svar på tråden FINNS DET UTBILDADE MÄN PÅ FL? ÖSTERMALMSKILLAR SOM ÄR STILIGA
  • Anonym (pappa)
    Anonym (?) skrev 2016-10-16 01:28:22 följande:
    du är en man som "har man och barn" ?
    Ja, det är riktigt uppfattat.
  • Anonym (hej)
    Anonym (pappa) skrev 2016-10-16 00:26:08 följande:

Visst finns vi, och inte bara i sex-forumet. Jag bor inte på Östermalm, föredrar att hålla mig söder om söder om söder, men jag är högutbildad med 1 master och en mer jordnära utbildning, klär mig väl trevligt, går gärna ut och äter när tillfälle ges och passar. Dricker gärna fin whisky på en lugn lördagkväll. Dock har jag man och barn.

Personligen har jag för övrigt aldrig skrivit i en tråd under sex- och samlevnad, tror jag. Här på FL diskuterar jag hellre skola, barn och familj.

Så du är gay. Cool, jag älskar er!
  • Anonym (hej)
    Arenaman skrev 2016-10-16 01:21:51 följande:

Utbildning: M.Sc. Computer science

Yrke: Affärsområdeschef på ett större internationellt bolag

Inkomst: över 1M SEK/år

Klädsel: Propert, arbete = kostym

Är för övrigt helt ointresserad av personer som intresserar för vad jag har snarare än vem jag är.

Okej...

Hur gammal är du och är du ute ibland och tar en drink eller så? Var i Sthlm tar du hest en drink eller skulle bjuda ut en tjej?
  • Fnollet
    Anonym (hej) skrev 2016-10-16 01:48:11 följande:

Okej...

Hur gammal är du och är du ute ibland och tar en drink eller så? Var i Sthlm tar du hest en drink eller skulle bjuda ut en tjej?

Ja du Arenaman, nu har du chansen att göra ett random uteställe i sthlm hippt ;)

Det ställe du väljer kommer säkerligen få en utökad besökskrets av singelkvinnor, så om du inte själv är intresserad av pengasökerskor är det nog smart att inte nämna det uteställe du verkligen går till :)
  • Arenaman
    Anonym (hej) skrev 2016-10-16 01:48:11 följande:
    Okej...

36, klart att jag går ut ibland, men aldrig i syfte att ragga, det finns dejtingsidor för sånt. 

På första dejten föredrar jag neutrala ställen där vi kan prata, hotellbarer eller serveringar anslutna till hotell brukar fungerar rätt bra. Osannolikt att hon går tillbaka till hotellet i framtiden och jag behöver inte oroa mig för att stöta på henne där igen. Men om jag märker att det fungerar bra, så föreslår jag gärna barer, kaféer och restauranger som jag tycker om, men då är det viktigare att hon trivs.

Jag tycker inte att du ska utgå från att jag bor i Sthlm, jag kan lika gärna bo i en annan stad. Jag är inte "vaskar-typen" och du hade sannolikt inte gissat vad jag jobbar med om du hade stött på mig på stan. Jag är en rätt vanlig kille, vad jag gör är inte vem jag är.
  • Anonym (hej)
    Arenaman skrev 2016-10-16 13:36:21 följande:
    36, klart att jag går ut ibland, men aldrig i syfte att ragga, det finns dejtingsidor för sånt. 

På första dejten föredrar jag neutrala ställen där vi kan prata, hotellbarer eller serveringar anslutna till hotell brukar fungerar rätt bra. Osannolikt att hon går tillbaka till hotellet i framtiden och jag behöver inte oroa mig för att stöta på henne där igen. Men om jag märker att det fungerar bra, så föreslår jag gärna barer, kaféer och restauranger som jag tycker om, men då är det viktigare att hon trivs.

Jag tycker inte att du ska utgå från att jag bor i Sthlm, jag kan lika gärna bo i en annan stad. Jag är inte "vaskar-typen" och du hade sannolikt inte gissat vad jag jobbar med om du hade stött på mig på stan. Jag är en rätt vanlig kille, vad jag gör är inte vem jag är.
    Ja jag var mest nyfiken på hur ni män tänker.
    Så du ses hellre på första dejten på typ en hotellbar så att du inte riskerar stöta på ngn du känner i sällskap med henne, eller att du inte kommer stöta på henne där igen?

Väldigt många ser inte ut som det de jobbar med.
  • Arenaman

Jag ses gärna på ett hotell för att det är praktiskt. Det är tillräckligt avskilt för att man ska kunna prata, det är en rätt isolerad miljö men en hög servicegrad, det du behöver finns där, kaffe drinkar snacks mat etc.

Jag skulle kanske inte tycka att det vore jätteroligt att stöta på kunder, kollegor eller anställda medan jag är på dejt, men jag oroar mig generellt sett inte för det. Anledningen till varför jag inte kör mina första dejter på mina favoritrestauranger, kaféer eller barer är för att jag vill kunna fortsätta gå till mina favoritställen med minimum risk för att stöta på gamla dejter. Man lär av gamla misstag.

• Anonym (Y)

Bor inte på Östermalm ment 30 år
    Driver 5 bolag och reser en hel del
    Både i jobbet och privat.

• Anonym (oo)

folk som svarar i tråden med vilken utbildning och jobb de har, måste verkligen ha fokus på detta i sitt liv, känna sig lite märkvärdiga, eller? Att ni ens ids svara i en sån här tråd, liksom måste visa för TS att jo, det finns de som hon efterlyser. Har ni ingen självdistans och självrespekt? Varför struntar ni inte i att svara i, för att ni är nöjda med era liv och inte behöver skylta med status, titlar, utbildning eller pengar?

(nej jag är inte avundsjuk, har både bra utbildning och jobb, så ingen hugger på mig för det) 

• Arenaman
    Anonym (oo) skrev 2016-10-16 21:55:03 följande:
    folk som svarar i tråden med vilken utbildning och jobb de har, måste verkligen ha fokus på detta i sitt liv, känna sig lite märkvärdiga, eller? Att ni ens ids svara i en sån här tråd, liksom måste visa för TS att jo, det finns de som hon efterlyser. Har ni ingen självdistans och självrespekt? Varför struntar ni inte i att svara i, för att ni är nöjda med era liv och inte behöver skylta med status, titlar, utbildning eller pengar?

(nej jag är inte avundsjuk, har både bra utbildning och jobb, så ingen hugger på mig för det) 

Det är ett diskussionsforum och anonyma svar, det står en fritt att delta eller låta bli.

Att vara nöjd med livet har inget med saken att göra för mig. Har karriären fokus i mitt liv, ja absolut, är jag märkvärdig för det, nej inte alls. Allt sker på bekostnad av något annat, i vissa fall är det ett personligt och aktivt val medan det i andra fall inte är ett val alls.

Det är ingen som har anklagat dig för att vara avundsjuk.

Svar på tråden FINNS DET UTBILDADE MÄN PÅ FL? ÖSTERMALMSKILLAR SOM ÄR STILIGA