Inlägg från: HoppasPåEnTill |Visa alla inlägg
  • HoppasPåEnTill

BIM December 2016

mariama skrev 2016-11-26 19:30:37 följande:

Hoppar återigen in i en bim-tråd! Fjärde försöket efter vårt MA (som då tog sig på första försöket) till att få ett syskon till vårt barn som blir två i februari.

Sån trist väntan även om det inte har gått så många månader. Den här månaden testar jag bidrottninggelé (Apiforce, naturläkemedel) som bl.a sägs boosta äl och hjälpa på traven, finns många som har lyckats bli gravida plötsligt efter att ha börjat äta såna tabletter. Svårt att säga om det funkar eller om det är sammanträffanden men värt ett försök tyckte jag :) Äl runt 5/12 om det inte ändras iom tabletterna!

Välkommen hit! Massa lycka till.
  • HoppasPåEnTill
    Ia82F skrev 2016-12-04 14:05:58 följande:
    var så säker att mensen skulle komma! Men shiit plussade idag
    Massa grattis. Vad roligt!
  • HoppasPåEnTill
    Heineken86 skrev 2016-12-08 06:11:32 följande:

Wiiiiii! BIM idag och var egentligen inte särskilt hoppfull då jag inte märkt av nån ägglossning och vhaft mindre sex än vanligt.... men det var visst ett plus. Försök tre med tredje barnet. :)
    .

Grattis! Vad roligt- 
  • HoppasPåEnTill
    Mirabelle24 skrev 2016-12-08 07:50:26 följande:

Idag steg min temp konstigt nog, kan kanske bero på att jag sovit vääääldigt dåligt inatt! Tror man kan säga att jag fått mens nu också, mer blod än det var igår. Så jädrans deppigt. Jag hade ju förväntat mig detta eftersom tempen inte har stigit knappt något alls men ändå är det som ett slag i magen när mensen kommer!

Sen går man in på fb på morgonen och det första man ser är ÄNNU en kompis som är med barn...

När ska det bli min tur?? :(

Kliver in på försök nr 4 nu.. andra försöket med koll på ÄL dock! Hoppas det tar nu!

Och så en fråga! Är en lutealfas på 12 dagar ok? Har haft det både förra månaden och denna!

Eller ska man prova något hälsokostigt? Tips?

Så tråkigt. Lider med dig. 
    Lycka till i nästa cykel. 
  • HoppasPåEnTill

Jösses vad tiden går långsamt. Känns som om man går och väntar på någonting precis hela tiden. 
    Är på CD5 och har ett par dagar kvar med Pergotime. Sen blir det att vänta ÄL och jag har ingen aning om när den kommer. Hoppas att den inte kommer precis vid jul för då är min donator inte hemma. 
    Tempar, läser, planerar. Vad gör ni andra för att få tiden att gå?

• HoppasPåEnTill

Vad använder ni för ÄL-test? Jag gillar verkligen clear blue men det blir så galet dyrt. 
    Har köpt några från någon site men de är så svåra. Visar nästan alltid lite utslag och sen pang fullt. Ingen stegring liksom. Tror det heter Billigatester som jag köper ifrån. Var köper ni era tester och är ni nöjda?

• HoppasPåEnTill
    Karin Marie skrev 2016-12-12 20:09:53 följande:

CD 26 och inget positivt ÄL-test.. ska man skratta eller gråta?.. så trött på att det aldrig kommer igång ordentligt. Blir så ledsen.. Känts både idag å igår som ägglossning, och båda dagarna har det strålat ner mot blygdbenet. Ber till allt att det ska komma igång!!

Vad använder du för tester?
  • HoppasPåEnTill

Hurra! Idag visade CL 4-dagars en blinkande gubbe. (2-dagars negativ och teststickorna verkar helt ur form den här cykeln)

Hoppas få till insemination idag och i morgon eller på fredag. Håll tummarna, snälla.

• HoppasPåEnTill

Positivt ÄL idag. Clearblues 4-dagars. Konstigt nog är 2-dagars fortfarande negativt. Min LH stegring brukar vara kort.

Inseminerad idag och planerat i morgon. BIM bör blir runt nyår.

• HoppasPåEnTill

Jag fattar verkligen inte.
    I förrgår när jag testade så blinkade clearblue 4-dagar. 2-dagars var negativt. Antog att det betydde att ÄL var på G.
    Både igår och idag visade det samma.

Det konstiga är att cervix var nere och öppen i förrgår. Det är den inte nu.

Någon som har någon idè?
    Är det någon vits att göra ett försök idag?

• HoppasPåEnTill

Vet inte vad min kropp håller på med. Clearblue 4-dagars har blinkat i 4 dagar. Alla andra ÄL-test är negativa.
    Cervix var nere och öppen för 3 dagar sedan men nu är den hög och stängd. Tempkurvan säger ingenting än så länge. Suck

• HoppasPåEnTill
    Tussilago6 skrev 2016-12-19 18:41:21 följande:
    Jag tog rosenrot för första gången denna gång och blev gravid direkt, det var på åttonde försöket. Jag blev gravid på försök nr.5 också men det blev precis som för dig, svaga plus och sedan blödningar, som en försenad kraftig mens. Lycka till!
    Vilka dagar i cykeln tog du dem?
  • HoppasPåEnTill
    Tussilago6 skrev 2016-12-20 05:42:27 följande:

Jag tog från mensens första dag fram till ca 2 dagar innan ägglossning, man ska visst inte ta efter ägglossningen. Det kan ju förstås vara en slump att jag blev gravid precis då, men det kan ju vara värt ett försök! Dessutom tycker jag det verkar som det funkar för ganska många!

Ungefär så har jag också tagit. Har ÄL väldigt snart. Hoppas det tar sig den här gången.
Svar på tråden BIM December 2016