• Livetsgång

BIM December 2016

Tog test nu vid exakt tid som jag gjorde igår med ÄL test.. Jag har aldrig sett så starkt utslag haha.. Dock inte så starkt som det bör vara men nått är i görningen med ÄL :)

Teststrecket från nu och utläsning innan 15 minuters tid enligt manualen är lite starkare än bilden visar dock ännu ej lika starkt som kontroll men inte långt ifrån :)

Igår visade det knappt något inom tidsramen
    Idag syns det såhär starkt inom tidsramen

• Livetsgång
    heel skrev 2016-11-24 19:10:34 följande:
    Visst är det roligt när man får starkt positivt på ÄL-test när man inte fått det innan :)

Sen är ju tiden så känslig med. Och individuell givetvis..

Jag testade vid kl 16 och kl 19, för mig gav kl 19 det absolut starkaste resultatet, blev överlycklig att jag fick stegring! Tänk då reaktionen när man ser två streck på ett gravtest ;)
    Jag har testat tidigare tid och senare tid men just runt 17 tiden är den tydligast :)

jag har tagit ofantligt med ÄL test men aldrig att dom blivit så pass starka som detta idag :)

Och ÄL flytningarna är ju tydliga och väldigt trådiga med så kalendern har nog ändå rätt att den beräknade ÄL ska ske på lördag eller söndag ungefär :)
  • Livetsgång
    Kruxet skrev 2016-11-24 18:11:28 följande:
    Härligt med starkare ÄL-test????
    Ja verkligen.. Vet inte hur många ÄL test jag tagit under denna veckan nu på olika tider alla dagar och nu börjar det sticka ut mer.. Igår vid samma tid va det helblankt och idag vid samma tid syns teststrecket mycket tydligare :D 

Har tagit tidigare idag med men inte såpass starka då

Tog test 3 timmar innan detta som togs idag och då va det knappt synligt streck
  • Livetsgång
    heel skrev 2016-11-24 19:37:12 följande:
    Ja det gäller att testa sig fram, plus att man måste ju gå några timmar med innan man kan testa igen och har man då kort period att få utslag missar man den lätt! Så det går åt många test ;)

Spännande! Då är det nu du ska mysa på extra mycket :)
    Jo precis.. Jag hade ju samma ÄL flytningar förra månaden men då testade jag aldrig med test, fick mer massa symptom strax innan ÄL med stick runt äggstockarna.. Då hade jag ÄL runt detta datum också och mensen kom 12 november och nu är ÄL igång igen med likadant tecken men nu kan jag ju även se att något syns på testerna :)

Har aldrig haft koll på ÄL förr pga att jag varit hoppig med p-skydd så detta är ju helt ny upplevelse för mig.

Vet inte hur många  ÄL test jag förbrukat haha men skönt nu när man själv kan se något utslag åtminstonde :) 

Hade sparsam mens 12 Oktober som höll på 5 dagar
    Runt 26-28 Oktober fick jag extrema ÄL flytningar
    12 November kom mensen som leverans och höll på exakt 5 dagar
    Nu börjar åter ÄL flytningar smyga  på

Sista P-sprutan togs 11 Maj och gick ur kroppen i Augusti och kroppen har redan igång som en klocka :)
  • Livetsgång

Haha tog äl nu innan läggdags med nu är det inte långt ifrån :) teststreck lite mörkare än det som togs vid 17.

Ska ta nästa test vid 17 tiden imorgon då jag bara har ett äl test kvar nu.

• Livetsgång

Fick även igårkväll tydliga ÄL flytningar.. Och på natten lyckades jag locka till mig sambon ;) Ska locka till mig honom i helgen också ;) 

• Livetsgång
    Luttanlej skrev 2016-11-25 15:17:35 följande:
    Älskar hur du skriver att du lockar haha. Själv tvingar jag haha
    Haha.. Ja lite komisk måste man ju vara :P Fast det är ju inte så svårt att locka dom heller :)
  • Livetsgång
    zwp skrev 2016-11-25 15:38:30 följande:

Ja nu jävlar ska det bli bebis för oss allihopa till jul hahaha :D Men har ni andra också så sjukt jävla ont i bröstvårtorna vid ägglossning? Har slutat med ägglossningstest då gynekologen sa att har man provat det mer än 2 månader utan att bli gravid var det inte lönt att fortsätta då det kan mer bli en stressfaktor. Men ni som har ont i bröstvårtorna och tar äl-test, är det före, under eller efter äl för er det kommer?

Mina bröstvårtor typ isar idag speciellt och ikväll hade jag mer kännbara stick vid äggstockarna.. Har dock inga fler ÄL test kvar så jag får helt enkelt lita på den stegring som visades igår och gå efter de konstaterade ÄL flytningar jag har och undersökt haha :)

Enligt kalendern ska jag har ÄL imorgon eller Söndag men idag är bröstvårtorna isiga i känslan.
  • Livetsgång
    Luttanlej skrev 2016-11-25 20:28:15 följande:

Sexade igår vid äl. Min äl smärtade på höger sida denna månad. Idag har jag som hugg mer i mitten. Som att det ilar till då och då. Hopps det betyder att ett befruktat ägg kanske fastnar?

Ja du den där mittenhugg känslan hade jag med innan.. Kändes typ som en skum tryck/il känsla som sträckte sig från mitten av nedre magen till ner över översta delen av "Fiffi". Inte ont utan bara såndär skum känsla.
    Fick det när vi va ute på Black Friday så jag ville bara hem för trodde jag hade börjat blöda eller nått annat skumt utan orsak iomed jag inte alls känt den känslan förra gången. 

Annars har jag mer bara mol/stick just nu på högra sidan typ (kramande) känsla.
    Jättesvårt att förklara haha
  • Livetsgång
    zwp skrev 2016-11-26 01:12:27 följande:
    Okej då har du alltså det före äl? För om jag kollar mina föregående månader så har jag haft det så precis efter ägglossningen men jag tycker det verkar sjukt konstigt. Varför skulle man få så efteråt liksom och inte före eller under som verkar mer troligt. Kroppen släpper ju ifrån sig ägget och då borde hormoner och sådant sjunka?
    Tror min ÄL har varit detta dygn nu.. Min morgontemp hade ökat :)

Normala basaltempen ligger på runt 36,02 - 36,05 idag nu på morgonen så ligger den på 36,26 :)

Men de isiga brösten håller ännu på
Svar på tråden BIM December 2016