• mariama

BIM December 2016

Hoppar återigen in i en bim-tråd! Fjärde försöket efter vårt MA (som då tog sig på första försöket) till att få ett syskon till vårt barn som blir två i februari.

Sån trist väntan även om det inte har gått så många månader. Den här månaden testar jag bidrottninggelé (Apiforce, naturläkemedel) som bl.a sägs boosta äl och hjälpa på traven, finns många som har lyckats bli gravida plötsligt efter att ha börjat äta såna tabletter. Svårt att säga om det funkar eller om det är sammanträffanden men värt ett försök tyckte jag :) Äl runt 5/12 om det inte ändras iom tabletterna!

• mariama

Wihoo, ÄL på ingång verkar det som. Stegring på testet idag, på cykeldag 9 bara! Brukar ha äl runt dag 16-18 men det ser ut att bli några dagar tidigare den här gången. Tror det beror på Apiforce som jag har tagit i snart en vecka nu, verkar vanligt att cykeln ändras lite. Ska bli spännande att se om det hjälper oss till ett plus :)

• mariama
    Sally8585 skrev 2016-11-29 16:12:08 följande:

ÄL här i dagarna! Nu ska det liggas så man kan få sig en fin julklapp :D Hur går det för er andra??

Samma här, borde ha äl inom tre-fyra dagar! Heja oss :)
  • mariama
    Sally8585 skrev 2016-11-29 16:42:41 följande:

Samma lika här! :D Heja oss som sagt! Nu ska vi plussa i dec! Om inte så tar jag och sambon en paus och kör igen nästa höst. Vi har 3 barn som är födda i jan /feb så vi kände för ett sommarbarn nu ;)

Jaaaa! Vad underbart det vore :)) Åh skönt att känna sig okej med det ändå, här är vi mer desperata! Vårt barn är född i februari så håller med om att sommarbarn vore mysigt! Men nu får det bli en höst- eller vinterbebis ändå om det är så, haha!
  • mariama
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:37:08 följande:
    Ni får se det positivt... sjukt skönt att slippa va höggravid under värsta sommarhettan. :)
    Ja, sant :D Skulle det ta sig den här gången så skulle BF bli i slutet av augusti. Vore väl inte så dumt! Men äh, när det än blir bebis nu så blir jag lycklig!
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-30 09:08:56 följande:

Min temp dippade idag på ÄL+5

Bim är 11-12 December

Men har läst någonstans om att tempdipp kan ske några dagar efter ÄL.

Så ser kurvan ut nu på morgonen.

tempen ligger dock fortfarande förhöjd ^^

Min normala basaltemp är som sagt 36,05-36,10 i övrigt

Ja, det är vanligt! Fick så i min förra cykel, var inte gravid, men kan även vara en implantationsdipp då ägget fäster. Återstår att se om tempen går upp igen och kanske även ännu högre! Spännande :)
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-30 10:27:35 följande:

Jo jag har läst man kan få det men tycker det är tidigt att få en sån dipp när dom flesta får en dipp runt äl +7-10 någonstans. Och när man ska får mens brukar det ju dippa rätt nära mens och jag är inte nära därännu iomed den är beräknad 12 december :) Det är ju 1,5 vecka dit haha

Ja tempen är ju fortfarande mycket högre än min normala kroppstemp :)

Är ju väldigt lågtempad i övrigt iomed jag normalt ligger på runt 36,05 så de är ju fortfarande väldigt förhöjd jämnfört med den normala tempen :)

Jaa men 4-10 dagar efter kan ägget fästa :) Men ja, det kan dippa ändå utan anledning förstås! Dippen närmare mens kommer ju alltid senare. Tempkurvan jag hade när jag blev gravid var väldigt ojämn både före och efter äl :)
  • mariama

Alldeles nära äl nu tror jag! Har haft liten stegring på testen ett par dagar, inte hunnit ta nåt idag men ska göra det efter jobbet. Hade ordentliga äl-flytningar igår och idag har jag värk och är helt öm. Så hoppas på äl i helgen så vi kommer förbi det och kan blicka framåt mot BIM! Är vi fler med äl i helgen? :)

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-02 21:09:23 följande:

Tog ett nytt test nyss får fortfarande samma smala streck o.o

Väldigt smalt men är rosa. Det är gravkollens test

Tl visar bara knappt synliga skuggor.

Fundersam till max nu

Vänta lite till och testa igen! Håller tummarna :) Har dock själv varit med om att jag fått svagt streck med såna billiga test :( Så från och med nu kommer jag enbart lita på streck som tydligt syns och är tydligt rosa. Så, vänta lite till och ta med morgonurin vetja!
  • mariama
    Livetsgång skrev 2016-12-02 21:31:49 följande:

Gud vad kass kvalitet det ger när man postar bilder här haha

Ja iallafall streck trots smalt är rosa iafall men tar med morgonurin imorgon för att va säker

Då kan det ju vara något, om det inte var så tidigare månader :) Mina blev tydligt rosa när jag drog upp kontrast osv, och det syntes väldigt tydligt om jag gjorde ett sånt negativ också. Såå trist när det är så :(( Vilken dag är du på nu då? :)
Svar på tråden BIM December 2016