• lisohl

BIM December 2016

Jag joinar också er. Det blir sjätte försöket till ett syskon. ÄL blir i början på dec och bim den 17/12. Tidigare månader har jag haft lätt molvärk och spänningar i brösten efter äl men det har avtagit ju närmare bim jag kommit. Jag känner dessutom att jag blir mer och mer avslappnad för varje månad som går. Kanske lite bakvänt men jag vet ju att jag kan bli gravid vilket var en oro inför första barnet. När vi fick första barnet kände jag dessutom "vilken tur att det inte tog sig tidigare för då hade det ju inte blivit han" och därför känner jag att när det än blir nu så kommer det bli det bästa (man kommer ju inte veta nåt annat ;)). Lycka till allihop, ska bli så kul att följas åt!

• lisohl
    polly82 skrev 2016-11-17 20:09:08 följande:

Tänkte köra med ÄL tester för att få lite bättre koll. Men hur funkar det? Ska man testa flera gånger om dagen?? Räcker det inte med en gång? :) Morgonkiss eller inte? Har 7 st tester här hemma så ett om dagen i 7 dagar är väl bra? Eller... hur gör man? Haha hjälp mig ni vana testare!!! :)

De brukar stå i bruksanvisningen på testen om man ska testa på morgonen eller eftermiddag, alternativt har det ingen betydelse. Jag har använt tester från Billiga tester och då testade jag på morgonen. Om jag fick ett starkt men inte fullt positivt test på morgonen testade jag även på kvällen för att inte riskera att missa fullt utslag. Lycka till!
  • lisohl
    Aspargus skrev 2016-11-22 17:55:44 följande:

Ni som kör med ägglossningstester, brukar dessa stämma bra överens med flytningarna?
    Jag känner mig ganska säker på när jag har ägglossning pga flytningarna, men har inte kollat med tester om det stämmer. Senaste ägglossningen hade vi sex tre dagar innan samt, enligt vad jag tror då, samma dag som ägglossningen. Dagen jag misstänker att jag hade ägglossning hade jag flytningar liknande äggvita, fast segare. Borde ju prickat i sådana fall, men det behöver ju klart inte bli något för det. Har funderat på om jag bör kolla med ägglossningstester åtminstone en gång så jag inte lurar mig själv när jag har ägglossning och inte. Å andra sidan har vi ju i alla fall haft sex nära inpå ägglossning och inte missat den... Känner att jag vill försöka hålla mig på mattan, är rädd att jag kommer bli helt manisk om jag börjar med ägglossningstester..

När jag har använt äl-test har jag fått positivt när jag haft äl flytningar. Dagen efter jag haft äl flytningar har med andra ord varit ägglossningsdagen för mig.
  • lisohl
    Tosse87 skrev 2016-12-01 07:40:02 följande:

Äntligen har man fått en blinkande smiley på clearblue ÄL test! Så snart är det äntligen dags för månadens ÄL. Alltid så seg väntan!! Någon annan som har ÄL snart?

Ja, det borde vara när som helst nu. Har lite molvärk som jag brukar få någon dag innan.
  • lisohl
    BeccaBus skrev 2016-12-06 18:48:06 följande:

En fråga till er som fått barn förut (jag kommer inte ihåg hur det va för mig..)
    När ni fick tillbaka mensen efter förlossningen, vad cykeln direkt då som den brukar?

Mensen kom en månad efter att jag slutat amma. Första cykeln var 35 dagar och sen kortades den ner med 1-2 dagar varje månad i ett halvår och sen dess har den varierat mellan 28-32 dagar.
  • lisohl

Äl +4 idag och igår och idag har jag inte känt nåt. Tidigare månader har jag haft molvärk varje dag mellan äl och bim (mer eller mindre iaf). Jag tar det som nåt positivt även om jag försöker att inte skruva upp förhoppningarna. Detta är sjätte försöket till ett syskon. Första barnet blev till på femte försöket och av någon outgrundlig anledning hade jag trott att det skulle gå snabbare med andra barnet!? Jag känner dock ingen stress. Tyckte de två första månaderna den här gången var jobbigast för då var jag SÅ skengravid och trodde verkligen att det kunde ha tagit sig. De senaste månaderna har jag varit betydligt lugnare även om man förstås alltid börjar hoppas när mensen är nån dag sen.

• lisohl

Idag är jag på äl+7. Igår kväll fick jag nåt som kändes som kramp i bäckenbotten. Det kändes ända upp mot magen. Det gjorde ont i alla lägen; sittandes, liggandes och ståendes. Nån som känt nåt liknande (när som helst under cykeln)?

• lisohl
    Livetsgång skrev 2016-12-11 12:14:23 följande:
    Jag fick typ så och sen ilade det runt om bäckenbenet bak mot ryggen.
    Okej, får vänta och se vad ditt test visar imorgon då. Håller tummarna!
  • lisohl
    Persicca skrev 2016-12-11 20:19:33 följande:

BIM för mig imorgon, och jag har egentligen inte känt av några symtom alls. Det ända jag har haft är värmevallningar som började igår och har känt av det idag också

Håller tummarna för dig! Har du tänkt testa eller vänta ut ev mens?
  • lisohl
    Livetsgång skrev 2016-12-11 13:28:02 följande:

Hmmm jag har en fråga till er.

Trots jag ej har ett tecken på mensvärk och mycket sparsam blödning som inte alls är lik min rikliga mens så fick jag nyss ska försöka förklara

Ilande/stick ner mot blygbenet 3-4 gånger inte som gjorde ont utan mer som 3-4 gånger så kändes det som nån petade på något och det ilade/stack till väldigt dovt.
    2 på mitten delen ner och 1-2 på höger sidan ner O_O 

Vad fanken va de tro

Hur har det gått för dig?
  • lisohl
    Livetsgång skrev 2016-12-13 10:21:38 följande:
    Denna månaden ger jag upp. Blanka test idag.

satsar på ÄL i julveckan nästa vecka ;)

Så nu ska jag ha BIM 9 Januari :)

Kanske va lika så bra att det inte blev något just nu iomed jag fick börja med stark behandling av kortisontabletter nu under en kort tid pga min ledsjukdom som är i debutstadiet :) 
    Då önskar jag dig lycka till då istället och håller tummarna för er skull! :)
  • lisohl
    fruthomsen skrev 2016-12-15 09:32:35 följande:

Hade äl i söndags (tror jag) och har sen i måndags haft lite molande värk. Har varit litegrann, men imorse så vaknade jag upp med allt mer molvärk än jag haft innan. Det sitter fortfarande i och det känns mer än vad det gör vid mensvärk. Vanligtvis så kan det kännas lite vid ena äggstocken när jag har äl, men dnu är det över hela.

Tidigt att vilja tro någonting just nu, men mannen sa igår att det helt klart kommer ta sig. Denna molvärk aka växtvärk är inte riktigt vad jag är van med...förutom vid graviditet. När jag väntade minstingen, så var det ofta jag fick ligga och vila i början då växtvärken var enorm :) 

Hoppas hoppas :)
  • lisohl

Mensen kom idag, tre dagar sen. Nya tag nästa år. Lycka till allihop!

Svar på tråden BIM December 2016