• Karin Marie

BIM December 2016

Hoppar in här! :)

Är jätte osäker på när bim är då min mens har varit väldigt oregelbunden å inte ens kommit vissa månader. Men bim i December iallafall mellan 15-25 . Börjat med ÄL test för att se om jag har någon ägglossning denna månad, lika spännande varje gång :)

• Karin Marie
    Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

Åh jag förstår vad du menar! Ledsen att du känner sån stor sorg! Hur länge har ni försökt? Jag har alltid längtat efter barn, nu har vi försökt i snart 6 månader och min mens är kaos.. det gör mig så ledsen. Och som du säger, alla runt om blir gravida och får barn, och det är tufft, så tufft!! Men jag försöker ändå att hålla humöret uppe, och inte gå ner mig allt för mycket vilket kan bidra till att kroppen inte tillåter det! Många av mina vänner som har börjat försöka för kanske 3 månader sedan har blivit gravida, vilket är hemskt för en annan.. men jag måste hålla humöret uppe!! Kram på dig !
  • Karin Marie

CD 19, ännu inget positivt ÄL-test.. hoppas hoppas hoppas att jag får det till helgen!! Så jag vet att jag iallafall har ägglossning!

• Karin Marie

Tycker att det är lite starkare idag, tidigare har det varit ljusgrått men idag lite mer rosa.. kan det vara ÄL på gång??

• Karin Marie

Åh grattis alla som har plussat!!!! Fantastiskt!!!

Här testas det för ÄL .. mycket starkare idag, så bara hoppas att jag får ÄL denna helg!!

• Karin Marie

Trodde ÄL-TEST skulle bli positivt idag.. men icke! Ska testa igen på eftermiddagen! Det är starkare än vad det har varit iallafall, men ja inte positivt! (Så svårt att få bild) . Men tror ni det är på gång?

• Karin Marie
    mariama skrev 2016-12-11 08:24:28 följande:

Så olika från person till person hur testen ser ut! Jag har sådär hela månaden och sen starkt vid äl då, men brukar du ha svagare och nu fått en stegring så låter det ju väldigt hoppfullt :) Du får testa igen idag och se om det är ännu starkare :)

Aha, ja jag brukar ha helt blankt annars! Testade nyss och det var mycket svagare.. suck!
  • Karin Marie

CD 26 och inget positivt ÄL-test.. ska man skratta eller gråta?.. så trött på att det aldrig kommer igång ordentligt. Blir så ledsen.. Känts både idag å igår som ägglossning, och båda dagarna har det strålat ner mot blygdbenet. Ber till allt att det ska komma igång!!

• Karin Marie
    Nykär15 skrev 2016-12-13 10:35:54 följande:

Usch vet känslan..förra cykeln fick jag ÄL på dag 28...så cykeln blev 42 dagar. Sjukt lång väntan. Denna månaden fick jag hjälp med Letrozole och pang så kom ÄL på dag 13 som vanligt. Har haft problem med min cykel efter vårt MA i juli...var som en klocka innan. 

Hoppas den kommer i ordning snart!

Åh vad jobbigt ! Ja jag har haft det så konstigt nu sedan i Juni.. man blir så himla ledsen.. men vad skönt att du fått hjälp!! Tack så jätte mycket!!
  • Karin Marie
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-13 10:36:34 följande:

Vad använder du för tester?

Använder de från graviditetskollen , vanliga stickor. Det brukar alltid vara helt blankt när sträck 2 ska komma, men denna gång har det varit liite och blev starkare en dag men inte tillräckligt. Jag har ingen koll på min cykel då den har varit oregelbunden och konstig sedan 6 månader tillbaka. Men bör ska ha ägglossning nu.
  • Karin Marie

Man blir ju knäpp.. inget positivt ÄL-TEST än.. CD29. Senaste tre-fyra dagarna strålar och hugger det liksom ner mot underlivet, liksom vid venusberget fast på sidorna (innan ljumskarna). Känns inte lika kraftigt idag och det är mest på höger. Haft lite värk i äggstock men inte mycket. Jag blir galen snart...

• Karin Marie
    larssonc skrev 2016-12-26 09:59:26 följande:

Jag är på bim+ 2, ingen mens, hög temp och tokblankt test.. så irriterande när kroppen ska luras :(

Visst är det!! Usch.. trodde verkligen det hade tagit sig denna månad.. dock vet jag inte om jag hade äl någon gång. Men man blir så less..
Svar på tråden BIM December 2016