• heel

BIM December 2016

Väntar på magen skrev 2016-11-24 14:44:24 följande:

ÄL+7 idag, men har inga som helst symtom (första månaden utan "skensymtom" :)

Tror inte så mycket på denna månad heller då vi endast fick till det 1 gång under äl-period.

Någon annan som är på ÄL+7 idag? :)

Jag har också ÄL+7 idag! :)

En evig väntan på att få testa!

Har haft molvärk på kvällarna denna veckan, men bara en stund vid 19-tiden ungefär.. Och vääldigt trött! Men kan vara förkylning på g kanske plus mycket jobb.

Jobbigt med skensymptom.. Är van vid det jag med ;)
  • heel
    Livetsgång skrev 2016-11-24 18:00:04 följande:

Tog test nu vid exakt tid som jag gjorde igår med ÄL test.. Jag har aldrig sett så starkt utslag haha.. Dock inte så starkt som det bör vara men nått är i görningen med ÄL :)

Teststrecket från nu och utläsning innan 15 minuters tid enligt manualen är lite starkare än bilden visar dock ännu ej lika starkt som kontroll men inte långt ifrån :)

Igår visade det knappt något inom tidsramen

Idag syns det såhär starkt inom tidsramen

Visst är det roligt när man får starkt positivt på ÄL-test när man inte fått det innan :)

Sen är ju tiden så känslig med. Och individuell givetvis..

Jag testade vid kl 16 och kl 19, för mig gav kl 19 det absolut starkaste resultatet, blev överlycklig att jag fick stegring! Tänk då reaktionen när man ser två streck på ett gravtest ;)
  • heel
    Livetsgång skrev 2016-11-24 19:17:15 följande:

Jag har testat tidigare tid och senare tid men just runt 17 tiden är den tydligast :)

jag har tagit ofantligt med ÄL test men aldrig att dom blivit så pass starka som detta idag :)

Och ÄL flytningarna är ju tydliga och väldigt trådiga med så kalendern har nog ändå rätt att den beräknade ÄL ska ske på lördag eller söndag ungefär :)

Ja det gäller att testa sig fram, plus att man måste ju gå några timmar med innan man kan testa igen och har man då kort period att få utslag missar man den lätt! Så det går åt många test ;)

Spännande! Då är det nu du ska mysa på extra mycket :)
  • heel
    Livetsgång skrev 2016-11-24 19:58:08 följande:

Jo precis.. Jag hade ju samma ÄL flytningar förra månaden men då testade jag aldrig med test, fick mer massa symptom strax innan ÄL med stick runt äggstockarna.. Då hade jag ÄL runt detta datum också och mensen kom 12 november och nu är ÄL igång igen med likadant tecken men nu kan jag ju även se att något syns på testerna :)

Har aldrig haft koll på ÄL förr pga att jag varit hoppig med p-skydd så detta är ju helt ny upplevelse för mig.

Vet inte hur många  ÄL test jag förbrukat haha men skönt nu när man själv kan se något utslag åtminstonde :) 

Hade sparsam mens 12 Oktober som höll på 5 dagar

Runt 26-28 Oktober fick jag extrema ÄL flytningar

12 November kom mensen som leverans och höll på exakt 5 dagar

Nu börjar åter ÄL flytningar smyga  på

Sista P-sprutan togs 11 Maj och gick ur kroppen i Augusti och kroppen har redan igång som en klocka :)

Va skönt att veta att kroppen funkar som den ska nu då :) mys på och lycka till! :D
  • heel
    Väntar på magen skrev 2016-11-27 09:35:38 följande:

Testade imorse och vet inte riktigt vad jag ska tro :/

Bim-5

Ser svagt positivt ut! :D du får uppdatera nästa test med :)
  • heel

ÄL+10 idag, tog ingen temp imorse då det vart julbord med jobbet igårkväll. Kunde inte hålla mig längre :( gravtest idag som visade negativt.

Har lång lutealfas och räknar med mens om en vecka ungefär. Och en vecka före mens kommer alltid smärta och ömmande bröst, vilket kom idag! Så känner inga vida förhoppningar om att det tog sig denna gång heller.. Ska göra ett test nästa helg iallafall!

Skillnaden denna cykel gentemot andra är att jag varit otroligt trött.. Och molvärk om kvällarna sista veckan.

• heel
    Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

Jag har använt mig av försvarsmekanismer i alla år(har vetat att jag nog inte har lätt för att bli gravid sen 2005), bortförklarat för allt och alla att jag inte vill ha barn just nu, kanske inte alls.. Har märkt att man slipper de jobbiga frågorna då.. Plus att jag i slutändan nästan har intalat mig själv att livet utan barn är bättre.

Men nu efter 1,5år har det varit jobbigt när alla i ens närhet får barn och klockan rusar :/ familjen har även dom börjat fråga om det inte börjar bli dags snart.. Bara min syster som vet allt.

Jag försöker att spendera mycket tid med mina syskonbarn, men det är ändå aldrig samma sak..

Jag och sambon pratar ofta om längtan efter egna, men sambon tröstar mig med att vi kan göra livet rikt på andra sätt om det inte går, alternativt adoptera om det går så långt.

Har ett par vänner som ska försöka ställa sig i kö för adoption nu för dom har verkligen försökt allt.

Tröstar mig även med att våra djur är våra barn. Dom är guld värda när allt känns deppigt.
  • heel
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:22 följande:

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Grattis!! :D
  • heel
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 11:34:34 följande:

Bim idag och att PLUS!!!!! Efter 7 månaders försök!!!

Grattis!! :D
  • heel
    polly82 skrev 2016-12-06 22:00:07 följande:

Då ligger vi ganska lika! :) Sista mensdagen här imorgon, ÄL ca 16/12 och BIM runt 30/12. 4e försöket första barnet, nu kör vi! Håller tummarna för ett nyktert tolvslag i år! Lycka till! :)

Samma här för mig, den är slut imorgon! Sen börjar vi om igen och myser hela december ! :)
  • heel
    FrökenE1985 skrev 2016-12-09 15:04:52 följande:

Bim idag. Ingen mens än så länge och tempen är fortsatt hög. Inväntar test som bör komma med posten idag. Hållt mig i 6 timmar nu för att kunna testa. Haha

Hur har det gått? Har posten kommit ännu? ;)
  • heel
    kvinna29årskåne skrev 2016-12-27 19:32:24 följande:

Bim idag ingen mens i sikte men känns som den skulle vara på väg(har gjort det i eN vecka nu).

Negativt på clearblue men:

Är det bara jag som ser två sträck eller är det inbillning som vanligt?!

Det är två streck! :) jag behövde inte ens zooma in med mobilen för att se att det var två streck ;)
Svar på tråden BIM December 2016