Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:
Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.
Personligen tycker jag att det suger man går och väntar och så händer ingenting. Jag har också lite problem med Facebook och Instagram eftersom att många av mina vänner är samma del i livet .
Jag brukar tänka att när vi kommer få barn då kommer det att vara det barn som är menat att vara vårat barn. Jag också sagt till min man att jag är säker på att vi kommer att få barn men det kanske blir att det inte blir på det sättet som jag tror att det ska vara först och främst att det kanske får bli genom adoption eller på ett annat vis jag vet inte.
Just nu tänker jag :vi kommer aldrig vara bara vi två igen. Vi vann på våra bilder kommer alltid finnas andra medlemmar med bilden så att det är bara att njuta.
Lättare sagt än gjort eftersom att vissa dagar längtar jag ihjäl mig..