• metaphor

Hej alla godingar...

Har sen ÄL haft mycket mer flytningar än vanligt. till och med mensen var som en blodblandad flytning.... Vit flytning idag igen... brukar ALDRIG ha mycket flytningar ... Kissat TRE jäkla gånger inatt, drömmer att jag är gravid och sover apkasst... Tuttarna fortsätter växa och bli mer och mer ömma. fick hålla i dem under sexet igår för annars trodde ja dem skulle gå sönder... dessutom svettas jag så jag luktar svett, så jäkla vidrigt... :((((

hade BIM 16/11, "mensen" kom 18/11, varade i typ 2,5 dag med blodblandad flytning. behövde inte ens ha nåt skydd i trosorna på natten, vilket jag alltid ha behövt... Test neg 16/11 och tog test i förrgår på em-urin vilket också var negativt...

Mår illa och har molvärk i tjejmagen som blir mycket värre efter jag gjort nåt... 
    känner mig gravid, förstår inte symptomen annars. 

bah, jag hatar denna hopplöshet. :(

• metaphor
    Luttanlej skrev 2016-11-23 18:03:01 följande:
    Det låter som att du skulle vara gravid. Men kanske är du en låghormonare?
    Ja, det lutar ju åt det. förstår annars inte varför tuttarna gör ont och jag mår illa och är dessutom skittrött... men det är så jäkla jobbigt när testerna visar neg ... skitdrygt :(

Menmen, får väl vänta ett tag till, innan man vet om man skall sätta fart inför nästa ÄL eller om det redan är en bebis där inne... Hur sent "ska" hormonerna vara igång för ett plus? nästa mens är beräknad till 17/12... 
  • metaphor
    Ruffs skrev 2016-11-23 18:25:20 följande:
    Sitter i samma båt.
    Helt sjukt hade kunnat vara den som skrev det du skriver. Fick "mensen" 18 och sen var den kort och annorlunda jämfört med hur den varit innan.

Mår illa,är trött, huvudvärk och känner molvärk i magen.
    Testade = negativt
    Tänker testa igen på söndag.
    När har du tänkt testa igen?
    men guuud vad skönt att inte vara ensam!! jag vet inte när jag tänker testa. gör två nätter på jobbet nu, ev. att jag testar på lördag morgon... åker iväg på söndag så hade varit skönt att veta,men jag blir så ledsen när det är neg. är vårat nionde försök... :( 
  • metaphor
    Linda2barnsmamma skrev 2016-11-23 18:43:22 följande:

Jag är låghormonare. första barnet plussa jag inte fören v.12 och andra barnet inte fören v.9 :). . Hade inte nån tillstymmelse till symptom heller , eller de vet ja ju inte riktigt såhär i efterhand eftersom båda var hoppsan barn ;) så tänkte ju inte riktigt på de då...

Åhh!! jättetack för att du berättar detta i detta nuet.. upptäckte inte min första gravididitet förrän i vecka 12 jag heller. men som sagt, hade ingen aning om nåt innan det så kände väl inte efter heller. Blir ju lätt så att man känner efter lite för mycket när man så gärna vill ... men denna månad är nåt helt annat än tidigare. men men.. man ska väl inte hoppas på för mkt heller :( 
  • metaphor
    Kåtisroinen skrev 2016-11-23 19:57:34 följande:
    Det är inte ovanligt att man inte plussar förrän bim+14. Det vanligaste är kanske att man plussar innan, men verkligen inte alla. Köp känsligare test :) sök på hcg tabell så ser du hur det ser ut. De flesta testen testar från 25 mIU/ml :)
    åh, tack. ja. man blir ju helt galen av denna väntan, neg imorse igen. men tempen fortsatt "hög" och jämn.. suck.
  • metaphor

haha, supersvullna tuttar, men har gått ner 4,5 kg i vikt. jag förstår inte logiken i att tuttarna skulle bli större och MYCKEt mer fasta när jag samtidigt går ner i vikt...? haha... Hade "mens" (mer spottings) 18-20/11. tillsammans med mer graviditetstecken, men negativa tester.. jag är helt bombsäker på att jag har nåt problem med hormoner eller nåt. haha..... 

bim är 17/12 .... =)

• metaphor

BIM idag. läskigt med höjningen. konstigt att den gick ner igår om det skulle vara så att jag bär på ett litet hjärta i magen. Har mindre ont än vad jag brukar ha.... men jag tror ju varje månad att jag är gravid, men sen kommer BIM och morgontemperaturen bjuder på sänkning. trodde ju att så var fallet igår. men tydligen inte... :P man vill ju tro att jag haft en sån där omtalad "implantationsdip" men vem vet... vi är inne på tionde försöket så jag vågar knappt hoppas längre. 

Haft sån frossa då & då och sömnproblem denna månad. varvat med kass mage å så. men har ganska ont i magen nu så mensen kommer nog snart. :)

Hoppas att ni andra får en trevlig julklapp!! ;) 
  • metaphor
    Isneshaav skrev 2016-12-18 19:56:13 följande:

Till er som försökt länge så känner jag verkligen besvikelsen med er. Jag är en sån person som verkligen tror att tankens kraft har en stor betydelse. Det har den iaf i mitt liv. Ni kanske har haft ett positivt tänkande men gett upp, men gör inte det ! Positivt tänkande lönar sig till ett positivt resultat. Så försöker jag tänka.

När jag födde min son så sa alla - de kommer göra så ont så du kommer tro att du ska dö.
    - de är som att skita ut en melon. (Tack för infon)
    Då tänkte jag, okej de är den erfarenhet de flesta mammor har när det gäller smärtan under en förlossning. men de kommer inte bli min erfarenhet. Och det blev det inte heller.

Jag läste en bok om hur stor betydelse tankens kraft har, och var under hela förlossningen så otrolig fokuserad på mitt inte o mina tanka så jag behövde knappt lustgas då jag kunde kontrollera smärtan genom positiva tänkande. & när huvudet är halvvägs ute o barnmorskan säger - jag vet att de gör skiiiit ont men nu är de snart över. Då säger jag - nej de gör verkligen inte ont, är det redan över!?

Det jag vill säga är att - tanken kraft har större betydelse än du tror. Så ge inte upp

Lycka till alla !

tack så hemskt mycket för fina peppande ord! =)
  • metaphor
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 20:25:51 följande:

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

GRATTIS!!! :D:D:D
  • metaphor
    Tussilago6 skrev 2016-12-19 18:41:21 följande:
    Jag tog rosenrot för första gången denna gång och blev gravid direkt, det var på åttonde försöket. Jag blev gravid på försök nr.5 också men det blev precis som för dig, svaga plus och sedan blödningar, som en försenad kraftig mens. Lycka till!
    om mensen tänker komma nu snart så ska ja fasiken prova rosenrot jag också... har hemma, men mannen min har tagit dem, inte jag. :P
  • metaphor

mensjävuln kom som ett brev på posten! nu börjar jag med rosenrot får se hur det går =)

• metaphor
    Hallonfrossa skrev 2016-12-21 20:09:31 följande:
    Då kör du och jag på samma taktik denna månaden :)
    lycka till! :D jag inväntar ÄL i dagarna :)
Svar på tråden BIM December 2016