mixXi skrev 2016-11-11 21:40:06 följande:
Hoppar också in här.
Idag kom mensen. Fy så ledsen jag blev. Vi har försökt lite över ett år så nu blir det nog att ta kontakt med gyn. Känns som att det är något fel på mig. Har en väldigt oregelbunden mens-cykel på 30-40 dgr, det är nog mest det som oroar mig. Och att jag är 31. Och så blir alla runtomkring en gravida. Så jäkla orättvist =((( Och alla runtomkring håller på "är ni inte sugna" när vi är på besök hos vänner med bebisar. Och "när ska ni skaffa barn" etc etc.. KLART SOM FAN VI ÄR SUGNA MEN ALLA KAN INTE BLI GRAVIDA SÅ LÄTT vill jag skrika.. Har ni några tips på bra svar till dessa individer (som är såväl som ytliga bekanta till riktigt nära. Ex mina svärföräldrar...)
Blä. Nytt försök nu iaf. BIM kring 16/12
Förresten, för att få fertilitetsutredning - hör man av sig till sin vc för remiss eller direkt till gyn?
Jag bokade in mig själv på en privat gyn som gjorde fertilitetsutredningar när jag var yngre. Fick diagnosen PCO och fått hjälp. Dom har varit toppen så boka in dig på privat gyn och säg ni har försökt ett år så hjälper dom er.