BIM December 2016
Mensen kom inatt så det är ju bara att hoppa över till denna tråden!
Andra försöket, första barnet för oss båda. Han är 33 och jag är 26. BIM 18/12 så man kan ju hoppas på en tidig julklapp kanske :)
Mensen kom inatt så det är ju bara att hoppa över till denna tråden!
Andra försöket, första barnet för oss båda. Han är 33 och jag är 26. BIM 18/12 så man kan ju hoppas på en tidig julklapp kanske :)
Ni som kör med ägglossningstester, brukar dessa stämma bra överens med flytningarna?
Jag känner mig ganska säker på när jag har ägglossning pga flytningarna, men har inte kollat med tester om det stämmer. Senaste ägglossningen hade vi sex tre dagar innan samt, enligt vad jag tror då, samma dag som ägglossningen. Dagen jag misstänker att jag hade ägglossning hade jag flytningar liknande äggvita, fast segare. Borde ju prickat i sådana fall, men det behöver ju klart inte bli något för det. Har funderat på om jag bör kolla med ägglossningstester åtminstone en gång så jag inte lurar mig själv när jag har ägglossning och inte. Å andra sidan har vi ju i alla fall haft sex nära inpå ägglossning och inte missat den... Känner att jag vill försöka hålla mig på mattan, är rädd att jag kommer bli helt manisk om jag börjar med ägglossningstester..
Nu körde jag med äl-test och tycker inte alls att jag fått några flytningar och jag fattar inte riktigt äl-tester. Vi hade sex 2 dagar innan positivt test och samma Dag. Jag hoppas att det ska räcka för jag har inte märkt något på flytningarna.
Jag hade bara fruktansvärt ont samma dag som positivt test visade
När jag har använt äl-test har jag fått positivt när jag haft äl flytningar. Dagen efter jag haft äl flytningar har med andra ord varit ägglossningsdagen för mig.
Andra dagen med äl-test (är på dag 10 idag) och tycker mig se ett lite mörkare streck än gårdagen (båda är dock väldigt ljusa). Den ska komma söndag eller måndag (dag 13 el 14) så i sådana fall borde det väl stegras på dag 12 eller 13?
Vi tänkte försöka ligga mer målmedvetet varje dag nu fram till två dagar efter äl för att vara på den säkra sidan iaf. Påbörjade "uppdraget" igår. Tråkigt att ligga på beställning men har faktiskt märkt att lusten ökat övriga delar av månaden också på grund av att vi tvingat oss lite under just äl-dagarna och liksom kommit på att det är ju faktiskt ganska trevligt att ligga med varandra, haha (vi har båda haft psykiska svackor). Så det rutinmässiga liggandet till äl kan faktiskt mynna ut i trevligt och spontant sex övriga delen av månaden också :)
Det sista är inte positivt va? Borde väl vara starkare än så. Antar att det kommer imorgon då! Liggas ska det göras oavsett men vill försöka lära känna kroppen lite bättre.
Äntligen fast smiley och positivt äl-test. Har haft sex sen i onsdags, nu kör vi de 2-3 sista dagarna. Heja! Vi är inte de som har sex varje dag annars, så det blir lite jobbigt. Hoppas det inte påverkar smerierna för mycket att de inte är vana att simma varje dag, om man säger så! ;) Hur mycket har ni andra som blivit gravida haft sex runt äl?
Visst måste jag ha missat positivt äl-test? Det är ju svagare idag än
Nedersta i raden taget nyss.
Och här var strax efter jag testat igår, nederst är gårdagens nytagna test.
Läste för snabbt ja du hade stegring igår alltså så din ÄL är på gång nu så ligg i är mitt tips ^_^ Ta dock ett test igen under eftermiddagen.
Mina kunde skilja olika för olika tider på dagen men mitt starkaste fick jag vid 17 tiden när min ÄL visades :)
Inget av dessa är positiva, men ÄL är säkert på ingång. Du får testa i em igen. Jag hade så förra cykeln och tolkade det som att ÄL hade varit och att jag hade missat piken. Men på BIM kom ingen mens men jag hade sjukt ont, så tog för skojs skull ÄL-test som var tokpositivt på CD28, dagen efter svagare igen och mensen kom 2 veckor efter det. Så för mig var ÄL duktigt försenad, kanske att kroppen försökte första gången men inget släppte, så uppenbart försökte den igen två veckor senare och då hade jag ÄL eftersom mensen sen kom i två veckor prick efter det.
Ibland hoppar ju kroppen över att släppa...svårt säga. Men ha koll i em.
Grattis till alla plus hittills! :)
Mensen kom två dagar för tidigt. Lika bra. Funderar dock på om jag ens hade ägglossning, fick aldrig positivt äl-test men tänkte att jag missade stegringen bara. Nu blir jag dock osäker på om jag ens hade den eftersom mensen diffade vilket den sällan gör. Hade inte heller någon typisk äl-flytning vilket jag brukar ha varje månad. Jaja, bättre lycka nästa gång. Redan trött på att försöka nu efter andra försöket men det beror mest på att jag har vestibulit vilket gör det jobbigt att ha sex på beställning.
Grattis till er som plussat!