• polly82

BIM December 2016

Hej tjejer! Så kul att följas åt och höra hur det går för alla. Detta blir vårt 3e försök och jag har snöat in på allt som har med graviditet att göra. (Första barnet, så jag hoppas det är ok att bli lite preggozilla!) :)

Slutade med Cerazette i sept och har haft två 27 dagars cykler efter det. Har BIM 6 dec enl. app men tyvärr är sambon på jobbresa HEEEEELA ägglossningsveckan (fan!) så det blir nog ett nytt försök i dec... hur som helst är det spännande att följa och hoppas åt er andra! Jag är 34, sambon 30 och bor i Norge.

• polly82

Tänkte köra med ÄL tester för att få lite bättre koll. Men hur funkar det? Ska man testa flera gånger om dagen?? Räcker det inte med en gång? :) Morgonkiss eller inte? Har 7 st tester här hemma så ett om dagen i 7 dagar är väl bra? Eller... hur gör man? Haha hjälp mig ni vana testare!!! :)

• polly82
    lisohl skrev 2016-11-17 20:53:10 följande:
    De brukar stå i bruksanvisningen på testen om man ska testa på morgonen eller eftermiddag, alternativt har det ingen betydelse. Jag har använt tester från Billiga tester och då testade jag på morgonen. Om jag fick ett starkt men inte fullt positivt test på morgonen testade jag även på kvällen för att inte riskera att missa fullt utslag. Lycka till!
    Tack för hjälpen!! Nu ska jag se om jag blir klok på det här eller måste göra debut i "analysera tester" tråden också haha! Håller tummarna för många lucia och julplus!
  • polly82

Fråga: Första månaden med ÄL test. Svagt streck igår, positivt i dag. Ska jag testa imorgon också för att få koll på när det sjunker igen? Kan man ha positivt i flera dagar? Och om det är positivt flera dgr ska jag då räkna att ÄL sker ca 24-48 timmar efter sista positiva?

Har aldrig haft ÄL flytningar, vita eller vattniga men aldrig sega och trådiga. Kan man ha ÄL utan flytningarna?

Så pass förvirrad! :)

• polly82

Utslag på ÄL test söndag kl 14. Testade igen måndag samma tid och fick ett ganska starkt streck men något svagare än kontrollstrecket. Tisdag var jag hos gyn på cellprov. Hon tog VUL och sa "här ser det ut som du haft ÄL, du har lite vätska i buken som är vanligt efter ÄL". Det konstiga är att dagen efter fick jag en geléaktig flytning, som jag då tolkade som ÄL flytning. Så minimerar jag ju när ÄL egentligen skedde? Kan tillägga att jag haft molvärk alla dessa dagarna. Vad tror ni?

• polly82

Jag har BIM 6/12, denna månaden var sambon borta hela veckan innan, och några dgr efter ÄL. Fick positivt på ÄL test på söndag och vi fick till det onsdag kväll när han kom hem så det känns väldigt kört. Så jäkla trist och såå långt till januari och nästa BIM. Känner mig lite uppgiven, har man prickat dagarna runt ÄL har man iaf lite hopp. Får fördriva tiden med shopping!!

• polly82
    Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

Förstår känslan av att ha velat detta så länge att nu när man äntligen börjat försöka är man redan frustrerad och stressad. Istället för att "njuta" av den nya fasen och glädjas och hoppas tillsammans. Dela gärna med dig om bra tips för andra i samma sits. Stor lycka-till-kram till dig! <3
  • polly82
    larssonc skrev 2016-12-06 20:46:30 följande:

Nu är mensen snart slut, imorgon är sista dagen. Sen är det dags att börja med försök tre! Har ganska kort cykel, brukar ha äl på cd 12-14, så borde vara runt den 15e-17e december och bim runt 27e december. Hoppas jag får fira in nya året med det bästa beskedet man kan få! 

Då ligger vi ganska lika! :) Sista mensdagen här imorgon, ÄL ca 16/12 och BIM runt 30/12. 4e försöket första barnet, nu kör vi! Håller tummarna för ett nyktert tolvslag i år! Lycka till! :)
  • polly82

Wow, så många plus det blivit denna månaden!! Stort grattis till er alla <3
    Själv har jag ÄL i dagarna och vi är på semester och njuter max! Så denna gången hoppas jag lite extra att det tar sig... ;)

• polly82
    Längtar efter Dig skrev 2016-12-22 16:50:02 följande:

Jag har BIM den 30/12, alltså BIM-8. Jag har läst att en del har vita flytningar efter ÄL, men det har inte jag haft, betyder det att det inte togs sig kanske?! Fast då hade alla vetat när de var gravida direkt.. Jag har även haft molande värk i livmoder och hö äggstock sedan ÄL, någon mer som haft det?
    Åh, letar symtom som en tok.. frustrerande väntan...

? William -12 ?
    Är också på BIM-8 och har haft molvärk ända sen ÄL denna månaden, det gör ganska ont faktiskt och liksom "drar" eller "sticker" i tjejmagen, nedåt fiffi och bak i ryggen. Har inte känt såhär mellan ÄL och mens förut. Nån annan som känner igen? Kan det va nåt? Man blir ju galen av denna långa väntan!!! :)
  • polly82

Alltså, jag har mått lite illa nu ikväll.. kan ju iofs bero på mängder av julmat haha! Molvärken är kvar, känns som stickningar blandat med tryck mot magen. Hur känner ni andra? Grattis till er som plussat och god jul! <3

• polly82
    Isvattenis skrev 2016-12-26 13:17:00 följande:

En fråga. 4 dagar efter min ÄL (tog äl test) så kändes de som om jag kissade på mig.
    När jag gick in på toan så hade jag en stor slemklymp i trosan (ursäkte) någon som varit med om det?

Ja, förra månaden! Fick aldrig riktigt klarhet i vad det var dock. Nån annan som vet?
  • polly82
    kvinna29årskåne skrev 2016-12-27 19:32:24 följande:

Bim idag ingen mens i sikte men känns som den skulle vara på väg(har gjort det i eN vecka nu).

Negativt på clearblue men:

Är det bara jag som ser två sträck eller är det inbillning som vanligt?!

Det där måste va positivt!! GRATTIS!! :) Har du testat idag igen?
  • polly82
    Mamma91a skrev 2016-12-30 17:37:29 följande:

Det digitala visade oxå gravid :)

GRATTIS!!!! :)
Svar på tråden BIM December 2016