• Mamma91a

BIM December 2016

Jag hoppar in här, vi planerar barn nr 2. Bim runt 4 december.
    Har en mens som inte kommer exakta datum men som inte räknas som oregelbunden.
    Positiv på ägglossningstest idag, men vet inte egentligen när ägglossning sker efter positivt. Men vi får väll ligga nu om barnet vill sova :)

• Mamma91a
    Luttanlej skrev 2016-11-21 12:31:59 följande:

Någon mer som har bim den 5/12?

Jag har någon gång mellan 4-5 december :) jag hade positivt på äl-test igår men inte idag så jag vet inte när min mens borde komma ??
  • Mamma91a
    Luttanlej skrev 2016-11-21 15:04:53 följande:
    Spännande! Jag har aldrig provat äl tester utan kör på ändå. Så får se om det tar sig!
    Jag har inte heller provat det riktigt och vet verkligen inte hur dom funkar riktigt. Igår va sträcker starkare som tyder på äl. Idag va det svagare och inte äl. Har min äl då varit ?
  • Mamma91a
    Luttanlej skrev 2016-11-21 18:12:30 följande:
    Oj jag vet inte, kolla upp det så du inte ger upp! Kan ju va så att du ffa är fertil?
    Ja jag får göra det :) btw jag heter oxå caroline ????är vi 3 stycken i denna tråd med samma namn ????
  • Mamma91a
    Hallonfrossa skrev 2016-11-22 02:52:00 följande:
    Om jag förstår det rätt så är det när LH hormonet nått din peak Äl inom 24-36 timmar så hade du starkast streck 20 nov borde äl inträffa mellan 21:a och 22:e nov.

Men är även jag ny inom detta så kan ha fel, men det är väll bara att köra på antar jag! :)
    Ja kanske :) vi får hålla tummarna. Jag hade känningar i söndags så jG hoppas på ett + mini december :)
  • Mamma91a
    Luttanlej skrev 2016-11-22 15:53:25 följande:

I förrgår hade jag vattniga flytningar och hade sex. Igår hade jag trådiga flytningar och hade sex. I dag har jag haft sån hemsk molvärk men tjocka vita flytningar. Är äl slut då? Brukar va mest torr när äl är slut annars. Enligt app så är äl i morgon men inte enligt flytningar. Kan molvärken va äl eller tror ni att ägget kan ha befruktats? Åh förvirrad... och så e mannen förkyld så han e inte super pepp på att sexa.. vad hade ni gjort?

Jag är tyvärr inte superbra på det där med flytningar.
    Jag är lika frågande som dig.
    Men jag hade försökt se om han orkade sexa. Jag tänker att det är lika bra att försöka köra när man tror att man har det men samtidigt ska han inte känna sig tvingad :)
  • Mamma91a
    Aspargus skrev 2016-11-22 17:55:44 följande:

Ni som kör med ägglossningstester, brukar dessa stämma bra överens med flytningarna?
    Jag känner mig ganska säker på när jag har ägglossning pga flytningarna, men har inte kollat med tester om det stämmer. Senaste ägglossningen hade vi sex tre dagar innan samt, enligt vad jag tror då, samma dag som ägglossningen. Dagen jag misstänker att jag hade ägglossning hade jag flytningar liknande äggvita, fast segare. Borde ju prickat i sådana fall, men det behöver ju klart inte bli något för det. Har funderat på om jag bör kolla med ägglossningstester åtminstone en gång så jag inte lurar mig själv när jag har ägglossning och inte. Å andra sidan har vi ju i alla fall haft sex nära inpå ägglossning och inte missat den... Känner att jag vill försöka hålla mig på mattan, är rädd att jag kommer bli helt manisk om jag börjar med ägglossningstester..

Nu körde jag med äl-test och tycker inte alls att jag fått några flytningar och jag fattar inte riktigt äl-tester. Vi hade sex 2 dagar innan positivt test och samma Dag. Jag hoppas att det ska räcka för jag har inte märkt något på flytningarna.
    Jag hade bara fruktansvärt ont samma dag som positivt test visade
  • Mamma91a
    Emmaaa skrev 2016-11-29 08:15:09 följande:

Köpte clearblue testa tidigt igår, tog det i morse..

Efter 2 års försök med ett syskon tog det sig ÄNTLIGEN OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG ATT JAG GRINAR!!!

Nu hoppas jag bara att liten vill stanna kvar. :D

Grattis va kul ????
  • Mamma91a

Har ni några känningar?
    Jag har BIM på måndag enligt ÄL, jag mår lite illa men jag tror inte att jag är gravid ???? kände som ett hugg på ena sidan i söndags. Men hur många dagar tar det för ägget att fästa? Kan det ha varit det?

• Mamma91a
    FrökenE1985 skrev 2016-11-29 11:45:57 följande:
    Kan ta 5-12 dagar innan ägget fäster. Men normalt 7-10 dagar.
    Aha så det kan ta så lång tid:) tack
Svar på tråden BIM December 2016