• Familyhearts

BIM December 2016

Hoppar in här då mensen kom igår så denna månad blev det inget plus... fortsätter framåt och hoppas på december nu :)

• Familyhearts
    Kåtisroinen skrev 2016-11-28 20:53:46 följande:

Hur gör ni andra för att hantera den extrema sorgen över att inte ha barn än? Ni som känner så alltså, inser att inte alla gör det. Vi har nyss börjat försöka, men själv har jag längtat i sex år, och nu har alla runt om mig också hamnat i baby-stadiet i sitt liv (där jag var redan för 6 år sen alltså) så det är fan bebisar överallt. Jag dör :'( nej det är inte bara så som det känns, det är verkligen så. Det är så svårt att hålla humöret uppe och vara positiv att "snart är det vår tur". Jag kan knappt kolla Facebook eller instagram längre, blir bara så ledsen, det gör så ont. Egentligen borde jag inte surfa här heller, men här finns ändå de som är i (typ) min sits och det känns lite bra, då kan man trösta varandra.

Kände igen mig så enormt i det du skrev här. Jag har också längtat efter barn i flera år redan, trots att jag inte är supergammal själv. Jag kommer inte ihåg exakt när vi började försöka på riktigt sådär men det är mellan ett halvår och snart upp emot ett år. Det gör verkligen fruktansvärt ont för mig också, blir ledsen och stel varje gång jag ser en ultraljudsbild. Många på jobbet som blivit gravida, och runt om i ens krets också.... men allra jobbigast tycker jag är alla jag hört som berättat att "nej, det var inte planerat" eller de som tillochmed haft skydd men det blivit ett hoppsan ändå. Då känner jag mig verkligen helt förstörd.

Själv har jag inte ätit p-piller på ca 2 år, och förut körde vi lite blandat, så som att dra ur innan eller avsluta på andra sätt, tillochmed att han kom i också ibland för vi kände att blir det så blir det. Men sen har det övergått i att vi försökt varje gång och senaste halvåret-året för att vi velat att det ska hända, men det har inte gjort det än och varje månad blir jag lika ledsen och besviken när mensen kommer... försöker verkligen ibland tänka att det blir när det blir och kanske om jag slutar tänka så mycket på detta så händer det. Men blir så förundrad varför en 14-åring som inte alls planerar på att bli gravid kan bli det på endast en gång medan flera andra försöker uppemot ÅR. Bara ett exempel alltså, känns så orättvist ibland.

Det här var ju egentligen inget vidare positiv hjälp eller svar till dig men ville bara skriva av mig då jag kände igen mig så himla mycket i allt du skrev. Precis som du säger, så känns det skönt att man inte är helt ensam.
  • Familyhearts
    Madfih072 skrev 2016-12-09 07:05:02 följande:

miXxi ditt test ser väldigt positivt ut! Vågar mig på ett stort grattis!

En fråga till er testomaner, fick positivt äl-test nu på Bim-3, men visst är det så att ägglossningstester kan visa positivt på mens också och inte vara äl eller graviditet? Har fått för mig det och känner inga gravsymtom så tar för givet att de kan ge utslag på det med..

Jag fick positivt på ÄL-test förra månaden på typ BIM-3 eller BIM-2 och då blev det inget plus, dock dök mensen upp kort därefter så i mitt fall så ja, då reagerade det enbart på mensen.
    Har däremot också hört att det även kan reagera på graviditet så vi får självklart hoppas på det i ditt fall!
  • Familyhearts
    Nykär15 skrev 2016-12-12 09:15:02 följande:
    Fast om du hade ÄL 30/11 så har du ju BIM på onsdag? Alltså är du på BIM-2. Jag tror att du är gravid! Ser nåt på ditt grav.test och tycker du ska ta ett till snart :)
    Fast exakt alla har ju inte precis lika många dagar mellan ÄL och BIM.
Svar på tråden BIM December 2016