• Tumvante

BIM December 2016

Haha, trodde jag var galen när jag ens sökte på BIM i december ????

Jag fick min första mens efter dottern den 2 nov. Dottern är 13 månader snart, och jag längtar också efter ett syskon ????

Känns som om chanserna är mindre när man ammar mycket fortfarande, men ja, jag har ändå känt något som kan vara symptom. Även om jag säker är skengravid nu ????

Uppblåsthet på kvällar, kände lite molvärk i två dagar, och lite mer känslosam.

BIM bör vara 30 nov/1 dec om jag har samma cyklus som vanligt.

Nu satsar vi på att vi alla får augustibebisar 2017! ?

• Tumvante
    Heineken86 skrev 2016-11-19 22:57:32 följande:

Spännande! Jag har haft lite oregelbunden cykel efter min senaste graviditet+amning. Första cykeln var 28 dagar och den andra 40. Är inne på tredje cykeln nu så får se om det stabiliserats. Efter min första graviditet (har två barn) blev jag gravid direkt på första menscykeln så vet inte om det "alltid" är lite oregelbundet i början eller inte. Hoppas för regelbundet från start för dig och ett snabbt plus. :)

Tack för input, det är ju helt omöjligt att veta hur lätt/svårt det är att bli gravid igen, känner också osäkerhet när jag ammar så mycket fortfarande.. Men för dig lät det ju lätt med nr 2 iaf.

Hoppas din stabiliserats, så man kan pricka in det bättre. Det är ju inte lika lätt med barn hemma att få till det varje dag
  • Tumvante
    bluebird6 skrev 2016-11-25 20:01:37 följande:

Hej.

Jag hoppar in här jag med då. Lördagens mens kom redan igår. Så nästa Bim bör bli ungefär julafton. Får också hoppas på världens bästa jullklapp..

Blivande 39-åring (mars-17). Vi har sedan tidigare en son som blir 8 i dec. 

Försökt länge, upprepade missfall som visade sig bero på en dermoidcysta på ena äggstocken. När den väl var upptäckt och bortopererad 25 maj så väntade en undersökning om barnlöshet på oss i aug. 

Men hipp som happ så plussade jag igen 6/8. Lyckan var total och vi tänkte det var vår tur nu...äntligen. Det slutade dock med ett MA som inte ville släppa, så mitt i alla gravhormoner så får jag göra en ofrivillig hemabort i V.11. Fruktansvärt! 

Nya tag... 

Lycka till alla... 
    Kram <3 lycka till du med. Låter inte som en rolig resa, men hoppas att det tar sig för er nu snart!
  • Tumvante
    Sally8585 skrev 2016-11-29 17:38:34 följande:

Jag borde vara desperat! Jag är 31 !! :O så snart är de fertila åren ett minne blott. Men som sagt, vore mys med ett sommarbarn :')

Jag fick min dotter strax innan jag blev 33 inga problem.
  • Tumvante

Mensen kom nu i eftermiddag

Så nu är nästa BIM 28 dec... så vet innan nyår iaf, så jag hoppas på en nyårsafton utan champagne för min del.

Kommer nog ta temperatur nu för att se om det kan ge bättre indikation på när min ÄL är.

När är det bäst? Morgonen eller?

• Tumvante
    larssonc skrev 2016-11-30 21:33:43 följande:
    Åh så tråkigt:( får hoppas du får fira in året på bästa sätt med ett plus!

Ja det bästa är att ta på morgonen innan du går ur sängen ungefär samma tid varje dag. Jag kör med NC och tar alltid tempen vid 06. Enligt NC ska man inaktivera tempen om man är sjuk, har sovit mer eller mindre än +- 2 timmar samt druckit alkohol dagen innan.
    Oj, att sova ostört 4 h i sträck blir svårt, men 2 borde vara möjligt. Men får smyga ut i badrummet och göra det... samsover med min ettåring
  • Tumvante
    crx skrev 2016-12-01 10:48:04 följande:

Hej alla och ett stort fett HJÄLP!

Var tidigare i november-tråden då jag trodde mig ev vara gravid! Blev så besviken när det var spökstreck. Då var det oplanerat men denna månad så smygkör jag.

Min kära man har sagt att han vill ha barn och att det ej spelar roll när så Hahaha.... då kör jag i smyg! ;)

Nu trodde jag att äl var först lörd/sönd men tempen hoppade upp i natt fr 36.4 till 36.9! Och ett test i morse är nästan positivt (eller positivt) och så ska fanskapet på JULBORD ikväll!!!!!

Vad tror ni tjejer, är det för sent i natt eller i morgon bitti med sex? HJÄÄÄÄÄÄÄLP

Prata med honom?
  • Tumvante
    crx skrev 2016-12-01 12:36:58 följande:

Men igår kväll var den 36.4 typ vid 22-tiden. Och har varit låg i flera dagar. :D

Försöka få honom att avstå julbordet menar du? Haha då kommer han ju förstå vad det är, vi har pratat. Och han önskar att det inte blir så krystat "nu ska vi ligga och göra en bebis" ^^

Bara han är med på att det är chans att där kan komma en bebis utav sexet så...

Om ni har sex innan eller efter en julfest kan det väl säkert räcka. Men jag hade chansat på innan en julfest pch inte efter, för att vara säker på att få till det.
  • Tumvante
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 20:25:51 följande:

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

Grattis! Håller tummarna för att det går vägen!
Svar på tråden BIM December 2016