anonymis3ns skrev 2016-12-04 16:36:30 följande:
Äntligen fast smiley och positivt äl-test. Har haft sex sen i onsdags, nu kör vi de 2-3 sista dagarna. Heja! Vi är inte de som har sex varje dag annars, så det blir lite jobbigt. Hoppas det inte påverkar smerierna för mycket att de inte är vana att simma varje dag, om man säger så! ;) Hur mycket har ni andra som blivit gravida haft sex runt äl?
Första gången jag blev gravid reste jag mycket i jobbet och var borta 2-3 veckor i sträck och hemma 1-2 v. Var inte allt för pigg när jag var hemma för var tvungen att anpassa om mig pga mkt jetlag. Men då blev det ju långa uppehåll när jag var borta och sen väldigt oregelbundet när jag var hemma. Allt från varje dag eller 4-5 dagars uppehåll... men det tog sig snabbt första cykeln efter jag tog ut P-staven. Verkligen lyckträff!
Andra gången kag blev gravid låg vi varannan till var tredje dag under hela cykeln. Då tog det sig på första menscykeln efter att mensen kommitnigång efter graviditet och amning. Satsar på samma nu mef varannan till var tredje dag hela cykeln. Har aldrig orkat ta reda på när ÄL sker och tror jag skulle bli lite för besatt och överanalyserande om jag visste.