• Heineken86

BIM December 2016

Jag hoppar också in här. Har (tyvärr får man väl säga) mens just nu men hoppas att det är den sista på länge. Vi jobbar för barn nummer tre. Jag har haft två menscykler sen kroppen kommit igång igen efter andra barnets graviditet och amning så det här kommer bli tredje försöket. Har haft rätt oregelbunden cykel nu. Första cykeln var 28 dagar och nu senast var den 40 dagar så det är lite svårt att säga när ÄL och BIM är... men räknar jag en vanlig 28-dagarscykel är ÄL 24/11 och BIM 8/12.

Jag he två barn sen tidigare födda nov -14 och mars -16.

• Heineken86
    Yoshiii11 skrev 2016-11-15 09:29:19 följande:

Ska vi försöka göra en BIM lista?

Jag tycker att vi skippar BIM-lista. Blir bara en himla massa långa inlägg att scrolla förbi... och är det nån som får tillbaka och tittar på listan? Jag tycker det är intressantare att läsa om hur man känner sig och vad som händer i kroppen än att se listan om och om igen. Men vill andra gärna ha lista så får väl jag anstränga mig och scrolla. ;)
  • Heineken86

Det verkar som att min mens har slutat, eller bara ytterst lite kvar. Flera cykeln hade jag mens i 11 dagar! Har aldrig hänt förut! Och sen blev cykeln 40 dagar också. Men att mensen slutar nu (5 dagar) känns som ett bra tecken för en normal cykel den här gången. Jag känner mig positiv. :)

• Heineken86

Jag är 32 och bor i Göteborg med min man som är 39 och våra två barn, en tjej på snart 2 år och en kille på snart 8 månader.

• Heineken86
    Tumvante skrev 2016-11-19 22:04:32 följande:

Haha, trodde jag var galen när jag ens sökte på BIM i december ????

Jag fick min första mens efter dottern den 2 nov. Dottern är 13 månader snart, och jag längtar också efter ett syskon ????

Känns som om chanserna är mindre när man ammar mycket fortfarande, men ja, jag har ändå känt något som kan vara symptom. Även om jag säker är skengravid nu ????

Uppblåsthet på kvällar, kände lite molvärk i två dagar, och lite mer känslosam.

BIM bör vara 30 nov/1 dec om jag har samma cyklus som vanligt.

Nu satsar vi på att vi alla får augustibebisar 2017! ?

Spännande! Jag har haft lite oregelbunden cykel efter min senaste graviditet+amning. Första cykeln var 28 dagar och den andra 40. Är inne på tredje cykeln nu så får se om det stabiliserats. Efter min första graviditet (har två barn) blev jag gravid direkt på första menscykeln så vet inte om det "alltid" är lite oregelbundet i början eller inte. Hoppas för regelbundet från start för dig och ett snabbt plus. :)
  • Heineken86
    Ruffs skrev 2016-11-23 23:02:25 följande:

Här kommer en anekdot som kanske kan locka till ett skratt. Detta handlar om att vara väääldigt ivrig efter ett plus.

I slutet av januari bestämde vi oss vi ska försöka. Vi slutade skydda oss och tänkte vi kör lite nu och då.. jag beställde ett paket från graviditetskollen med kosttillskott och tänkte : perfekt då vad det klart blir en oktober bebis.

Började känna efter extra mycket en torsdag kväll men inget hände.Plötsligt började jag må illa! Jag hade varit på Zumba och kom hem och mycket riktigt jag sprang till toaletten och spydde. Åh jag är gravid tänkte jag..åh jag mår skit. Fram med ett gravtest=negativt ett tilll =negativt.Så visade sig att jag hade magsjuka....varade i 4 dagar, men jag trodde kanske att det fanns en liten chans så testade varje dag haha Tänkte nästa helg har jag bim då blir det*smile*

En vecka efter insidenten började jag känna mig pirrig och illamående. Jag är GRAVID tänkte jag.... gravtest = negativt. Magsjuka=positivt i 3 dagar. Men jag gav inte upp tänkte kanske sååå jag kan ha testat en gång till.... men samtidigt kände jag att om detta är graviditetsillamående vet jag inte hur jag ska klara det. (Har aldrig vart så här sjuk någonsin)

En vecka senare insjuknade jag igen... (jag är förskollärare och magsjukan gick runt runt på förskolan) denna gång hade jag lärt mig att detta virus inte var någon graviditet utan en detox från all julmat *asgarv* jag vägde mig och hade gått ner 8 kg. *lycka*

Vi pausade under tiden jag var sjuk och lite efter man känner sig halvsugen när man hulkar och mår piss.

Haha fick mig ett gott skratt så här på morgonen. :)

Bättre lycka nu och hoppas du håller dig frisk.
  • Heineken86

Enligt appen och om jag haft en perfekt 28-dagar cykel så borde min ägglossning varit igår.igår hade jag dock tjockt superklistrigt sekret så tvivlar på att jag hade ägglossning. Dagen innan hade jag jättemycket flytning, typ som blaskig lotionflytning. Det känns ju inte heller som ägglossning, men kan det ha varit det? Det var liksom vattnigt men ändå vitt.

Annars kanske det bara är att inse att den här cykeln inte heller kommer va normal. Min senaste var ju på 40 dagar och 11 dagars mens. Hade lite förhoppning att det skulle va en normal cykel den här gången eftersom jag hade normalt antal mensdagar, 5. Jag är inne på tredje cykeln sen senaste graviditet+amning så jag tror det är därför den är lite oregelbunden, men hoppas på att den stabiliseras snart. Eller helst hoppas jag ju att mensen uteblir.:)

En annan fråga, man säger ju att spermierna överlever några dagar... men om jag är inne och "rotar runt" för att känna på tappen och flytningar, kan jag förstöra dem då?

• Heineken86
    Luttanlej skrev 2016-11-28 06:58:35 följande:

Bim-7 idag. Inga symptom alls. Dock var min äl senare än vad appen säger så då kanske mensen skulle kommit senare också? Hur får det för alla? Håller tummarna för er. 5/12 känns sååå långt borta

Om ÄL va senare så är även BIM senare.
  • Heineken86

Jag vet varken ut eller in. Enligt appen borde jag haft ägglossning i onsdags, men då var mitt sekret tjockare än tjockast så det är nog en omöjlighet att det skedde då. Dagarna innan var det som blaskig lotionflytning så det känns ju inte heller som att det var ÄL. Och jag har nu fortfarande, en vecka senare, fortfarande tjock klisterflytning. Verkar aldrig som att ÄL vill komma.

• Heineken86
    mariama skrev 2016-11-29 17:27:59 följande:

Jaaaa! Vad underbart det vore :)) Åh skönt att känna sig okej med det ändå, här är vi mer desperata! Vårt barn är född i februari så håller med om att sommarbarn vore mysigt! Men nu får det bli en höst- eller vinterbebis ändå om det är så, haha!

Ni får se det positivt... sjukt skönt att slippa va höggravid under värsta sommarhettan. :)
  • Heineken86
    SkogsstjärnN skrev 2016-11-30 13:43:13 följande:

Happ. Kul göra ett test då det inte funkar. Jag veeeet att man inte ska analysera men kan inte låta bli se att det är ett sträck där under. Det är CBs nya tidiga test, ska bara bli ett lodrätt sträck. Får väll se vad det säger imorgon.

Men! Vad störigt när det är ett felande test! Hoppas att det är ett plus egentligen. :)
  • Heineken86

Vad spännande nu när det är eller snart är BIM för många och förhoppningsvis kan plusset ramla in ett efter ett hela månaden.

• Heineken86
    anonymis3ns skrev 2016-12-04 16:36:30 följande:

Äntligen fast smiley och positivt äl-test. Har haft sex sen i onsdags, nu kör vi de 2-3 sista dagarna. Heja! Vi är inte de som har sex varje dag annars, så det blir lite jobbigt. Hoppas det inte påverkar smerierna för mycket att de inte är vana att simma varje dag, om man säger så! ;) Hur mycket har ni andra som blivit gravida haft sex runt äl?

Första gången jag blev gravid reste jag mycket i jobbet och var borta 2-3 veckor i sträck och hemma 1-2 v. Var inte allt för pigg när jag var hemma för var tvungen att anpassa om mig pga mkt jetlag. Men då blev det ju långa uppehåll när jag var borta och sen väldigt oregelbundet när jag var hemma. Allt från varje dag eller 4-5 dagars uppehåll... men det tog sig snabbt första cykeln efter jag tog ut P-staven. Verkligen lyckträff!

Andra gången kag blev gravid låg vi varannan till var tredje dag under hela cykeln. Då tog det sig på första menscykeln efter att mensen kommitnigång efter graviditet och amning. Satsar på samma nu mef varannan till var tredje dag hela cykeln. Har aldrig orkat ta reda på när ÄL sker och tror jag skulle bli lite för besatt och överanalyserande om jag visste.
  • Heineken86

BIM på torsdag om jag haft en normal cykel den här gången, BIM-3 i såna fall. Har dock inte märkt av nån ägglossning hittills så vet inte om det stämmer. Har inte några gravidsymptom heller så vi får se. Har iof aldrig haft några gravidsymptom under tidigare graviditeter heller så det kanske inte behöver betyda att det är negativt. Hehe, vilket nonsens-inlägg det blev.

• Heineken86
    justsweet skrev 2016-12-05 19:59:29 följande:

Väntar förväntansfullt på ÄL som beräknas komma i dagarna, haft blinkande gubbe på clearblue i 3 dagar nu. BIM runt julafton. Hoppas på en fantastisk julklapp.

En konstig fråga har jag till er! Hur gör ni efter sex? Ligger ni kvar eller går direkt på toa/ i duschen och tvättar av er?

Jag brukar inför ÄL ligga kvar å ta lite papper så man slipper få allt i sängen. Hur gör ni för att maximera chanserna att det stannar kvar?

Jag går på toa hyfsat direkt om vi inte ligger och myser en stund till. :)
  • Heineken86
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 11:34:34 följande:

Bim idag och att PLUS!!!!! Efter 7 månaders försök!!!

Grattis!!!!
  • Heineken86
    BeccaBus skrev 2016-12-06 18:48:06 följande:

En fråga till er som fått barn förut (jag kommer inte ihåg hur det va för mig..)

När ni fick tillbaka mensen efter förlossningen, vad cykeln direkt då som den brukar?

Båda gångerna kom den när jag började introducera vanlig mat och därmed ammade mindre. Kom vid 6 månader båda gångerna. Efter första barnet blev jag gravid igen på första menscykeln, men plussade inte förrän på cykeldag 40 så antagligen lite oregelbunden. Ny efter anda barnet har den varit oregelbunden. Cykel 1 28 dagar och cykel 2 var 40 dagar. Nu är jag på cykel 3 och hoppas att det stabiliserats för i såna fall har jag BIM på torsdag och hoppas på ett plus. :)
  • Heineken86

Wiiiiii! BIM idag och var egentligen inte särskilt hoppfull då jag inte märkt av nån ägglossning och vi haft mindre sex än vanligt.... men det var visst ett plus. Försök tre med tredje barnet. :)

• Heineken86
    Mirabelle24 skrev 2016-12-08 07:50:26 följande:

Idag steg min temp konstigt nog, kan kanske bero på att jag sovit vääääldigt dåligt inatt! Tror man kan säga att jag fått mens nu också, mer blod än det var igår. Så jädrans deppigt. Jag hade ju förväntat mig detta eftersom tempen inte har stigit knappt något alls men ändå är det som ett slag i magen när mensen kommer!

Sen går man in på fb på morgonen och det första man ser är ÄNNU en kompis som är med barn...

När ska det bli min tur?? :(

Kliver in på försök nr 4 nu.. andra försöket med koll på ÄL dock! Hoppas det tar nu!

Och så en fråga! Är en lutealfas på 12 dagar ok? Har haft det både förra månaden och denna!

Eller ska man prova något hälsokostigt? Tips?

12-14 dagar är normalt.
  • Heineken86
    mammaochlillav skrev 2016-12-08 16:43:42 följande:

Stort grattis till alla som plussat! <3

Här hemma drabbades vi av magsjuka, jag, sambon och sonen på ett år nästa vecka, för ett par dagar sedan men är äntligen helt friska nu! Mitt upp i allt kom jag ihåg att bim var igår och mensen har inte kommit än. Och jag är nu, och varit ett tag nu, extremt trött. Något jag minns från graviditeten med sonen. Så pga tröttheten och andra symptom tänkte jag ta det enda test vi hade hemma. Kissar i behållare, stoppar ner teststickan och ska lägga den plant i några minuter. Vad tror ni jag gör då? Jo jag tappar det i handfatet där jag av någon anledning har kranen på.....

Så imorgon köper vi nytt test och så testar vi i helgen om mensen inte får för sig att dyka upp innan dess. Har igår och idag haft lite rosaaktiga flytningar så den kanske är på G? Dock har jag ett minne av att jag hade lik kring bim när jag sedan plussade med sonen en vecka senare

Nä me vilken maximal otur! Lycka till med testet imorn. Håller tummarna för ett plus.
Svar på tråden BIM December 2016