• YasQaz

BIM December 2016

Hoppar också in här! Andra försöket med andra barnet har BIM 7 december.

Lycka till allihop!!

• YasQaz
    Melvilida skrev 2016-12-26 12:36:23 följande:

Hade faktist inga symtom alls, men det var likadant med mina två andra barn.

Helt sjukt trodde verkligen inte att jag var gravid. Slutade med piller två månader sen. Haft en mens.

Är helt säker när jag hade ägglosnning så därför stämmer att det är bim-3.

Gjorde först clearblue plus och det blev starkt direkt. Har plussat med mina tidigare barn bim-4 dock mycket svagare och det har stått gravid 1-2 .

Så därför är det skumt att det står gravid 2-3 når jag har 3 dagar kvar till bim.

Men grattis!! Sjukt glad för din skull!! Hmm de va konstigt att de stod 2-3 men du kanske räknade fel denna gången och hade äl tidigare dennna månaden :) men men gravid är du iallafall så de är ju positivt :)
  • YasQaz
    kvinna29årskåne skrev 2016-12-27 19:32:24 följande:

Bim idag ingen mens i sikte men känns som den skulle vara på väg(har gjort det i eN vecka nu).

Negativt på clearblue men:

Är det bara jag som ser två sträck eller är det inbillning som vanligt?!

Jag set också två sträck faktiskt ! :)
  • YasQaz
    Underligtärdet skrev 2016-12-28 14:18:11 följande:

Hej! Har följt eran tråd sen start, grattis till alla plus :)

Nu till mitt "problem" som kanske är helt vanligt egentligen. Vi körde med äl test denna månad trots att jag tydligt känner av ägglossning och allt stämde. Vi låg i som tusan såklart och jag fick molvärk i rygg samt mage ca 4dagar efter samt att ja kände som ett stick på dag 3 och dag 6 efter äl i livmodern. Sen dess har det molt på och stuckit och spänt, men även spänt ner i vänster ljumske som det iofs inte gjorde förra graviditeten (har en tjej på 1,5år) och ömma bröstvårtor och allt sånt där vanligt vid gravtecken. Inte ställt in mig på att bli gravid då vi även fått missfall i augusti och tänkt de kan ta tid. Jag skulle haft mens den 25e men fick en väldigt sparsam blödning redan den 23e som har varit tills idag och enbart behövt dom minsta tampongerna och säkert klarat mig utan. Min mens har alltid varit syndafloden, haha. Och brukar ALLTID ha sån mensvärk att jag viker mig men inte denna gången. Men gravtesteterna visar negativt. Så jag tror ju inte det är något trots konstig mens.. men nu till de lustiga.. tog ett äl test igår och det visade nästan fullt utslag (alltså båda sträcken var nästan lika starka) och idag när jag tog ett så är dom lika starka? Har jag äl igen? Nu? Direkt efter mensen? Alla "gravsymptom" håller fortfarande i sig och igårkväll kändes det som när man får en sammandragning, alltså att livmodern spände sig till en boll :s haha så lustigt, må isf va skengravid utan att ha "ansträngt mig" då ja ställt in mig på att inte va gravid. Men nu känner jag mig onekligen det. Någon som vet? Alltså har någon reflektion över detta? En ledtråd? Haha förvirrad.

Kram på er!

Tyvär så är du inte gravid så som jag har förstott det .. man kan få två streck på äl test om mensen ska komma eller om den har slutat har jag hört men är inte så söker på de andra här kanske vet mer än va jag vet..
Svar på tråden BIM December 2016